Ga naar inhoud

Het kamerplanten topic

Evee

Aanbevolen berichten

Dit is de onderkant van m'n alocasia dragon scale 🤨. Op de bovenkant zijn allemaal kleine lichtgroene vlekken, het lijken op kringen. Heb daar ook een foto van maar daarbij krijg ik een foutmelding als ik die wil uploaden. Nergens beestjes of iets te bekennen... Wat zou het dan betekenen?

Screenshot_20220102-210759.png

Link naar reactie

Ooh wat zonde! Lichte plekken aan de bovenkant kunnen wel op de aanwezigheid van trips duiden, maar die zou je dan toch ergens moeten kunnen zien als je goed kijkt. Ik zou toch denken dat hij ergens door aangevreten wordt, zeker omdat het een alocasia is 🙈.

Link naar reactie
11 uren geleden, Eefje zei:

Ooh wat zonde! Lichte plekken aan de bovenkant kunnen wel op de aanwezigheid van trips duiden, maar die zou je dan toch ergens moeten kunnen zien als je goed kijkt. Ik zou toch denken dat hij ergens door aangevreten wordt, zeker omdat het een alocasia is 🙈.

Ik zie echt geen trips of iets dergelijks, en geen van m'n andere planten hebben er last van. Daar is ook geen enkel beestje of iets bij te vinden... De andere bladeren doen het wel goed, het lijkt enkel het grootste blad aan te tasten. Maar verder is hij ook niet geel 🤔 Ik snap er niks van

Link naar reactie
Zojuist, Evee zei:

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met groeilampen? En zo ja, welke? 

Ik overweeg het omdat ik wel wat hoekjes heb die leuk zijn voor planten, maar mogelijk te donker zijn. 

Ja, ik heb er eentje van Ali Express. Geloof iets van 14 euro voor betaald, twee van die balkjes met paars licht. Werkt goed, alles dat er onder staat groeit lekker door, terwijl de rest van mijn planten grotendeels stil zijn gevallen.

Link naar reactie

Screenshot_2022-01-04-12-56-42-102_com.alibaba.aliexpresshd.thumb.jpg.47eb951f407fa786332dc84af33a5bbb.jpg

Zo eentje. Zou deze alleen niet in mijn woonkamer willen. Tenzij je houdt van een bordeelsfeer. Je hebt ze ook met wit of geel licht. Weet niet wat dat met de prijs doet. Ik was bij wijze van experiment maar voor een goedkope optie gegaan en die blijkt prima te werken.

• Haha 1
Link naar reactie
3 minuten geleden, Eefje zei:

Ja, ik heb er eentje van Ali Express. Geloof iets van 14 euro voor betaald, twee van die balkjes met paars licht. Werkt goed, alles dat er onder staat groeit lekker door, terwijl de rest van mijn planten grotendeels stil zijn gevallen.

Heb je er toevallig een linkje van?

Edit: je had al een afbeelding gepost, bedankt!

Lol om de bordeelsfeer opmerking 🤣

Link naar reactie

Aaahh, jij kijkt ook je huis op orde, zo heerlijk programma. Ware dat ik niet op tv wil en met mijn energie het ook niet in hun tijdsbestek zou redden zou ik dolgraag mee doen.

Raak er in elk geval geïnspireerd van. Ik heb deze week mijn trapkast schoongemaakt en opgeruimd, mijn onder keukenkastjes en de kapstok schoongemaakt.

Dat moet ik nog wel uitzoeken

Ook ben ik druk met zoeken naar fijne bakken in de juiste maten. Dat is nog best lastig. Voor in de trapkast hoeven ze niet mooi te zijn, maar in de gang zou dat wel leuk zijn. En het liefst ook nog enig sinds betaalbaar. Wat een geld kost netjes opbergen zeg. Gelukkig ben ik ook creatief. Ik heb bv als voorraad potten oude appelmoespotten met geschilderde deksels. Allemaal het zelfde dus staat super netjes. Netjes geordend per categorie.

Ook een kast voor in de badkamer besteld zodat ik daar beter op kan bergen ipv dat alles rond slingerd.

Beneden in de wc wil ik ook een kast maken. Lekker de toiletrollen uit het zicht, schoonmaak spullen in de kast, zodat het meteen bij de hand ligt. 

Hopelijk voel ik me morgen ok.

Dan wil ik de spullen die ik weg doe op marktplaats zetten/in bakken doen/weggooien. Zodat het weg is uit de woonkamer. En de kast met vazen uitzoeken.

Link naar reactie
22 uren geleden, MichelleloveElmo zei:

Aaahh, jij kijkt ook je huis op orde, zo heerlijk programma. Ware dat ik niet op tv wil en met mijn energie het ook niet in hun tijdsbestek zou redden zou ik dolgraag mee doen.

Betrapt! 😄 Ik vind het ook superleuk. Eigenlijk zijn al die opruim- en schoonmaakprogramma's leuk. Ik ben zelf heel georganiseerd en opgeruimd, maar ik hoor of zie toch altijd wel handige trucjes. Alles ordenen in oude appelmoespotten klinkt me ook als muziek in de oren! Ik moet zelf nog eens iets zien te verzinnen voor leuke etiketten. Ik heb nu zo'n labelhandprintertje (heet dat zo?) maar dat zijn lelijke saaie etiketten. Ken je het merk Joseph&Joseph? Dat is echt fantastisch. Ze hebben briljante hulpmiddeltjes. Maar inderdaad, peperduur... Sunware heeft ook alles om op te ruimen en op te bergen, maar helaas is ook dat merk best duur. Maar misschien vind je op MP iets voor een zacht prijsje. Of we beginnen een budget-lijn voor beginnende en ervaren opruimers? Zou een gat in de markt zijn 😂

Link naar reactie

Ohh jaa,zeker! En dan met logische maten, gebasseerd op bv gemiddelde keukenkasten ipv 32 breed waar door er net geen twee bakken naar elkaar kunnen. Of op meter brede kledingkasten, waar er dan net geen drie naast elkaar kunnen. Zoo frustrerend. Hoeft niet op de cm te passen, maar vaak zijn de bakken echt een stuk kleiner. En dat is dan zo zonde van de bergruimte. En dan bakken met deksels zonder gaten er in. Anders is het nog niet stofvrij. Bakken zonder deksels is ook goed hoor. Maar niet een bak met deksel en vervolgens in de zijkant gaten er in. 

De potten zijn echt fijn. Helaas is kalkstif minder goed weg te halen dan ze beweren. Dus bij een paar deksels wil ik nog een keer schilderen en dan opnieuw schrijven. Daar vind ik het niet mooi geworden. En een paar deksels moeten nog geschilderd worden.

Bij de kruiden heb ik babyvoedingpotjes gebruikt. Helaas gaat het met de deksels niet helemaal goed bij het bakken. Dus heb ik op sommige een standaard deksel van de kant en klare kruiden mixen. Dit gebruik ik alleen eigenlijk niet, zowel se babyvoedingpotten als de kruidenmixen niet, dus ia best lastig om aan te komen. De grote potten met zwarte deksel zijn van de gewoon pastasauzen. Die bevallen eigenlijk heel goed. Kan alleen niet alle kruiden er in doen. Voor de onderste drie rijden zijn ze te hoog (past wel maar je krijgt ze er moeilijk in en uit) en te breed. Voordeel van de smalle babyvoeding potten is dat ze ook hoog zijn. En heb gewoon veel kruiden. (En de aanvulvoorraad staat in de voorraad kast.😅 De kruiden en specerijen staan op alfabet met op de bovenste plak zelf samengestelde mixen. Bv speculaaskeuiden, chilli, kerrie...

Joseph Joseph vond ik helemaal geweldig. Maar sommige dingen vallen toch tegen en het is idd erg duur. En als ik dan ergens geld aan uit geef, moet het wel goed zijn. 

Screenshot_20220111-184728~2.png

aangepast door MichelleloveElmo
Link naar reactie

Ik heb pasgeleden mijn Fatsia de deur uit gezet, die had spint! 😯 De dag erna ook mijn mini syngonium pixie (die vond ik zo leuk!) en mijn epipremnum marble queen (mini, gekregen als stekje) weggedaan. Die 2 deden het eerst heel goed, maar waren ook al een aantal weken steeds zieliger aan het doen. Ze stonden vlakbij de fatsia en het zag er toch niet meer uit dat ze nog op gingen knappen, dus weg. Ik hoop dat de spint nu het huis uit is. Voor de syngonium, en misschien ook voor de marble queen, ga ik nog een vervanger kopen. 

Mijn bananenplant is ook nog steeds niet happy. Elke keer dat er een blad bij komt verdroogt de onderste (begint met gele/bruine vlekken). Misschien is het nu te koud voor het raam? Het is niet een plant waar je makkelijk een ander plekje voor vindt.

Link naar reactie

Het is bij een banaan eigenlijk heel normaal dat ie z'n onderste bladeren verliest, zoalng de bovenste bladeren het goed doen en nieuw blad blijft vormen gaat het wel goed. Het maakt 'm wel minder mooi vind ik, maar daar doe je niet zoveel aan. Bananenplanten sterven in het wild na een jaar als ze bananen geproduceerd hebben, daarom groeien er ook zo makkelijk pups aan de plant. Het is eigenlijk niet realistisch om die in matige omstandigheden (de meeste woonkamers zijn niet heel tropisch) langdurig prachtig te willen houden.

Link naar reactie

Ah ok, dat wist ik niet. Er blijven nu steeds maar 4 goede bladeren over, waardoor het er meer uit gaat zien als een stam met bovenin 4 bladeren. Het oogt inderdaad wat iel zo. Ik had een weelderige bos bladeren in gedachten 😉 Maar misschien heeft hij het van de zomer dan weer meer naar zijn zin en blijven er meer bladeren aan.

Link naar reactie

In de zomer komen er meer nieuwe bladeren, in de winter wat minder en ook minder snel. Komt vast wel goed 😄 

Mijn dwergbanaan heeft een rafelig uitziend blad. Er is wel een verdachte in beeld, ene N... Tijd voor cameratoezicht in die hoek van de woonkamer vermoed ik. 

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .