Ga naar inhoud

Het kamerplanten topic

Evee

Aanbevolen berichten

3 uren geleden, Lienappelsien zei:

Ah ok, dat wist ik niet. Er blijven nu steeds maar 4 goede bladeren over, waardoor het er meer uit gaat zien als een stam met bovenin 4 bladeren. Het oogt inderdaad wat iel zo. Ik had een weelderige bos bladeren in gedachten 😉 Maar misschien heeft hij het van de zomer dan weer meer naar zijn zin en blijven er meer bladeren aan.

Mijne ziet er net zo uit inderdaad. Ik zit vol smart te wachten op een pup, als die een beetje snel groeit dan vult ie de lege ruimte mooi op. Er steekt nu één heeel klein groen puntje uit de aarde dus hopelijk 🤞

Link naar reactie
5 uren geleden, Evee zei:

Mijn dwergbanaan heeft een rafelig uitziend blad. Er is wel een verdachte in beeld, ene N... Tijd voor cameratoezicht in die hoek van de woonkamer vermoed ik. 

Die kan je zeker met van die lieve puppyoogjes aankijken 😄

Mijn pannenkoekje is echt heel zielig, hij heeft al het oude blad laten vallen en heeft nu alleen nog wat babyblad... geen idee wat ik er mee aan moet, het is mijn eerste pannenkoekplant.

Link naar reactie
2 minuten geleden, Kolino zei:

Mijn pannenkoekje is echt heel zielig, hij heeft al het oude blad laten vallen en heeft nu alleen nog wat babyblad... geen idee wat ik er mee aan moet, het is mijn eerste pannenkoekplant.

Ik heb dit ook en ik heb wel 3 pannenkoekplanten. Dan doen ze het weer goed en nu laat die weer bladeren vallen. Ik heb ook geen idee wat dit is maar hij ziet er ook niet echt mooi meer uit.

Mijn bananenplant is gelukkig niet de enige die zielig doet zie ik al. Wel was er toen het nog warmer was een nieuw blad in de maak. Alleen die denkt nu zoekt het maar uit het moet eerst warmer worden.

Link naar reactie
5 uren geleden, Dollie zei:

Mijne ziet er net zo uit inderdaad. Ik zit vol smart te wachten op een pup, als die een beetje snel groeit dan vult ie de lege ruimte mooi op. Er steekt nu één heeel klein groen puntje uit de aarde dus hopelijk 🤞

Die van mij kreeg van de zomer vrij snel 2 pups, maar die zijn nu al maanden maar een centimeter of 5 groot haha. Hij gaat nog wel steeds door met het maken van nieuwe bladeren. 

Mijn mini pannenkoekplant laat ook al een tijdje zijn bladeren wat slap hangen. Het zal de tijd van het jaar dan wel zijn. 

Link naar reactie
7 uren geleden, Dollie zei:

@Evee heeft er nog wel 1 te leen... Die kijkt je alleen aan met hele lieve ogen ipv een puntje boven de aarde uit

• Haha 1
Link naar reactie
1 uur geleden, Evee zei:

Ik krijg nu reclame voor een erwtenplant die ik wel zou kunnen kopen 😄

https://www.hema.nl/wonen-slapen/wonen/kunstplanten/kunstplant-erwtenplant-13022140.html

Die zou het bij mij wel goed doen. Ik heb bij AH drie nieuwe planten gekocht, maar ik heb eigenlijk medelijden met ze. Ik wilde ze in planta zetten, maar eentje heet volgens het kaartje "vetplant". Nou, dat zie ik zelf ook nog wel.

• Haha 1
Link naar reactie

Ik heb mijn pilea's vandaag laten adopteren. Vanmiddag had ik zin in een uitje dus ben ik naar Intratuin gegaan. Niet eens om iets te kopen, ik vind het gewoon leuk om daar rond te lopen en vooral naar die joekels van planten te kijken. Uiteindelijk een mini chinees lantaarntje gekocht om de mijne op te vullen en een aphelandra White wash. Trok mijn aandacht, was niet duur, dus mijn vriend had hem in het karretje gezet. Kan ik ook niks aan doen.

• Haha 1
Link naar reactie

Ik heb al een tijdje geen nieuwe plantjes meer gekocht. De laatste die ik zelf gekocht heb is geloof ik die ficus elastica. Maar ik heb een vaag vermoeden dat hier ook een groot deel de winter niet gaat overleven. Zonde, zaten echt leuke planten tussen. Mijn tradescantia nanouk doet het ook slecht. Hij deed het ooit supergoed, maar sinds die pot hangt... Terwijl de andere tradescantia groeit als kool.

Link naar reactie

@Deeskuh88 even stekken en opnieuw beginnen met de nanouk? De mijne staat nu ook stil, dus het komt ook doordat er weinig licht is nu denk ik. 

Als hij het niet overleeft kun je van mij wel stekken krijgen. Of misschien de hele plant wel, ik overweeg al tijden om een ander baasje voor m te zoeken maar vind m dan toch wel weer leuk. 

• Bedankt 1
Link naar reactie
14 uren geleden, Eefje zei:

@Deeskuh88 even stekken en opnieuw beginnen met de nanouk? De mijne staat nu ook stil, dus het komt ook doordat er weinig licht is nu denk ik. 

Als hij het niet overleeft kun je van mij wel stekken krijgen. Of misschien de hele plant wel, ik overweeg al tijden om een ander baasje voor m te zoeken maar vind m dan toch wel weer leuk. 

Dat is inderdaad wel een goede! 

Link naar reactie

Vandaag heb ik de ludisia discolor aangevraagd bij de Intratuin, de dame van de planten afdeling werd helemaal blij van mijn vraag 😊 ik kan m vanaf donderdag ophalen! 

Ik had nog een cadeaubon liggen dus heb ook 3 miniplantjes meegenomen, een Kaaps viooltje en ik denk een Calathea makoyana en een Calathea rufibarba. 

Ben nu weer helemaal een blij ei 😄

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie

Ik geef zeker nu in de winter veel minder water dan de app adviseert. Bij mij werkt het gebruik van binnenpotjes in de buitenpot ook goed tegen wortelrot. Til het op als je water geeft, doe het water onderin. Dus niet bovenop de potgrond. Wil je weer water geven, dan zie je direct of dat wel of niet nodig is. 

Link naar reactie

Ja ik geef ook veel minder water nu. En ik haal ook de binnenpot er uit, zet ze of in een voetenbadje, of in de gootsteen van bovenaf en goed uit laten lopen. Ik heb ook in de meeste planten een grove mix met veel perliet en kokossnippers, dat houdt de grond heel luchtig. Als ik geen binnenpot gebruik gaat het rechtstreeks in terracotta, maar dat kan alleen bij planten die graag droog staan. Daar zit ook altijd een gat onderin, waaruit overtollig water wegloopt. Potten zonder drainage, zo rechtstreeks in een dichte sierpot, dat gaat bij mij mis. Ik heb er eentje, daarvoor gebruik ik altijd een vochtmeter voor ik daar water bij gooi. 

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Trips in mijn Phil micans 😭😭. Die kwam van dezelfde webwinkel als de drama jewel orchid. Ik bestel daar dus nooit meer. Denk echt dat het er al in heeft gezeten, want hij staat niet op een plek waar er nu zo gemakkelijk trips van buiten in kunnen komen en het is ook geen plant die daar echt gevoelig voor is. De rest van mijn planten heeft helemaal niks, dus ik geloof niet dat het er hier in is gekomen. Niet bestellen bij plantdynasty dus. Heb nu behandeld, over een weekje nog eens, ben ik er dan niet vanaf gaat hij de kliko in, voordat ik een invasie heb hier. 

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .