Ga naar inhoud

Het kamerplanten topic

Evee

Aanbevolen berichten

1 minuut geleden zei Pablo&Lola:

Calatheas houden inderdaad niet van tocht en lage temperaturen. Staat je calathea voor het raam niet in de zon? Direct zonlicht kunnen ze namelijk ook niet zo goed tegen. Oja, en simpel kraanwater is voor veel dramatheas ook funest. Leuk hè, zo’n zeikerd in huis. 😂

Hij staat licht, maar niet in de zon en hij krijgt regenwater. Ik heb een stekje gekregen van iemand, en eigenlijk doet hij het best goed, maar nu beginnen er dus vlekken op één blad te komen. En ik vermoed dus van tocht. Ik heb de optie om hem in dezelfde kamer verder van het raam af te zetten, of naar de woonkamer te verhuizen. Daar zou die dan wel iets minder licht staan.

Link naar reactie
10 hours ago zei Pablo&Lola:

Calatheas houden inderdaad niet van tocht en lage temperaturen. Staat je calathea voor het raam niet in de zon? Direct zonlicht kunnen ze namelijk ook niet zo goed tegen. Oja, en simpel kraanwater is voor veel dramatheas ook funest. Leuk hè, zo’n zeikerd in huis. 😂

Ik heb een vermogen uitgegeven aan dramatheas (potgrond, voeding, vernevelaar, etc etc), maar ze zijn allemaal in de vuilnisbak beland (ik wist toen nog niet dat er plantenasielen zijn). Ik heb het idee dat de luchtvochtigheid hier veel te laag is (in de winter onder de 20%), maar volgens mij kun je niks goed doen met die dramaqueens. Ze zijn prachtig, maar ik begin er echt niet meer aan. 

Overigens lijken geen van mijn planten van direct zonlicht te houden. We hebben ramen op het oosten met zon tot laat in de ochtend en dat vinden veel planten niet fijn. Ik heb me recentelijk twee monstera's laten aansmeren "want die zijn zo sterk". Die mogen dus ook al niet in de zon...  Ik had daar nota bene nog speciaal naar gevraagd 🙄

Link naar reactie
9 hours ago zei Pablo&Lola:

Ai, 20% is wel erg laag, @Suus1978. Heb je zelf geen last van die droge lucht? 

Een monstera zou ik inderdaad niet in direct zonlicht zetten, dan zou ik eerder voor een bananenplant of strelitzia gaan.

In de winter is het wel vervelend. Last is misschien een groot woord, maar ik merk aan keel/huid/haar dat het echt te droog is. Voordeel is wel dat de was altijd supersnel droog is 😄 We hebben zo'n bevochtiger gekocht, maar dat werkt niet echt, zeker niet in een grote ruimte zoals de woonkamer. Eindeloos bijvullen (niet met kraanwater ivm kalk) en hij komt na uren draaien hooguit rond de 35% of misschien 40%. En zodra we dat apparaat uitzetten is het in no time weer net zo droog.

Die strelizia ziet er mooi uit! Lijkt best een beetje op de calathea's die ik had. Alleen hadden die bladeren een prachtige dieprode onderkant. Dat was zo mooi! Maar ja, de liefde was niet wederzijds 😏

Link naar reactie
1 minuut geleden zei Lienappelsien:

Haha ik dacht ook meteen: nou ja voordeliger dan met 5 konijnen thuis komen.

Voordelig zou ik het echt niet meer noemen hoor, haha. Het loopt vandaag  ook alweer volledig uit de hand: 
> “Als jij daar gaat bestellen, bestel je die dan ook even mee?”
< “Oh, en jij gaat dáár bestellen? Wil je die dan voor mij in je winkelmandje doen?”

Link naar reactie
4 hours ago zei Pablo&amp;Lola:

Voordelig zou ik het echt niet meer noemen hoor, haha. Het loopt vandaag  ook alweer volledig uit de hand: 
> “Als jij daar gaat bestellen, bestel je die dan ook even mee?”
< “Oh, en jij gaat dáár bestellen? Wil je die dan voor mij in je winkelmandje doen?”

Deze mensen zijn echt zo erg he. Want ik krijg vervolgens het verslag van wie welke plant waar voor wie waar gaat bestellen en welke plant iedereen wil hebben maar te duur is maar íemand misschien toch gaat bestellen 😛😂

• Haha 3
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .