Evee Geplaatst: 18 november 2021 Auteur Delen Geplaatst: 18 november 2021 Hoe is het met jullie plantjes? Ik merk wel dat ze minder dorst hebben en minder groeien nu het wat koeler en minder zonnig is. Quote Link naar reactie
IreneM Geplaatst: 18 november 2021 Delen Geplaatst: 18 november 2021 Tjsa, er zijn er weer een paar kapot 🙃 Gelukkig heb ik vorige week een cadeaubon van Borghuis (tuincentrum) gekregen. Quote Link naar reactie
Marjoleink Geplaatst: 18 november 2021 Delen Geplaatst: 18 november 2021 Een van mijn vetplanten is dood (hoe dan?). Misschien te dicht bij de verwarming gestaan, dat is de enige reden die ik kan bedenken. Aan mijn liefdevolle verwaarlozing zal het niet liggen. Quote Link naar reactie
Bambi&Fendi Geplaatst: 18 november 2021 Delen Geplaatst: 18 november 2021 Mijn polka dot plant/hypoestes confetti begint nu erg te lijden. Ik heb hem ergens deze zomer gekocht als mini plantje, nu is hij bijna zo'n 30-40 cm hoog, maar er beginnen aardig wat blaadjes af te vallen. Vooral aan de onderkant heb ik nu kale stengels. Ook mijn pannenkoekplant ziet er wat minder florissant uit, zelfde voor mijn tradescantia tricolor. Begint nu opeens na een enorme groeispurt verdorde blaadjes te krijgen. Bij de rest merk ik nog niks, behalve dat ze geen nieuw blad meer aanmaken. Quote Link naar reactie
Evee Geplaatst: 18 november 2021 Auteur Delen Geplaatst: 18 november 2021 Dat van de pannenkoekplant herken ik wel @Bambi&Fendi die van mij doet het ook minder goed en heeft af en toe een bruin blad. Ik heb hem al een ander plekje gegeven. Quote Link naar reactie
Bambi&Fendi Geplaatst: 18 november 2021 Delen Geplaatst: 18 november 2021 27 minuten geleden, Evee zei: Dat van de pannenkoekplant herken ik wel @Bambi&Fendi die van mij doet het ook minder goed en heeft af en toe een bruin blad. Ik heb hem al een ander plekje gegeven. Die van mij staat al 3+ jaar op dezelfde plek dus ik durf hem eigenlijk niet meer te verplaatsen 😬 Quote Link naar reactie
mammafelina Geplaatst: 18 november 2021 Delen Geplaatst: 18 november 2021 Bij mij doet 1 van mijn drakenplanten het niet helemaal lekker. Hij had last van vliegjes, dus ik heb hem van de week uit zijn pot gehaald en de oude potgrond weggedaan. Ook zijn wortels schoongemaakt, want een hele kluit vochtige potgrond waar die vliegjes natuurlijk ook in zaten. Ik heb hem nieuwe potgrond gegeven, maar vind hem er nog een beetje zielig bij staan. Even aankijken nog maar. De rest doet het nog fantastisch, zelfs mijn calathea’s! Quote Link naar reactie
Eefje Geplaatst: 19 november 2021 Delen Geplaatst: 19 november 2021 Hier doet alles het wel prima. Een aantal is gestopt met groeien, een stel anderen groeit gewoon vrolijk door 👍. Heb wel de alocasias naar de badkamer gedaan, de rest moet het maar even doen met een lager wordende luchtvochtigheid. Quote Link naar reactie
Pablo&Lola Geplaatst: 22 november 2021 Delen Geplaatst: 22 november 2021 (aangepast) Inmiddels toch maar aan de mosstok. Hopelijk is ie snel uit het zicht verdwenen. 😄 22 november 2021 aangepast door Pablo&Lola 1 Quote Link naar reactie
Pablo&Lola Geplaatst: 25 november 2021 Delen Geplaatst: 25 november 2021 Ik heb een nieuwe liefde: jewel orchids. Vanwege hun voorkeur voor hoge luchtvochtigheid wonen ze bij mij in een glazen pot. Er komt nog een derde bij. 🙂 4 Quote Link naar reactie
Jamesthebunnybutler Geplaatst: 25 november 2021 Delen Geplaatst: 25 november 2021 11 minuten geleden, Pablo&Lola zei: Ik heb een nieuwe liefde: jewel orchids. Vanwege hun voorkeur voor hoge luchtvochtigheid wonen ze bij mij in een glazen pot. Er komt nog een derde bij. 🙂 Cool! Komt er ook een bloem in? Quote Link naar reactie
Pablo&Lola Geplaatst: 25 november 2021 Delen Geplaatst: 25 november 2021 3 minuten geleden, Jamesthebunnybutler zei: Cool! Komt er ook een bloem in? Ze kunnen bloeien ja, maar de bloemen zijn wel anders dan bij gewone orchideeën. Het gaat mij vooral om het blad, haha. Quote Link naar reactie
Jamesthebunnybutler Geplaatst: 25 november 2021 Delen Geplaatst: 25 november 2021 Ja, het blad is ook al prachtig! Ik krijg van mijn werk een bon van het tuincentrum, nog boor mijn geregistreerd partnerschap. Even bedenken wat ik ervan ga kopen. Hebben jullie nog leuke ideeën? Ik denk aan een cactus, maar ik heb ook nog heel veel andere wensen 😉 Quote Link naar reactie
Eefje Geplaatst: 26 november 2021 Delen Geplaatst: 26 november 2021 Als je van cactussen houdt liggen mijn ideeën denk ik niet in je straatje 😁 Quote Link naar reactie
Evee Geplaatst: 26 november 2021 Auteur Delen Geplaatst: 26 november 2021 Haha ik heb ook niet zo veel met cactussen. Dus geen tips. Ik heb de kokospalm nog steeds op mijn wensenlijstje staan, maar voor nu wacht ik er maar eventjes mee 😄 Quote Link naar reactie
Jamesthebunnybutler Geplaatst: 26 november 2021 Delen Geplaatst: 26 november 2021 Haha nouja ik ben er niet zo van, maar ik zie het soms bij mensen in de vensterbank staan en dan vind ik het toch wel geinig. Ik ben ook van het type calathea, strelitzia, monstera. Lekker jungle :). Tips welkom hoor 😛 Quote Link naar reactie
Pablo&Lola Geplaatst: 26 november 2021 Delen Geplaatst: 26 november 2021 Niet geheel onbelangrijk, waar moet ie komen? 😄 Quote Link naar reactie
Jamesthebunnybutler Geplaatst: 26 november 2021 Delen Geplaatst: 26 november 2021 Geen idee 😂 Ik kies een plant en maak daarna ruimte op de plek waar hij het liefst staat. Ik heb zowel zonnige plekjes als minder zonnige plekjes, dus alles kan haha Quote Link naar reactie
Lienappelsien Geplaatst: 26 november 2021 Delen Geplaatst: 26 november 2021 Ik heb een tijdje terug een echeveria agavoides gekocht. Dat vind ik wel een grappige. En ik ben nog steeds groot fan van mijn kalanchoe thyrsiflora. 🙂 Dat zijn allebei vetplanten, dus als je in die hoek iets zoekt... 1 Quote Link naar reactie
Eefje Geplaatst: 26 november 2021 Delen Geplaatst: 26 november 2021 Ik ben fan van epipremnums en philodendrons. Ik heb de epipremnum de aureum, neon, marble Queen en nu de marble planet in bestelling. Van philodendrons heb ik de birkin, imperial green, brasil en nu de micans in bestelling. Verder fan van rhaphidophora tetrasperma en ctenanthes, vooral de ctenanthe Lubbersiana vind ik heel erg mooi. Deze planten vind ik allemaal zo leuk omdat ze gemakkelijk zijn en lekker weelderig en jungly. 1 2 Quote Link naar reactie
Pablo&Lola Geplaatst: 26 november 2021 Delen Geplaatst: 26 november 2021 (aangepast) Eens met Eefje. Ik houd ook heel erg van planten met grote bladeren (calatheas, strelitzias, bananenplant) en ik heb een prachtige xanthosoma lindenii. Da’s op dit moment mijn favoriet. Edit: dieffenbachias vind ik ook tof. De dieffenbachia reflector is een pronkstuk in huis. 💚 26 november 2021 aangepast door Pablo&Lola 1 Quote Link naar reactie
Eefje Geplaatst: 26 november 2021 Delen Geplaatst: 26 november 2021 Jaaaa reflector ❤️❤️. Groeit als een malle ook! Quote Link naar reactie
Bambi&Fendi Geplaatst: 26 november 2021 Delen Geplaatst: 26 november 2021 Inderdaad epipremnums en philodendrons zijn top! Houd zelf ook enorm van syngoniums (m'n favoriete plantensoort) en aglaonema's, en kan dan eigenlijk ook m'n parlor palm niet vergeten te noemen. 1 Quote Link naar reactie
Pablo&Lola Geplaatst: 26 november 2021 Delen Geplaatst: 26 november 2021 18 minuten geleden, Bambi&Fendi zei: Inderdaad epipremnums en philodendrons zijn top! Houd zelf ook enorm van syngoniums (m'n favoriete plantensoort) en aglaonema's, en kan dan eigenlijk ook m'n parlor palm niet vergeten te noemen. Oeh, ik heb een syngonium marcophyllum frosted heart besteld. Wordt mijn eerste syngonium. 😄 2 Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.