Ga naar inhoud

Het kamerplanten topic

Evee

Aanbevolen berichten

Eeehh.. ik durf niet meer zo goed te reageren haha. Er zijn 3 planten volledig overleden. Van 7 planten heb ik twijfels of ze het nog gaan redden (waarvan 1 calathea 😢). Gelukkig zijn er ook nog wat planten wel blij.

Ik wacht ook nog steeds op mijn 1,5 meter plank zodat ik meer planten kan kopen. Ik had die al een maand geleden verwacht en de communicatie bij het bedrijf is om te huilen ☹️

• Verdrietig 1
Link naar reactie

De badkamerplant (alweer 😂), die was ook echt zeiknat toen ik m kocht bij het tuincentrum. Best veel planten daar vandaan, ik ben bang dat dat ook wel heeft meegespeeld bij een aantal planten. Denk dat ik daar ook niet weer koop.

Verder nog een vetplant waarvan ik zeker ben dat die te donker stond. Was een mini, dus niet erg. En een mini aloe vera, waarvan ik niet zo goed weet waar het mis is gegaan.

Mijn huis is geen woestijn haha, denk ik. Ik heb nog luchtvochtigheidsmeters gekocht. Dat schommelt wel veel merk ik. Twee weken geleden was het tussen de 65 - 70 %, maar deze week rond de 55 %. Maar alsnog is dat niet zo heel droog toch? 🤔

Link naar reactie
8 minuten geleden zei Eefje:

Nee hoor dat is prima. Hier schommelt het over de dag tussen de 65 en 55. In de ochtend is het hoog en dat wordt minder over de dag. 

Welke plant had je in de badkamer?

En soleirolia.

Mooie plant zeg inderdaad! Ik heb ook nog tweede levende stekjes. Die moet ik binnenkort eens bij de mama zetten, maar vind het wel spannend 😂

Link naar reactie
9 hours ago zei Eefje:

Ik ben nu een poging aan het doen met varens in de badkamer. Afhankelijk van het licht zijn lepelplanten daar ook wel mooi geschikt voor, en die zijn ook niet duur.

Welke stekjes heb je staan?

Lepelplanten zijn giftig toch? Mijn katten kunnen er wel bij, dus t moet niet giftig zijn. Sommige varens kunnen wel n optie zijn, hoewel er niet heel veel licht is.

De stekjes zijn van de Schefflera. Die is aan de onderkant een beetje uitgedund (vroeger teveel water gedaan). De bovenkant is mooi vol, dus die is een beetje uit verhouding. Ik wil de stekjes erin zetten en hopelijk lijkt ie aan de onderkant dan wat voller.

Link naar reactie

Ik ben met veel kamerplanten vriendjes, maar de liefde die de pannenkoekplant wil ken ik niet zo goed. Na twee jaar is ie nog altijd heel zielig klein, staat nu een jaar midden in de kamer dus geen rechtstreeks licht meer,want de vensterbank vond ie in de winter prima maar in de zomer niet. Maar ook daar lijkt ie niet blij.

De situatie hier is een doorzonwoning met de voorkant op t oosten en achterkant op het westen, noord en zuid zijn blinde muren. Tips voor de pannenkoek zijn welkom!

aangepast door Kimie
Te snel
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .