Ga naar inhoud

Het kamerplanten topic

Evee

Aanbevolen berichten

• Evee wijzigde de titel naar Het kamerplanten topic
  • 2 weken later...
18 minuten geleden, mammafelina zei:

Mijn drakenplant heeft last van vliegjes.

Op internet zag ik dat het kan helpen om kaneel over de potgrond te strooien, dit dus maar gedaan.

Benieuwd of het helpt.

Ja het helpt wel. Maar tijdelijk en de vliegjes gaan dan op zoek naar een andere plant. Ik zet er altijd een vleesetertje naast als ik er kaneel op heb gegooid, dan gaan ze daarheen en zitten ze vast 💁

Link naar reactie
17 uren geleden, Pablo&Lola zei:

Ik doe even een varen appreciation post, want ik ben best wel trots op mijne.

Mei 2021:

61DF5770-CD1C-4B0E-8A48-FA03BBEB5CCB.jpeg.650668f54a1a1ebc50736a4512bbd7f9.jpeg

November 2021:

ED19497D-260A-4D92-B787-696A04ED47AA.jpeg.f8d9928e9e4c86a1710a5d73b86902bb.jpeg

Mooi. Ik heb er ook zo een sinds het voorjaar, die doet het ook zo goed. Hij is ook flink de lucht ingegaan. Ik vermoedde dat hij inmiddels verpot wilde worden, maar toen ik hem uit de binnenpot tilde zag ik dat dat nog niet hoeft. 

Veel van mijn planten zijn een stuk gegroeid de afgelopen maanden. TLC en Planta helpen dus goed. 

Alleen mijn bananenplant doet sinds een aantal weken apart. De onderste bladeren worden sinds een aantal weken achter elkaar bruin, tot ze ook echt verdrogen. In de tussentijd groeit er dan weer een nieuw blad. Het wordt nu dus echt een soort stammetje. Bovenin zitten nu nog 4 mooie bladeren, maar dat waren er eerst steeds 6. Planta heeft de frequentie van water geven volgens mij wel teruggeschroefd, maar het is ook minder warm en minder licht dan van de zomer. 

Herkennen jullie dit?

Ik heb pas toch nog een nieuwe plant gekocht 🙄 Ik moet nog even opzoeken welke het is, want dat het een succulent is zoals op de sticker staat, tja, zover was ik ook wel. Hij is behoorlijk breed en laag en staat nu in een vrij hoge pot. Een mooie aanwinst. 

Link naar reactie

Weet iemand hoe ik mijn monstera weer mooi krijg na een tripsaanval? Ik heb het idee dat ze nu allemaal zo goed als weg zijn. Alleen die hele plant ziet er niet meer uit met allemaal afgestorven plekken op de bladeren. De ergste heb ik er al uit gehaald maar.. Meh. Bij mij kwam elke week wel een nieuw blad. Sinds de trips is dat ook niet meer. Ik heb het idee dat die het einde nadert. Kan ik nog wat doen?

Link naar reactie
20 uren geleden, pakyakker zei:

Weet iemand hoe ik mijn monstera weer mooi krijg na een tripsaanval? Ik heb het idee dat ze nu allemaal zo goed als weg zijn. Alleen die hele plant ziet er niet meer uit met allemaal afgestorven plekken op de bladeren. De ergste heb ik er al uit gehaald maar.. Meh. Bij mij kwam elke week wel een nieuw blad. Sinds de trips is dat ook niet meer. Ik heb het idee dat die het einde nadert. Kan ik nog wat doen?

Even geduld hebben tot de lente. Beschadigd blad herstelt niet en de meeste planten gaan nu in winterrust. In de lente gaan ze wel weer groeien.

• Bedankt 1
Link naar reactie

Ik heb weeeeerr wat het huis in gesleept. Stond eergisteren bij de Jumbo in zijn eentje, ik vond m super leuk, mooi blad, maar mocht niet. Volgende dag besloten als hij er nog stond dat dat het lot was, want er was er tenslotte maar eentje. En hij stond er nog. Dus nu heb ik een cordyline kiwi en ik weet nog niet waar hij moet staan. 

IMG_20211106_110054.thumb.jpg.be76aa7e57ae4af4a90c9f599da99fd8.jpg

• Vind ik leuk 1
  • Haha 1
Link naar reactie

Ik ben een offensief tegen rouwvliegjes begonnen. Lijkt het goede moment van het jaar, omdat de planten nu weinig water nodig hebben. Ik heb alle planten flink uit laten drogen en daarna alleen voetenbadjes met kaneelwater gegeven. En pas als ze weer ontzettend droog staan. Ik zie nu nog maar bij 2 planten een enkeling, dus het lijkt te helpen 🥳.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .