Ga naar inhoud

Het kamerplanten topic

Evee

Aanbevolen berichten

De laatste niet teveel water geven 😄 De mini-variant die ik had, heb ik vermoord door hem wortelrot te bezorgen. De grote palm doet het daarentegen erg goed, terwijl die niet eens voldoende licht krijgt tov wat ie nodig heeft. Hij staat in een redelijk donker hoekje, maar groeit supergoed. 

Link naar reactie
2 uren geleden, Miekmoek zei:

Wat ontzettend grappig 🤣 Ik wist niet dat die planten ook echt bananen komen geven hier! 

Dat is ook heel ongewoon! Wel is het zo dat bananenplanten in de natuur dood gaan nadat ze fruit gegeven hebben dus ik hoop niet dat jouw plant er straks mee op houdt 😅 daarom groeien er ook altijd pups bij

Link naar reactie
22 uren geleden, Pablo&Lola zei:

Zijn ze eetbaar?

In theorie wel. Maar volgens mij zijn niet alle soorten echt lekker om te eten 🤣

Mijn chinese lantaarnplantje raakt bijna de grond. Binnenkort eens opzoeken hoe stekken werkt, ik kan mij herinneren gelezen te hebben dat je de lange slierten in stekjes kan opdelen. 

Link naar reactie
14 uren geleden, Evee zei:

In theorie wel. Maar volgens mij zijn niet alle soorten echt lekker om te eten 🤣

Mijn chinese lantaarnplantje raakt bijna de grond. Binnenkort eens opzoeken hoe stekken werkt, ik kan mij herinneren gelezen te hebben dat je de lange slierten in stekjes kan opdelen. 

Ja is heel gemakkelijk. Ik knip gewoon de stengels die te lang zijn af en frot die in het potje er weer bij. Even goed vochtig houden en ze gaan wortelen en groeien gewoon verder. Of op water zetten. Je kunt ook een setje blaadjes op vochtige grond leggen, dat gaat ook groeien. Vind ik zelf teveel gepriegel. 

Dit is begonnen als een mini met 4 stengeltjes vorig najaar. Gemakkelijk plantje joh, en leuk!

IMG_20220605_115707.thumb.jpg.f5ec5398e15cdd261c94c77ac601163c.jpg

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie

Op water laten wortelen duurde bij mij echt eeeeeeeuwen met het lantaarnplantje, maar dat was wel de variegated variant moet ik zeggen en die is sowieso ruk met stekken. Heb nu na twee jaar van die stek een enigszins fatsoenlijk plantje (maar nog niet zo vol als die van Eefje). Ik vind de butterfly methode het allerfijnste, gewoon per bladpaar in stukjes knippen en op aarde leggen. Aarde vochtig maken, ziplock zakje er omheen en dan heb je er geen omkijken meer naar. Als je dezelfde plant voller wil maken is dat wel wat onhandig natuurlijk.

Link naar reactie

Wow! En dan iedere keer op de ladder om de nieuwe/ langere slierten vast te maken 🤣

Die van mij is een zielig geval. Met Kerst heeft hij in de verdrukking gestaan en zijn de slierten grotendeels gerist. Nu zitten er alleen in het potje (ik heb een mini) nog een paar blaadjes. Ik ben benieuwd of het nog wat wordt. 

Mijn peperomia raindrop vond ik van de week los in zijn pot 🤔 Geen idee wat die gedaan heeft. De dikke steel zat los op de grond. Hij had ook al 3 van die zaadsliertjes (hoe noem je dat? Ziet er uit als katjes) bovenin de plant, dus hij vindt het vast niet fijn. Ik heb hem nu op water gezet, want er kwamen al wel wortelknopjes aan het stuk stengel dat op de aarde lag.

Mijn monstera heeft inmiddels veel blad. Mooie plant!

Link naar reactie
5 uren geleden, Lienappelsien zei:

Wow! En dan iedere keer op de ladder om de nieuwe/ langere slierten vast te maken 🤣

Die van mij is een zielig geval. Met Kerst heeft hij in de verdrukking gestaan en zijn de slierten grotendeels gerist. Nu zitten er alleen in het potje (ik heb een mini) nog een paar blaadjes. Ik ben benieuwd of het nog wat wordt. 

Mijn peperomia raindrop vond ik van de week los in zijn pot 🤔 Geen idee wat die gedaan heeft. De dikke steel zat los op de grond. Hij had ook al 3 van die zaadsliertjes (hoe noem je dat? Ziet er uit als katjes) bovenin de plant, dus hij vindt het vast niet fijn. Ik heb hem nu op water gezet, want er kwamen al wel wortelknopjes aan het stuk stengel dat op de aarde lag.

Mijn monstera heeft inmiddels veel blad. Mooie plant!

Mijn monstera staat naast het caviahok en steekt soms per ongeluk een beetje door de tralies. Wol en Koko zijn er gek op en beginnen dan enthousiast te knagen maar het is eigenlijk giftig voor ze... Gelukkig krijgen ze er nooit last van. De plant wel helaas 😞

• Verward 2
Link naar reactie
1 uur terug, Lollie zei:

Mijn monstera staat naast het caviahok en steekt soms per ongeluk een beetje door de tralies. Wol en Koko zijn er gek op en beginnen dan enthousiast te knagen maar het is eigenlijk giftig voor ze... Gelukkig krijgen ze er nooit last van. De plant wel helaas 😞

Als je weet dat het giftig is, waarom zet je er niet gewoon een veilige / knaagbare plant neer dan? Iets met twee vliegen in één klap. 💡

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .