Ga naar inhoud

Het kamerplanten topic

Evee

Aanbevolen berichten

Is inderdaad logisch, maar in de natuur / op plantages sterven ze nadat ze vrucht hebben gehad. Ik ben dus bang dat mijne ook dood gaat. Hoewel ze ze op plantages kappen en vervangen na de oogst, ik weet dus niet hoe lang een plant nog mee kan nadat er vruchten in zaten. Misschien best nog even 🙂

Link naar reactie

Bij mij gaan mijn kamerplanten allemaal een voor een dood nu 😞 Hebben jullie dat ook? Mijn asplenium is dood, de syngonium, de stromanthe, de tradescantia's allebei, de peperomia's (van 1 leeft nog 1 takje), de philodendron. En het gros van deze planten hadden we in Blerick al, de peperomia's zelfs al in Deurne. Die laatste zijn nu ongeveer 13 jaar oud. Maar ze hemelen allemaal één voor één 😭

• Verdrietig 1
Link naar reactie

Zou best kunnen. We hebben natuurlijk wel vaker hele warme dagen gehad, maar kan me niet herinneren dat dat ooit zolang achter elkaar bleef aanhouden. En daar wordt de lucht natuurlijk ook erg droog van. Maar *** is het wel. Zeker die tradescantia's, de stromanthe en de syngonium vond ik erg mooi. 

Link naar reactie

Hier is niets dood, alles groeit als een idioot. Terwijl ik veel planten in de zomer meerdere keren verplaatst heb, ivm verbouwen. Ik heb wel veel tropische planten die de warmte wel lekker vinden en ik spray 2x per week met een plantenspuit. Niet dat dat enorm veel doet voor luchtvochtigheid, maar blijkbaar wel genoeg. 

Link naar reactie
3 uren geleden, Eefje zei:

Hier gaan ze ook juist heel goed. Je stromanthe dood? Ik stond de mijne gisteren nog te bewonderen, terwijl die niet een heel liefdevolle plek en behandeling krijgt. Ik feliciteerde hem nog dat hij de allergemakkelijkste plant is. 

Hier morsdood 😞 Alle ficussen doen het nog supergoed, de lepelplanten idem. De slaapkamergelukplant doet het goed. De aloë vera groeit als kool. De kalanchoë en de woestijnroos doen het supergoed. De monstera moet naar een grotere pot. De orchidee heeft weer nieuwe bloemen. Maar de rest... Morsdood. Zie nu wel heel duidelijk onderscheid in wat het klimaat bij ons kan waarderen en wat niet. 

Link naar reactie

Ik heb er ook al 2 weggedaan en een andere heeft het moeilijk. Mijn bananenplant heb ik wat gefatsoeneerd (alle dode spul er af geknipt) maar ook de steel heeft een lelijke plek. Dacht ook dat de warmte misschien de boosdoener was.
Mijn afgebroken streng van het Chinese lantaarntje, die al wekenlang in de tuin ligt (en dus niet in de grond staat) ziet er nog steeds goed uit. Echt wonderbaarlijk!

Link naar reactie

Bij mij ging mijn dieffenbachia reflector niet goed. Ik heb hem helemaal afgeknipt en hij begint nu weer opnieuw uit te lopen. Mijn vissenstaartpalm is na het slagveld van vorig jaar, waarin ik hem helemaal heb afgeknipt en de kluit heb gehalveerd alweer een echte huiskamerwaardige plant! Terwijl ik 2 maanden geleden nog op het punt stond hem definitief weg te gooien. 

Ik wil nog steeds graag minderen. Maar er gaat maar niks dood en steeds als ik ze een laatste kans geef dan grijpen ze die ineens 🤷

Link naar reactie
23 uren geleden, Evee zei:

Ik heb de tros er af gehaald. Er zitten 9 redelijke bananen aan en nog wat kleine mini's. Het deel dat niet meer uit kwam of hoe zeg je het, wat dus droog en schimmelig werd, heb ik er afgehaald. Ik ben benieuwd of de bananen verder rijpen 🙂

Ik heb 1 pup van de plant gehaald die het lijkt te doen. 1 pup heb ik in de pot bij de hoofdplant gelaten, voor het geval die doodgaat. Hij maakte geen nieuw blad meer aan dus ik vrees het wel. Maar er sterft op het moment ook niet veel af. Ik zal hem dit weekend nog bemesten. 

IMG_20220909_192046.jpg

Dat zijn flinke bananen! Grappig zeg! 

Link naar reactie

Hoe gebruik je edialux? Ik vind het wel super effectief, maar dan moet je wel na een week of 3 nog een behandeling doen. Ter preventie zou je roofmijten kunnen uitzetten, geen ervaring mee, maar het schijnt preventief te werken. Niet als je al beestjes hebt, dan is het teveel voor ze. En natuurlijk niet net na je behandeling met edialux want dan gaan je roofmijten meteen dood 😭.

Link naar reactie

De planten hier inclusief de pannenkoekplant doen het wel ok hoor. Sommige planten hadden even een klappertje gehad omdat ze overgepoot werden in grotere potten en klem zaten in de oude. Duur aarde erin... uiteraard weer rouw vliegjes... grrr.. bestaat er dan geen enkele potgrond meer zonder die krengen? Mijn man wil het niet in de magnetron hebben dus Evee's tip gaat niet. Dan maar een keer aaltjes bestellen. Oh @ Evee hoe is het nu met je grasveldje? 

Link naar reactie
19 uren geleden, Eefje zei:

Hoe gebruik je edialux? Ik vind het wel super effectief, maar dan moet je wel na een week of 3 nog een behandeling doen. Ter preventie zou je roofmijten kunnen uitzetten, geen ervaring mee, maar het schijnt preventief te werken. Niet als je al beestjes hebt, dan is het teveel voor ze. En natuurlijk niet net na je behandeling met edialux want dan gaan je roofmijten meteen dood 😭.

Ik doe inderdaad wel een herhaal behandeling maar dan na een week. Maar misschien moet ik toch wat langer wachten. Heb nu ook de stelen ingespoten want dat deed ik eerst ook niet.

Goed dit is mijn laatste poging.

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Zo, ik heb weer een plant minder. De scindapsus pictus wil bij mij niet zo. Hij zou gemakkelijk moeten zijn, maar hij groeit niet goed, meer runners dan blad en blad wordt steeds geel. Geen idee wat er mis gaat, maar ik was het zat en heb hem aan een vriendin gegeven. Die van haar doet het wel goed, kan ze deze er mooi bij zetten. 

Link naar reactie

Ik heb onze keuken gepimpt en het heeft nu een mediterraanse vibe. Er staat nu een basilicum plantje en een bieslook plantje. De bieslook had het moeilijk, maar tot mijn verbazing doet de basilicum het goed. Ik heb ze vandaag wel even in een grotere pot gedaan met gaatjes onder op schoteltje. Hopelijk gaat het nu ook nog goed met de basilicum en gaat het nu beter met de bieslook. 

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Op 30-9-2022 om 16:02, Lienappelsien zei:

Haha bij mij heeft Planta het opgegeven met het sturen van meldingen.

Planta dacht dat ik mijn planten 3 maanden geleden voor het laatst water had gegeven. En blijkbaar dat het dan geen zin meer heeft om meldingen te sturen, 3 maanden zonder water. 🤣 Surprise, Planta! Ze doen het nog!

• Haha 1
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .