Ga naar inhoud

Het kamerplanten topic

Evee

Aanbevolen berichten

8 minuten geleden zei mammafelina:

Wat een mooierd 🥰

Ja hè! Philodendron birkin ❤️. Bekokstoofd door de enige echte BB plantenjunkies 😁. Verzilvering van mijn karmapunten voor het taxiën van de catcubes. Moet ik vaker doen. Zo mag ik toch meer planten 🤗

• Vind ik leuk 2
Link naar reactie
20 minuten geleden zei Eefje:

Ja hè! Philodendron birkin ❤️. Bekokstoofd door de enige echte BB plantenjunkies 😁. Verzilvering van mijn karmapunten voor het taxiën van de catcubes. Moet ik vaker doen. Zo mag ik toch meer planten 🤗

Bij mij kan hij niet want ik heb geen lichte plekken meer in mijn woonkamer 😢

Link naar reactie
30 minuten geleden zei Suus1978:

Prachtige plant! Ben wel benieuwd hoeveel planten je dan hebt....

De laatste keer dat ik telde waren het er rond de 40. Stekjes voor anderen, of stekjes die bij mijn eigen planten er weer bij moeten niet meegerekend. Niet zo extreem als anderen hier in het topic, maar wel genoeg voor een goede urban jungle. De geschikte plekjes raken op, dus ik moet nadenken wat ik mijn huis in sleep en of ik nog een geschikte plek voor die specifieke plant heb qua licht.

Link naar reactie
9 hours ago zei Eefje:

De laatste keer dat ik telde waren het er rond de 40. Stekjes voor anderen, of stekjes die bij mijn eigen planten er weer bij moeten niet meegerekend. Niet zo extreem als anderen hier in het topic, maar wel genoeg voor een goede urban jungle. De geschikte plekjes raken op, dus ik moet nadenken wat ik mijn huis in sleep en of ik nog een geschikte plek voor die specifieke plant heb qua licht.

Oh wow, 40 is wel veel ja. Ik heb er 16 en dat vind ik al heel wat 😄 In ons oude huis was het vrij donker en hadden we geen vensterbanken. Alles ging dood daar. Nu hebben we een hele lichte woning op het noordoosten en dat is kennelijk ideaal voor planten. Ik heb op goed geluk wat gekocht bij een tuincentrum en veel groeit als kool! Behalve calathea's, want de luchtvochtigheid is hier veel te laag. De rest doet het zo goed dat ik noodgedwongen wat planten heb aangeboden bij het lokale plantenasiel, want sommige planten blijven groeien en worden echt te groot. Of het is een soort mini oerwoud geworden. Ik moet me hoognodig gaan verdiepen in snoeien en stekken denk ik 😄

Link naar reactie
12 hours ago zei mammafelina:

Bij mij kan hij niet want ik heb geen lichte plekken meer in mijn woonkamer 😢

Ik heb mijne ook op een redelijk donkere plek staan en die doet het super. Hij staat nu zo'n 3-4 meter van een dakraam op het oosten. Hij groeit wel duidelijk naar het licht toe, maar omdat hij op een plantenrek staat vind ik dat juist wel leuk staan. (Anders helpt regelmatig een stukje draaien ook nog wel.) Ik vind het echt een heerlijk makkelijke plant.

AM-JKLVtGJUxwrruDXe-b7M67WpO-f9nIDN3yLx5eNWwYm20zvNJueI3X1ZZglWTVYP8s3so4vp7M74l054CCDwH4TX8JvcagfWK09bz71XoB1njA1AGVqbpJ4Rz_1D_oVyTd3wCFcW2EQpFYx6T7ELUJAVB=w515-h914-no?authuser=0

Link naar reactie

Eeeeh paniek?

Ik kom sinds  een week weer terug bij mijn monstera en ik tref dit aan op de bladeren. Wat is dit? En wat kan ik er aan doen? 

Bladluis ken ik wel maar dat is dit niet. 

Ik kan ook niet echt pootjes ontdekken, maar het lijkt wel op een dier aangezien ze met z'n allen bij elkaar liggen.

20210830_154955.jpg

Link naar reactie
20 hours ago zei mammafelina:

Met onderaan bedoel je dan de hele stengel vlakbij de aarde of gewoon onder de bloem?

Net waar ik met de schaar makkelijk bij kan 😉 Maar ik zou het vlakbij de aarde doen, dan zie je het dorre niet meer. 

20 hours ago zei Eefje:

Ik mocht geen planten meer, 1 out 1 in deurbeleid. Maar als je dan een beauty als bedankje krijgt, tsja 💁 

IMG_20210829_201626.thumb.jpg.ffcd58837e5ad129decd33825fca688c.jpg

Mooi!

Link naar reactie
20 minuten geleden zei pakyakker:

Niet dat ik kan zien. Maar het tast wel mijn plant aan. Om somminge plekken waar ook zo'n kluw zit daar wordt het blad bruin.

Ik moet denken aan spint, maar ik kan het mis hebben.

Toevoeging: ik had het mis, het lijkt op trips

aangepast door Kolino
Link naar reactie

Trips zijn echt moeilijk weg te krijgen... Ik heb een keer een tripsplaag gehad, vreselijk. Heb ze elke dag proberen weg te krijgen met afspoelen, biologische middelen, soms zelfs één voor een van het blad geplukt...

Tot ik erachter kwam dat alle planten in die buurt aangetast waren. Heb uiteindelijk grotendeels moeten weg doen omdat ze op ten duur echt uit elkaar vielen. Super jammer.

Trips zijn nu echt mijn plantennachtmerrie geworden.

Link naar reactie
  • Evee wijzigde de titel naar Het kamerplanten topic

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .