Ga naar inhoud

Het kamerplanten topic

Evee

Aanbevolen berichten

@mammafelina Als je ze alleen in een sierpot hebt staan, dan zijn hydrokorrels wel handig, ja. Ik moet zeggen dat ik zelf wel heel erg fan van binnenpotten ben. Zeker de wat grotere planten kan je dan buiten onder de tuinslang zetten, even laten uitlekken, en ze kunnen weer een tijd vooruit.

Ik heb vandaag weer twee nieuwe bewoners mogen verwelkomen.

Een erwtenplantje:

D7877EB9-C8EE-4C27-B44D-46CAF14128BD.jpeg.448509dd2b18ceeb6c80042fb92f3782.jpeg

En een alocasia zebrina, waar ik al lang op zat te azen, maar is en blijft een alocasia hè.

7459F7DF-FE1F-4A8F-8B0E-B21B856B6EA6.jpeg.fb6416e8a2f4274672630e46051e7955.jpeg

In het proces ook nog een syngonium ice frost voor @Dollie meegenomen. 😄

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
26 minuten geleden, mammafelina zei:

@Pablo&Lola hoe doe je het dan met verpotten? Heb je dan ook een voorraadje binnen potten thuis staan in verschillende maten?

Yes! Ik bewaar eigenlijk alle binnenpotten als ik nieuwe planten koop, want ze komen vaak bij verpotten wel weer van pas. De wat grotere formaten heb ik wel los gekocht voor een paar euro.

• Mee eens! 1
Link naar reactie
2 minuten geleden, Eefje zei:

Hier is een plantenwinkeltje waar je tegen een donatie in het KWF potje binnenpotten gewoon kunt meepakken. Ze hebben altijd een enorme ton vol ermee. Gebruikte dan natuurlijk. Maar wie maakt dat wat uit. 

Oh dat is een leuk initiatief! Ga hier eens in de buurt kijken of ze wat hebben.

Link naar reactie
1 uur terug, Deeskuh88 zei:

Voor de luchtvochtigheid is een badkamer ook heel handig. Mits die een raam heeft natuurlijk. Staat ook nog eens gezellig 🙂 Wel af en toe een dagje in een andere ruimte zetten om schimmelvorming tegen te gaan. 

Helaas geen raam in de badkamer 🙁

Link naar reactie
  • 2 weken later...
  • 3 weken later...
6 uren geleden, Eefje zei:

Heeeyyy alle planten in de woonkamer die laag staan zijn giftig en moeten verhuizen voordat het hondje komt zondag. Eerst maar eens naar boven en de boel herschikken en dan kijken of er wat weg moet en wat dan.

Oh wat leuk! Komt het hondje zondag al?

Ben benieuwd welk hondje het geworden is. 

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Ik vind zelf van wel, omdat je dan wortelrot veel beter kan voorkomen en ook beter kan zien of een plant al aan een nieuwe pot toe is. Ik laat het dus altijd zitten. Je kan ook losse binnenpotjes kopen, soms heel goedkoop, bijvoorbeeld bij een kringloop. Maar in tuincentrums hebben ze die ook. Ook in kleine maatjes, hoewel ik er ook wel eens bakjes van yoghurt of toetjes voor gebruik, waar ik zelf gaten in maak 😄 

• Bedankt 1
Link naar reactie
  • 2 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .