Ga naar inhoud

Het kamerplanten topic

Evee

Aanbevolen berichten

Mijn sarracenia is zo'n sadist zeg. Had eindelijk zelf een vlieg gevangen, hoor ik ik twee dagen later nog steeds die vlieg zoemen in zo'n kelk. Ik heb de vlieg bevrijd. Hij zat helemaal verdwaasd op de stoep. Dat is toch zielig man. Dan liever doodmaken met de electrische vliegenmepper en de plant dode vliegen voeren dan dit zeg. Arme vlieg.

• Verward 1
Link naar reactie

Ze zijn dus nog niet zo’n succes 😉 

Vanaf hoe grote wortels ongeveer zetten jullie een stek over van water naar potgrond? 

Ik heb een epipremnum marble queen stek die het sinds 1 of 2 weken naar zijn zin heeft. Eerst bleef het steeds maar bij 3 worteltjes van 1 cm, maar nu zijn ze wel een cm of 4 en komen er ook nog meer. Hij kan dus denk ik wel over naar een potje met potgrond? Ik heb alleen geen zin in beschimmelde potgrond. Je moet het de eerste tijd vast vrij vochtig houden? 

Link naar reactie

Klinkt op zich alsof ie wel over kan op potgrond. Ik geef ze water op moment dat ik de stek in aarde zet, dan probeer ik er aan te denken het na een paar dagen nog eens te doen maar dat lukt lang niet altijd 😛 en dat kunnen ze tot nu toe eigenlijk allemaal prima hebben.

Link naar reactie

Ok, leuk! Dan ga ik aan de potjesruil beginnen, want mijn mini-strelitzia moet ook nodig naar een groter potje. 

Het draaien van mijn monstera is trouwens geen groot succes. De bladeren die eerst aan de schaduwkant zaten stonden eerst mooi recht. Nu staan die aan de zonkant en zijn ze horizontaal naar het licht aan het groeien. De plant is nu dus een stuk breder. Nieuwe bladeren maakt hij steeds in het midden van de plant aan, dus de legere plekken worden niet echt opgevuld 🙄 Toch blijft ie leuk 🙂 

Link naar reactie
22 hours ago zei Lienappelsien:

Ok, leuk! Dan ga ik aan de potjesruil beginnen, want mijn mini-strelitzia moet ook nodig naar een groter potje. 

Ik vind mijn mini-strelitzia niet eens meer mini. En ik heb hem al 2x verpot, dit keer zonder binnenpot omdat die wortel er elke keer doorheen groeit, en dan moet ik die pot kapot knippen en moeilijk doen om die niet te beschadigen.

Link naar reactie

@IreneM mooi geworden! En de konijnen mogen soms ook rondracen zo te zien 🙂 

18 minuten geleden zei Evee:

Ik vind mijn mini-strelitzia niet eens meer mini. En ik heb hem al 2x verpot, dit keer zonder binnenpot omdat die wortel er elke keer doorheen groeit, en dan moet ik die pot kapot knippen en moeilijk doen om die niet te beschadigen.

Hij was bij mij ook al even toe aan een nieuwe pot dus daardoor zal hij een tijdje minder hard gegroeid zijn. De dikke wortel zat er inderdaad ook helemaal doorheen gegroeid en die brak bij het verpotten af. Nou ja, komt ie wel overheen. 

@Pablo&Lola je had weer een paar vrije plekken? 😉 

Ik heb even geteld en kom ook bijna aan de 40 planten 🤭 Een aantal daarvan zijn mini’s.

• Haha 1
Link naar reactie

Ik heb gisteren een van mijn crassula's gestekt, ter vervanging van de gesneuvelde senecio. Nou hopen dat ie aanslaat, maar meestal lukt het wel. Het staat in ieder geval wel weer wat aangenamer dan een lege pot 😛

Ondertussen kom ik eindelijk een beetje aan de tuin toe... er zit echt zoveel gras tussen de planten overal, verschrikkelijk! Steeds maar een stukje doen, maar het lijkt een gebed zonder einde.

Hmmm ik zie wel leuke plantjes bij die aanbieding... maar de meeste heb ik al 😁

aangepast door Kolino
Link naar reactie
42 minuten geleden zei mammafelina:

Op het kaartje dat er bij zat stond calathea. Google lens komt de hele tijd met calathea trio star. Zou dat hem dan zijn?

Ik heb een triostar hier staan, stromanthe triostar, het is geen calathea, maar verre familie ervan dacht ik. Enniewee, die lijkt totaal niet op de jouwe. Ik ga ook voor een ctenanthesoort. 

Link naar reactie
3 hours ago zei pakyakker:

Ik ben ook een tijdje afwezig geweest hier door de vakantie.

Maar ik ben weer terug. Ik vraag mij af hoe deze plant heet en hoe je 'm stekt. Hij is niet van mijzelf maar van mijn zusje en vind 'm prachtig want wil zelf ook graag een hangplant op mijn kast.

20210824_174945.jpg

Lijkt een epipremnum soort. Zo te zien (en als het inderdaad een epipremnum is klopt dat zeker) eenvoudig te stekken door af te knippen onder de luchtwortels en op water te zetten.

• Bedankt 1
Link naar reactie
  • Evee wijzigde de titel naar Het kamerplanten topic

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .