Pablo&Lola Geplaatst: 4 september 2021 Delen Geplaatst: 4 september 2021 Calatheas houden inderdaad niet van tocht en lage temperaturen. Staat je calathea voor het raam niet in de zon? Direct zonlicht kunnen ze namelijk ook niet zo goed tegen. Oja, en simpel kraanwater is voor veel dramatheas ook funest. Leuk hè, zo’n zeikerd in huis. 😂 1 Quote Link naar reactie
Evee Geplaatst: 4 september 2021 Auteur Delen Geplaatst: 4 september 2021 1 minuut geleden zei Pablo&Lola: Calatheas houden inderdaad niet van tocht en lage temperaturen. Staat je calathea voor het raam niet in de zon? Direct zonlicht kunnen ze namelijk ook niet zo goed tegen. Oja, en simpel kraanwater is voor veel dramatheas ook funest. Leuk hè, zo’n zeikerd in huis. 😂 Hij staat licht, maar niet in de zon en hij krijgt regenwater. Ik heb een stekje gekregen van iemand, en eigenlijk doet hij het best goed, maar nu beginnen er dus vlekken op één blad te komen. En ik vermoed dus van tocht. Ik heb de optie om hem in dezelfde kamer verder van het raam af te zetten, of naar de woonkamer te verhuizen. Daar zou die dan wel iets minder licht staan. Quote Link naar reactie
pakyakker Geplaatst: 4 september 2021 Delen Geplaatst: 4 september 2021 Kijk eens wat voor pareltjes er vanmorgen werden geleverd op werk.😂 Maar hé ze zijn wel bestand tegen trips. 2 Quote Link naar reactie
Eefje Geplaatst: 4 september 2021 Delen Geplaatst: 4 september 2021 Gisteren was DE DAG dat @Dollie, @Pablo&Lola en ik alle drie een ctenanthe Lubbersiana wisten te bemachtigen ❤️❤️. 3 september mag de boeken in als een hele mooie dag. 4 Quote Link naar reactie
Suus1978 Geplaatst: 4 september 2021 Delen Geplaatst: 4 september 2021 10 hours ago zei Pablo&Lola: Calatheas houden inderdaad niet van tocht en lage temperaturen. Staat je calathea voor het raam niet in de zon? Direct zonlicht kunnen ze namelijk ook niet zo goed tegen. Oja, en simpel kraanwater is voor veel dramatheas ook funest. Leuk hè, zo’n zeikerd in huis. 😂 Ik heb een vermogen uitgegeven aan dramatheas (potgrond, voeding, vernevelaar, etc etc), maar ze zijn allemaal in de vuilnisbak beland (ik wist toen nog niet dat er plantenasielen zijn). Ik heb het idee dat de luchtvochtigheid hier veel te laag is (in de winter onder de 20%), maar volgens mij kun je niks goed doen met die dramaqueens. Ze zijn prachtig, maar ik begin er echt niet meer aan. Overigens lijken geen van mijn planten van direct zonlicht te houden. We hebben ramen op het oosten met zon tot laat in de ochtend en dat vinden veel planten niet fijn. Ik heb me recentelijk twee monstera's laten aansmeren "want die zijn zo sterk". Die mogen dus ook al niet in de zon... Ik had daar nota bene nog speciaal naar gevraagd 🙄 Quote Link naar reactie
Pablo&Lola Geplaatst: 4 september 2021 Delen Geplaatst: 4 september 2021 Ai, 20% is wel erg laag, @Suus1978. Heb je zelf geen last van die droge lucht? Een monstera zou ik inderdaad niet in direct zonlicht zetten, dan zou ik eerder voor een bananenplant of strelitzia gaan. Quote Link naar reactie
Evee Geplaatst: 5 september 2021 Auteur Delen Geplaatst: 5 september 2021 Ik heb een heel zonnige raam waar een clusia, strelitzia, bananenplant en vlees etende plantjes staan. En dat gaat allemaal prima. Er staat ook een pannenkoekplant maar die heeft een placemet voor wat schaduw tussen het raam en de plant zitten. Quote Link naar reactie
Suus1978 Geplaatst: 5 september 2021 Delen Geplaatst: 5 september 2021 9 hours ago zei Pablo&Lola: Ai, 20% is wel erg laag, @Suus1978. Heb je zelf geen last van die droge lucht? Een monstera zou ik inderdaad niet in direct zonlicht zetten, dan zou ik eerder voor een bananenplant of strelitzia gaan. In de winter is het wel vervelend. Last is misschien een groot woord, maar ik merk aan keel/huid/haar dat het echt te droog is. Voordeel is wel dat de was altijd supersnel droog is 😄 We hebben zo'n bevochtiger gekocht, maar dat werkt niet echt, zeker niet in een grote ruimte zoals de woonkamer. Eindeloos bijvullen (niet met kraanwater ivm kalk) en hij komt na uren draaien hooguit rond de 35% of misschien 40%. En zodra we dat apparaat uitzetten is het in no time weer net zo droog. Die strelizia ziet er mooi uit! Lijkt best een beetje op de calathea's die ik had. Alleen hadden die bladeren een prachtige dieprode onderkant. Dat was zo mooi! Maar ja, de liefde was niet wederzijds 😏 Quote Link naar reactie
Pablo&Lola Geplaatst: 5 september 2021 Delen Geplaatst: 5 september 2021 Even bij @Dollie langs geweest. 😁 6 Quote Link naar reactie
Evee Geplaatst: 5 september 2021 Auteur Delen Geplaatst: 5 september 2021 Ik dacht dat je bij @Dolliealleen konijnen kon adopteren. Is het inmiddels ook een planten asiel? 1 Quote Link naar reactie
Eefje Geplaatst: 5 september 2021 Delen Geplaatst: 5 september 2021 Ja een beetje wel. Ik kwam er ook vandaan met een plant en een stek 💁. Quote Link naar reactie
Pablo&Lola Geplaatst: 5 september 2021 Delen Geplaatst: 5 september 2021 Wij zijn elkaars plantendealers en sleuren @Eefje mee het circuit in. 💁🏼♀️ 4 1 Quote Link naar reactie
Gast Geplaatst: 5 september 2021 Delen Geplaatst: 5 september 2021 Dus zo worden al die opvangen gefinancierd…… Quote Link naar reactie
Lienappelsien Geplaatst: 6 september 2021 Delen Geplaatst: 6 september 2021 Op 5-9-2021 at 15:11 zei Pablo&Lola: Even bij @Dollie langs geweest. 😁 21 hours ago zei Evee: Ik dacht dat je bij @Dolliealleen konijnen kon adopteren. Is het inmiddels ook een planten asiel? Haha ik dacht ook meteen: nou ja voordeliger dan met 5 konijnen thuis komen. 1 Quote Link naar reactie
Pablo&Lola Geplaatst: 6 september 2021 Delen Geplaatst: 6 september 2021 1 minuut geleden zei Lienappelsien: Haha ik dacht ook meteen: nou ja voordeliger dan met 5 konijnen thuis komen. Voordelig zou ik het echt niet meer noemen hoor, haha. Het loopt vandaag ook alweer volledig uit de hand: > “Als jij daar gaat bestellen, bestel je die dan ook even mee?” < “Oh, en jij gaat dáár bestellen? Wil je die dan voor mij in je winkelmandje doen?” Quote Link naar reactie
Lienappelsien Geplaatst: 6 september 2021 Delen Geplaatst: 6 september 2021 🤭 Dus jullie zijn weer helemaal los van enige aankoopbeperking. Maar beter een plantenhoarder dan een konijnenhoarder... Ik zal jullie even helpen met het goedpraten 😉 Hoe @Dollie überhaupt nog aan andere dingen toe komt met de zorg voor zoveel konijnen en planten is een raadsel. Quote Link naar reactie
Dollie Geplaatst: 6 september 2021 Delen Geplaatst: 6 september 2021 Ik herken mijzelf hier niet in. Nu mogen @Pablo&Lola en ik de rest van het jaar geen planten meer kopen. 2 Quote Link naar reactie
Evee Geplaatst: 6 september 2021 Auteur Delen Geplaatst: 6 september 2021 Kopen niet. Maar gratis meenemen en ruilen? Quote Link naar reactie
Dollie Geplaatst: 6 september 2021 Delen Geplaatst: 6 september 2021 Dat mag nog wel 😛 maar we gaan nu niet de gunstige tijd van het jaar in voor stekken. De plantenbieb hier is ook al dicht tot het voorjaar. Quote Link naar reactie
Mississippi Geplaatst: 6 september 2021 Delen Geplaatst: 6 september 2021 4 hours ago zei Pablo&Lola: Voordelig zou ik het echt niet meer noemen hoor, haha. Het loopt vandaag ook alweer volledig uit de hand: > “Als jij daar gaat bestellen, bestel je die dan ook even mee?” < “Oh, en jij gaat dáár bestellen? Wil je die dan voor mij in je winkelmandje doen?” Deze mensen zijn echt zo erg he. Want ik krijg vervolgens het verslag van wie welke plant waar voor wie waar gaat bestellen en welke plant iedereen wil hebben maar te duur is maar íemand misschien toch gaat bestellen 😛😂 3 Quote Link naar reactie
Pablo&Lola Geplaatst: 6 september 2021 Delen Geplaatst: 6 september 2021 “íemand”, noem geen namen. 😂 Quote Link naar reactie
Mississippi Geplaatst: 6 september 2021 Delen Geplaatst: 6 september 2021 27 minuten geleden zei Pablo&Lola: “íemand”, noem geen namen. 😂 Leek me niet nodig 😛 Quote Link naar reactie
Eefje Geplaatst: 6 september 2021 Delen Geplaatst: 6 september 2021 Zojuist zei Mississippi: Leek me niet nodig 😛 Vermeld er ook even bij dat ik ook voor jou plantentaxi heb gespeeld 🤸 1 Quote Link naar reactie
Mississippi Geplaatst: 6 september 2021 Delen Geplaatst: 6 september 2021 1 minuut geleden zei Eefje: Vermeld er ook even bij dat ik ook voor jou plantentaxi heb gespeeld 🤸 Haha al het voorgaande maakt mij zeker niet onschuldig nee 😄 1 Quote Link naar reactie
Dollie Geplaatst: 7 september 2021 Delen Geplaatst: 7 september 2021 Ze vergeet ook te melden dat ik die plant alleen noemde omdat we die laatst zagen bij een andere webshop DIE JIJ MIJ STUURDE. 😂 1 Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.