Jamesthebunnybutler Geplaatst: 29 mei Delen Geplaatst: 29 mei Een bloem?! Krijg je bananen in huie? 😆 Quote Link naar reactie
mammafelina Geplaatst: 30 mei Delen Geplaatst: 30 mei Ik ga een poging wagen om de 2 planten die bij ons op kantoor staan te reanimeren. Iemand nog tips? Quote Link naar reactie
Deeskuh88 Geplaatst: 31 mei Delen Geplaatst: 31 mei De laatste niet teveel water geven 😄 De mini-variant die ik had, heb ik vermoord door hem wortelrot te bezorgen. De grote palm doet het daarentegen erg goed, terwijl die niet eens voldoende licht krijgt tov wat ie nodig heeft. Hij staat in een redelijk donker hoekje, maar groeit supergoed. Quote Link naar reactie
Evee Geplaatst: 3 juni Auteur Delen Geplaatst: 3 juni Kijk nou toch hoe leuk!!! Bananen!!!! 9 Quote Link naar reactie
Miekmoek Geplaatst: 3 juni Delen Geplaatst: 3 juni Wat ontzettend grappig 🤣 Ik wist niet dat die planten ook echt bananen komen geven hier! Quote Link naar reactie
Jamesthebunnybutler Geplaatst: 3 juni Delen Geplaatst: 3 juni Hahaha wat super grappig inderdaad! Ga je ze opeten als ze rijpen?😂 Quote Link naar reactie
Dollie Geplaatst: 3 juni Delen Geplaatst: 3 juni 2 uren geleden, Miekmoek zei: Wat ontzettend grappig 🤣 Ik wist niet dat die planten ook echt bananen komen geven hier! Dat is ook heel ongewoon! Wel is het zo dat bananenplanten in de natuur dood gaan nadat ze fruit gegeven hebben dus ik hoop niet dat jouw plant er straks mee op houdt 😅 daarom groeien er ook altijd pups bij Quote Link naar reactie
Evee Geplaatst: 3 juni Auteur Delen Geplaatst: 3 juni Ik hoop het ook niet. Ik heb van deze plant helaas nog niet succesvol pups in leven kunnen houden. Quote Link naar reactie
Dollie Geplaatst: 3 juni Delen Geplaatst: 3 juni Het zou kunnen dat het verstandiger is om ze er nu uit te halen, maar ik zou het te grappig en interessant vinden en het risico wel nemen 😁 Quote Link naar reactie
Evee Geplaatst: 3 juni Auteur Delen Geplaatst: 3 juni Ik laat de banaantjes zitten, ik ben echt heel benieuwd hoe het afloopt 😄 Ik heb nog 5 andere bananenplanten, maar niet van deze soort. Quote Link naar reactie
Evee Geplaatst: 3 juni Auteur Delen Geplaatst: 3 juni Er komt elke keer zo een paars blad van de bloem? En daarmee een trosje bananen. Dit is vandaag: Quote Link naar reactie
Deeskuh88 Geplaatst: 3 juni Delen Geplaatst: 3 juni 32 minuten geleden, Pablo&Lola zei: Zijn ze eetbaar? Volgens mij wel, meende ik ooit gelezen te hebben. Wil er ook nog steeds een, maar Nol wil er niet aan. Helaas. Wel leuk om te zien! Dat deel van het proces kende ik nog niet 😄 Quote Link naar reactie
Evee Geplaatst: 4 juni Auteur Delen Geplaatst: 4 juni 22 uren geleden, Pablo&Lola zei: Zijn ze eetbaar? In theorie wel. Maar volgens mij zijn niet alle soorten echt lekker om te eten 🤣 Mijn chinese lantaarnplantje raakt bijna de grond. Binnenkort eens opzoeken hoe stekken werkt, ik kan mij herinneren gelezen te hebben dat je de lange slierten in stekjes kan opdelen. Quote Link naar reactie
Eefje Geplaatst: 5 juni Delen Geplaatst: 5 juni 14 uren geleden, Evee zei: In theorie wel. Maar volgens mij zijn niet alle soorten echt lekker om te eten 🤣 Mijn chinese lantaarnplantje raakt bijna de grond. Binnenkort eens opzoeken hoe stekken werkt, ik kan mij herinneren gelezen te hebben dat je de lange slierten in stekjes kan opdelen. Ja is heel gemakkelijk. Ik knip gewoon de stengels die te lang zijn af en frot die in het potje er weer bij. Even goed vochtig houden en ze gaan wortelen en groeien gewoon verder. Of op water zetten. Je kunt ook een setje blaadjes op vochtige grond leggen, dat gaat ook groeien. Vind ik zelf teveel gepriegel. Dit is begonnen als een mini met 4 stengeltjes vorig najaar. Gemakkelijk plantje joh, en leuk! 1 Quote Link naar reactie
Miekmoek Geplaatst: 5 juni Delen Geplaatst: 5 juni Ik vind op water zetten en wachten tot er wortels zijn altijd makkelijker dan meteen in de grond. Het is lastig het goed vochtig te houden zonder dat het te vochtig wordt en je wortel rot krijgt. 1 Quote Link naar reactie
Dollie Geplaatst: 5 juni Delen Geplaatst: 5 juni Op water laten wortelen duurde bij mij echt eeeeeeeuwen met het lantaarnplantje, maar dat was wel de variegated variant moet ik zeggen en die is sowieso ruk met stekken. Heb nu na twee jaar van die stek een enigszins fatsoenlijk plantje (maar nog niet zo vol als die van Eefje). Ik vind de butterfly methode het allerfijnste, gewoon per bladpaar in stukjes knippen en op aarde leggen. Aarde vochtig maken, ziplock zakje er omheen en dan heb je er geen omkijken meer naar. Als je dezelfde plant voller wil maken is dat wel wat onhandig natuurlijk. Quote Link naar reactie
Evee Geplaatst: 5 juni Auteur Delen Geplaatst: 5 juni Ik denk dat ik er 6 meter aan heb hangen wat ingekort kan worden 🤣 dat zouden wel heel wat bladparen worden dan. Maar wel genoeg om evt wat verschillende opties te proberen. Quote Link naar reactie
Evee Geplaatst: 13 juni Auteur Delen Geplaatst: 13 juni Ooh gaaf! Daar gaan we voor 😄 Quote Link naar reactie
Lollie Geplaatst: 18 juni Delen Geplaatst: 18 juni Dan moeten ze nog wel even groeien, zou ze nog maar niet stekken dan 😂 Quote Link naar reactie
Lienappelsien Geplaatst: 18 juni Delen Geplaatst: 18 juni Wow! En dan iedere keer op de ladder om de nieuwe/ langere slierten vast te maken 🤣 Die van mij is een zielig geval. Met Kerst heeft hij in de verdrukking gestaan en zijn de slierten grotendeels gerist. Nu zitten er alleen in het potje (ik heb een mini) nog een paar blaadjes. Ik ben benieuwd of het nog wat wordt. Mijn peperomia raindrop vond ik van de week los in zijn pot 🤔 Geen idee wat die gedaan heeft. De dikke steel zat los op de grond. Hij had ook al 3 van die zaadsliertjes (hoe noem je dat? Ziet er uit als katjes) bovenin de plant, dus hij vindt het vast niet fijn. Ik heb hem nu op water gezet, want er kwamen al wel wortelknopjes aan het stuk stengel dat op de aarde lag. Mijn monstera heeft inmiddels veel blad. Mooie plant! Quote Link naar reactie
Lollie Geplaatst: 18 juni Delen Geplaatst: 18 juni 5 uren geleden, Lienappelsien zei: Wow! En dan iedere keer op de ladder om de nieuwe/ langere slierten vast te maken 🤣 Die van mij is een zielig geval. Met Kerst heeft hij in de verdrukking gestaan en zijn de slierten grotendeels gerist. Nu zitten er alleen in het potje (ik heb een mini) nog een paar blaadjes. Ik ben benieuwd of het nog wat wordt. Mijn peperomia raindrop vond ik van de week los in zijn pot 🤔 Geen idee wat die gedaan heeft. De dikke steel zat los op de grond. Hij had ook al 3 van die zaadsliertjes (hoe noem je dat? Ziet er uit als katjes) bovenin de plant, dus hij vindt het vast niet fijn. Ik heb hem nu op water gezet, want er kwamen al wel wortelknopjes aan het stuk stengel dat op de aarde lag. Mijn monstera heeft inmiddels veel blad. Mooie plant! Mijn monstera staat naast het caviahok en steekt soms per ongeluk een beetje door de tralies. Wol en Koko zijn er gek op en beginnen dan enthousiast te knagen maar het is eigenlijk giftig voor ze... Gelukkig krijgen ze er nooit last van. De plant wel helaas 😞 2 Quote Link naar reactie
Pablo&Lola Geplaatst: 18 juni Delen Geplaatst: 18 juni 1 uur terug, Lollie zei: Mijn monstera staat naast het caviahok en steekt soms per ongeluk een beetje door de tralies. Wol en Koko zijn er gek op en beginnen dan enthousiast te knagen maar het is eigenlijk giftig voor ze... Gelukkig krijgen ze er nooit last van. De plant wel helaas 😞 Als je weet dat het giftig is, waarom zet je er niet gewoon een veilige / knaagbare plant neer dan? Iets met twee vliegen in één klap. 💡 Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.