Ga naar inhoud

Het kamerplanten topic

Evee

Aanbevolen berichten

17 hours ago zei Dollie:

De birkin is een hybride, volgens mij van de Congo rojo en imperial green. Er kunnen bladeren groeien die (deels) rood of groen zijn. 

Ik las laatst ook ergens in een Facebook groep dat ze over de loop van de tijd (jaren) weer het typische birkin uiterlijk daardoor verliezen en er meer uit gaan zien als één van de twee die jij noemt. Weet niet of het klopt, het werd wel door meerdere mensen bevestigd. Dat zou ik wel jammer vinden. 

Link naar reactie

Raar verhaal. Je kunt voor een prikkie of zelfs gratis via Facebook of van vrienden en kennissen stekjes krijgen. Ga dat niet uit een tuincentrum lopen jatten, want dat is het. Als je ergens in een tuincentrum een los blad ziet liggen kun je altijd nog gewoon vragen of je het mee mag nemen, waarschijnlijk vinden ze dat best en hoef je het niet stiekem in je zak te moffelen. Ik ben ook gek op stekjes, maar geen haar op mijn hoofd denkt in de Intratuin: ik trek wat uit een pot. Bovendien hebben ze daar ook altijd mini's voor heel weinig geld. Zo heb ik laatst twee mini's van een philodendron Brasil meegenomen om uit te laten groeien tot een grote plant. Scheelt mij een hoop geld, ik vind het leuk om ze groot te laten worden en het is geen diefstal. Nee, idioot verhaal dat zoiets een trend is. 

Link naar reactie

Omg dat stelen van stekjes 🤦‍♀️ wat ongelooflijk asociaal. En de uitleg er omheen ook, wat een bord heb je voor je kop dat je het zo goed probeert te praten?

Citaat

Het is niet zo dat ik naar een tuincentrum ga om te stelen. Ik doe het alleen als ik een leuke plant zie. 

"Het is niet zo dat ik naar een tuincentrum ga om te kopen. Ik doe dat alleen als ik een leuke plant zie." 🤷‍♀️

Link naar reactie
1 uur geleden zei Evee:

Wie van jullie heeft er ook tilandsia's? Gebruiken jullie een voedingsspray of niet? Ik lees wat tegenstrijdige adviezen, van dat ze voldoende voeding uit de omgeving kunnen halen, tot dat je eens in de twee weken voeding moet geven. Wat doen jullie?

Ik denk dat het bij tillandsia's optioneel is. Ze halen inderdaad vanwege hun bladeren onder andere voedingsstoffen uit de lucht, dus echt nodig is het niet. Maar er bestaat inderdaad speciale voeding die je ze kunt geven, al hebben ze dat sowieso al heel weinig nodig. Ik zou het dus niet doen. Heel misschien keertje aan het begin van de lente?

• Bedankt 1
Link naar reactie

Ik ben er inmiddels achter dat ze het prima doen zonder voeding, maar dat regelmatig voeding geven wel zorgt dat ze gaan bloeien en pups maken. Nou hoeft dat voor mij niet direct, dus ik ga even kijken of ik het dan niet, of maar heel af en toe doe. 

Ik heb ook gelezen dat als je een vijver hebt, ze af en toe onder dompelen in vijverwater ook helpt voor voeding 🤣

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .