Ga naar inhoud

Het kamerplanten topic

Evee

Aanbevolen berichten

9 minuten geleden zei Eefje:

Mijn vriend wilde de orchideeën niet weggooien, want dat was zielig. Maar ze hebben jarenlang zitten niksen. En nu ineens dit! Hij voelt zich erg gewaardeerd nu zijn liefdevolle geduld wordt beloond.

IMG_20210420_160813.thumb.jpg.c9d1639315d6e600fb2a2314e9682e85.jpgIMG_20210420_160800.thumb.jpg.93ca1adf90e6a32b3f79d9e9a633885b.jpg

Ik vertelde klanten in de bloemenzaak altijd "gewoon verwaarlozen. Beste zelfs bovenop de kast oid zetten, en wanneer ze voelen dat je er niet meer naar omkijkt, op het punt van weggooien staat, ze dan denken: help! Dan ga ik nu mn uiterste best maar weer doen om mooi te worden!" En tadaa🤓😄

Link naar reactie
25 minuten geleden zei Okki:

Heeft iemand een tip voor een makkelijke hangplant? Ik wil er één in de keuken. De keuken ligt op het noordoosten, direct zonlicht is er niet op de plaats waar ik de plant wil zetten. Ik heb in de slaapkamer al duivelsklimop/epipremnum maar nu zoek ik iets anders. Wie weet er iets leuks?

Tradescantia is vrij makkelijk, moet wel veel licht maar niet teveel hebben. Groeit ook heerlijk snel. Philodendron (brasil, micans, scandens bijv.) ook erg leuk, zijn ook niet te moeilijk qua licht zolang het geen direct licht is. Maar lijken qua bladvorm wat meer op je epipremnum dus weet niet of je echt iets anders wil. Of een scindapsus (pictus bijv.) ook nog een leuke optie.

Link naar reactie
10 minuten geleden zei Dollie:

Tradescantia is vrij makkelijk, moet wel veel licht maar niet teveel hebben. Groeit ook heerlijk snel. Philodendron (brasil, micans, scandens bijv.) ook erg leuk, zijn ook niet te moeilijk qua licht zolang het geen direct licht is. Maar lijken qua bladvorm wat meer op je epipremnum dus weet niet of je echt iets anders wil. Of een scindapsus (pictus bijv.) ook nog een leuke optie.

Dank je, ik ga ze eens opzoeken! 

Link naar reactie

Update over de luchtbevochtiger voor de geïnteresseerden.

Hij doet het echt super in 3 uur tijd op de volle stand in ongeveer 24 m2 is de luchtvochtigheid van 20 naar 53 gegaan.

Hij maakt niet veel lawaai en met een volle tank om het zo maar te noemen doet die 12.5 uur op de maximale stand.

Enige nadeel het oppervlak waar je hem op zet wordt heel nat van de druppels maar ja opzich is dat logisch.

Goed ik en mijn planten, dus met name de calathea's zijn er blij mee.

Dus als je opzoek bent naar een goede kwaliteit/prijs verhouding luchtbevochtiger de Medisana UHW.

Over het ontkalken enzo daar heb ik nog geen ervaring meer. Maar dat schijnt dus wel met speciaal citroenpoeder te moeten..😳

aangepast door pakyakker
  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
15 minuten geleden zei pakyakker:

Update over de luchtbevochtiger voor de geïnteresseerden.

Hij doet het echt super in 3 uur tijd op de volle stand in ongeveer 24 m2 is de luchtvochtigheid van 20 naar 53 gegaan.

Hij maakt niet veel lawaai en met een volle tank om het zo maar te noemen doet die 12.5 uur op de maximale stand.

Enige nadeel het oppervlak waar je hem op zet wordt heel nat van de druppels maar ja opzich is dat logisch.

Goed ik en mijn planten, dus met name de calathea's zijn er blij mee.

Dus als je opzoek bent naar een goede kwaliteit/prijs verhouding luchtbevochtiger de Medisana UHW.

Over het ontkalken enzo daar heb ik nog geen ervaring meer. Maar dat schijnt dus wel met speciaal citroenpoeder te moeten..😳

Dan had je wel een erg droge ruimte. Waar ik erg benieuwd naar ben is hoe snel het weer terug zakt qua luchtvochtigheid? 

Link naar reactie
33 minuten geleden zei Mira11:

Dan had je wel een erg droge ruimte. Waar ik erg benieuwd naar ben is hoe snel het weer terug zakt qua luchtvochtigheid? 

Heb niet voor niks dat ding gekocht.😂😂 Was gewoon benauwd zo droog. Begrijp ook niet waar het van komt.

Ik ga 'm zo voor het slapen uitzetten en dan zie ik morgenvroeg hoeveel het is gedaald, dus zal dan weer updaten.

Moet zeggen dat in de nacht de luchtvochtigheid voor ik het apparaat had altijd uitzichzelf omhoog ging.

Maar om het te testen zal ik 'm ander morgen overdag ook wel even uitzetten.

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
11 hours ago zei Lienappelsien:

Ik heb de plantsome app ook geïnstalleerd. Ik krijg ook geen mail, maar kan toch verder als de pop up in de app wegklik 🤔

Er staat dat Sanseveria’s houden van een plek in de schaduw? Ik dacht dat die juist van zon hielden! 

Ehhh bijzonder ja... Ik kijk meestal op andere websites voor de standplaats (zoek zulke dingen liever op laptop op ipv in een app) maar blijkbaar is het dus ook niet de meest logische info. Sansevieria's kun je veel kanten mee op, alleen is het wel zo dat ze veel minder hard groeien op een donkere plek.

@pakyakker zo 20% is ook wel echt laag ja! Dat heb ik hier zelfs niet gezien toen de verwarming bijna non stop aan stond toen het zo koud was een poosje geleden. Kan me voorstellen dat je daar last van hebt. Fijn dat dat ding z'n werk zo goed doet!

Link naar reactie

Haha ik snap dat je met jouw aantal planten niet even over gaat naar een andere app.

Ik heb gisteravond even snel de plantsome geprobeerd en er een aantal planten ingezet. De functionaliteiten vind ik wel leuk; foto’s, de plant een naam geven, en het duidelijke overzicht. Maar dat er verkeerde info over standplaatsen staat werkt averechts en de bug met het emailadres wordt op en duur ook storend. 

Ik zal eens naar andere populaire soortgelijke apps kijken. Iemand nog suggesties?

Link naar reactie

Ik heb nu zelf met plantsome al voor de tweede keer dit: 

ACtC-3dtRsWgnuYm8n8GBRiB5dg6ormPxyspOLYB8hNe9bjDymm_XofpJ0irN3wRwlLVzn7A97zjDTEx7hkVpgo-3O5DY5WuRspLyNxUigy0ngQGMQUgsRS7TldN0sq2orrnMOvCWb0EJ8YtX0do6KHA7NQY=w516-h915-no?authuser=0

Terwijl ik die planten heus niet verwaarloosd heb ondanks dat de app dat wel suggereert 🙄 het blijft ook gewoon zo staan en er komt geen melding als ze weer water nodig hebben. Dus als dat blijft gebeuren moet ik ook maar op iets anders overstappen maar dat zou echt ontiegelijk veel werk zijn dus hoop het niet.

• Verdrietig 1
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .