Ga naar inhoud

Het kamerplanten topic

Evee

Aanbevolen berichten

16 minuten geleden zei Lienappelsien:

Haha hoe verzinnen ze die naam. Maar dat is ook een mooie!

Ik las inderdaad dat het blad in de winter af kan sterven. Een extra reden om hem (voorlopig?) niet te kopen. Ik heb mezelf op een plantenaankoopstop gezet. 

🙋 Ik was vandaag bij Intratuin en heb alleen een zak hydrokorrels gekocht! 

Mijn venusvliegenval gaat morgen naar een nieuw baasje. Doet het goed hoor, groeit hard en blij. Maar ze vangt een vlieg, houdt een paar dagen haar mond dicht en doet hem dan weer open. Zit je tegen die dooie vlieg aan te kijken. Lekker fris hoor. Gelukkig was ze populair in de plantengroep en snel geadopteerd.

• Haha 2
Link naar reactie

Die frog in a blender lijkt qua blad behoorlijk op mijn syngonium, behalve dat ik de tekening op de syngonium mooier vind. Kun je die beter kopen. Super mooie plant en heel dankbaar en gemakkelijk. Het is op het moment mijn lievelingetje in huis, staat er zo prachtig bij en gaat maar door 🥰.

Link naar reactie
11 hours ago zei Eefje:

Die frog in a blender lijkt qua blad behoorlijk op mijn syngonium, behalve dat ik de tekening op de syngonium mooier vind. Kun je die beter kopen. Super mooie plant en heel dankbaar en gemakkelijk. Het is op het moment mijn lievelingetje in huis, staat er zo prachtig bij en gaat maar door 🥰.

Ik vind de caladiums wel wat meer wow factor hebben (groter blad enz) dan de syngoniums, maar ze hebben wel veel gemeen en syngoniums zijn echt veel makkelijker. Alleen al omdat je dan gewoon het hele jaar een plant hebt 🤷‍♀️😅 en er zijn ook veel gave syngoniumsoorten. Als je de roze varianten mooi vindt zou je bijv. eens naar de syngonium neon kunnen kijken. Minder spectaculair maar wel leuk.

De frog in a blender vind ik echt heel gaaf, mooier ook dan mijn syngoniums (heb nu drie verschillende soorten inmiddels), maar nee ik begin er niet aan.

aangepast door Dollie
Link naar reactie

Ik heb al een syngonium 😃 De pixie! Ik vind hem ook erg leuk en schattig. Het is een mini, maar ik heb hem pas verpot en hij groeit lekker door. 

De neon vind ik niet zo mooi, vanaf plaatjes gezien dan. De roze caladiums zijn feller roze, en dat in combinatie met wit/crème vind ik gaaf. Maar als je de helft van het jaar naar een kale pot of vergane bladeren aankijkt is het een minder aantrekkelijke plant om te kopen.

De syngonium (milk) confetti vind ik dan mooier dan de neon.

Maar er zijn inderdaad nog meer mooie, opvallende groen/gele syngoniums. Ga ik onthouden!

Link naar reactie
36 minuten geleden zei Lienappelsien:

Ik heb al een syngonium 😃 De pixie! Ik vind hem ook erg leuk en schattig. Het is een mini, maar ik heb hem pas verpot en hij groeit lekker door. 

De neon vind ik niet zo mooi, vanaf plaatjes gezien dan. De roze caladiums zijn feller roze, en dat in combinatie met wit/crème vind ik gaaf. Maar als je de helft van het jaar naar een kale pot of vergane bladeren aankijkt is het een minder aantrekkelijke plant om te kopen.

De syngonium (milk) confetti vind ik dan mooier dan de neon.

Maar er zijn inderdaad nog meer mooie, opvallende groen/gele syngoniums. Ga ik onthouden!

Die milk confetti is wel een prijzige dat is zo jammer. 

Ik heb inderdaad ook een pixie en een arrow. En eentje waarvan i kde naam aldoor vergeet: 

AM-JKLWBwxFBM8gOK2RISlYAAmiHr0NqRcGbbsvNMQcdFJVC1fncO3Wexk9tq2-kgYTou3y_Q4PFYFm7iEEXB_uTYNILGqxJ3FOyH9-Sd1jIuhCC-hvoMQqOm1JSJ2OV5QuyAn5QEFIE3obNPZ316BKEw6bg=w1625-h914-no?authuser=0

(In de grijze pot rechts. Beetje samengeraapt zooitje nu qua planten en potten 😅)

Ik was nog van plan een wendlandii te kopen volgende maand maar er zijn zoveel planten die ik wil bestellen dat ik nog even goed na moet denken 😅😂

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
5 minuten geleden zei Eefje:

Bij intratuin hadden ze mini roze syngoniums. Ik vond ze zelf een beetje flauw, maar voor de liefhebber. Groeien zo hard dat je binnen 2 maanden geen mini meer hebt. 

Oh mijn stekken groeien nog helemaal niet zo hard vind ik! Ik hou überhaupt niet zo van roze planten eigenlijk. 

Syngoniums zijn inderdaad giftig.

Link naar reactie

Even vergeleken, hij is toch wel redelijk wat gegroeid:

AM-JKLUeZ2kv4EpYkTcQEhw55kMM9Df-sSEkIVCoA8FnMlacyiMkZSO6wQAb5u6lYf3GU3xsv06f9WpOXyNU1vP14AzGRR8pQ3rtAj606rHrdI-Wc7-mUnGN22DPhAXEFw5k4UrnAjHaUhKgVVhPOAZiKr7L=w1625-h914-no?authuser=0

(2 juni)

AM-JKLUqQYhJRmnD5EoGHQ3UXL3ghrTeA29Atp_ynp_L-eD5PvkWyyswSZ9O2FJV1BL0BgM0-08Tuc_y3FUVf3fxvmnWflJ6CqPVc4TSYvuwa_GhCKtSLoWw6Gbfa4Qg17BK9tTHL6GlCJKrDg0CUhzAIhmE=w515-h914-no?authuser=0

(Vandaag)

Die op de foto uit de vorige post heb ik pas net op potgrond gezet een week geleden of zo dus daar kan ik natuurlijk ook nog niet heel veel van verwachten 😅 hij wortelde wel snel en makkelijk!

Link naar reactie
Op 26-8-2021 at 15:47 zei Dollie:

Even vergeleken, hij is toch wel redelijk wat gegroeid:

AM-JKLUeZ2kv4EpYkTcQEhw55kMM9Df-sSEkIVCoA8FnMlacyiMkZSO6wQAb5u6lYf3GU3xsv06f9WpOXyNU1vP14AzGRR8pQ3rtAj606rHrdI-Wc7-mUnGN22DPhAXEFw5k4UrnAjHaUhKgVVhPOAZiKr7L=w1625-h914-no?authuser=0

(2 juni)

AM-JKLUqQYhJRmnD5EoGHQ3UXL3ghrTeA29Atp_ynp_L-eD5PvkWyyswSZ9O2FJV1BL0BgM0-08Tuc_y3FUVf3fxvmnWflJ6CqPVc4TSYvuwa_GhCKtSLoWw6Gbfa4Qg17BK9tTHL6GlCJKrDg0CUhzAIhmE=w515-h914-no?authuser=0

(Vandaag)

Die op de foto uit de vorige post heb ik pas net op potgrond gezet een week geleden of zo dus daar kan ik natuurlijk ook nog niet heel veel van verwachten 😅 hij wortelde wel snel en makkelijk!

Haha toch duidelijk gegroeid in korte tijd!

Link naar reactie
15 minuten geleden zei mammafelina:

Moet je bruine bloemen en/of gele bladeren bij een lepelplant weg knippen?
Zo ja, vanaf waar knip je ze dan weg?

Dat kan. Als ze een beetje geel zijn kunnen ze wel weer bijkleuren. Ze worden bleek als de plant te weinig water heeft gehad. 

Bruine blaadjes en bloemen kan je er uit trekken of onderaan afknippen. 

Link naar reactie
9 minuten geleden zei Lienappelsien:

Dat kan. Als ze een beetje geel zijn kunnen ze wel weer bijkleuren. Ze worden bleek als de plant te weinig water heeft gehad. 

Bruine blaadjes en bloemen kan je er uit trekken of onderaan afknippen. 

Met onderaan bedoel je dan de hele stengel vlakbij de aarde of gewoon onder de bloem?

Link naar reactie
  • Evee wijzigde de titel naar Het kamerplanten topic

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .