Ga naar inhoud

Het kamerplanten topic

Evee

Aanbevolen berichten

5 minuten geleden zei Evee:

Zo te zien wel tuinplantjes, toch? Die tellen we toch niet mee voor je planten aantal in dit topic? 😄 

Klopt 😄 

M'n hele tuin opnieuw ingericht, dus daar moesten een hoop nieuwe plantjes in 😊

Ik had wel bijna een nieuwe kokospalm gekocht, echt daar ben ik zo verliefd op geworden! Maar mag nog even niet.. Misschien heb ik er plek voor na onze verbouwing in oktober.. 

aangepast door Miekmoek
Link naar reactie

ooooh de kokospalm 😄 Ja die wil ik ook echt nog heel graag hebben. Maar om de één of andere reden lijkt dat mij niet helemaal gegund hahaha.

Ik heb dit weekend een muurtje gemetseld, een planten-border buiten. En ik moet zeggen - ik zou mijzelf nog niet inhuren om je huis te komen metselen - maar voor een tuinmuurtje vind ik het aardig goed gelukt! Voor iemand die via  youtube filmpjes heeft leren metselen dan he?! Het ziet er wat ambachtelijk uit, had strakker gekund. Maar het is echt niet mislukt 😄 Ik ben er best trots op.

Link naar reactie

Haha is goed, zie hier 't eindresultaat;

Van een lege kale, nieuw betegelde tuin

20210803_095618.thumb.jpg.ec6383f94a3e3280e3ee68b84818c829.jpg

Naar een iets minder lege tuin:

20210803_095534.thumb.jpg.da81efce3ed9216580b334469f9ee503.jpg

Maar is nog steeds heel leeg vind ik.. Hoop dat de schutting planten snel gaan groeien (moet nog rekken plaatsen zodat ze überhaupt iets hebben om omhoog te groeien) en dat alle andere plantjes en de appelboom snel vol raken..

Maar heb nog veel plannen: ik wil plantenbakken kopen om eromheen te zetten, plantenbakken aan de schutting hangen, zonneoplaadbare lichtjes ophangen en vogelhuisje/vogelvoeder neerzetten. Ik wil zo'n gezellig vol stadstuintje.. Maar dat duurt denk ik nog wel even 🤷🏼‍♀️ 

Heb wel bijna alleen maar Europese en bijvriendelijke planten erin gezet 😄 Best trots op 😊

aangepast door Miekmoek
  • Vind ik leuk 6
Link naar reactie

Wat leuk om al die tuinprojecten hier te zien! Ik ben bezig om hier mijn tuin een beetje leeg te halen, de planten die ik mee wil nemen naar het nieuwe huis staan nu in potten. Mijn hele terras staat nu vol met potten en de buurvrouw (we hebben een soort gedeelde tuin) vindt dat vreselijk 😅. Ik vind al die bij-vriendelijke planten heerlijk en vaak ook prachtig, dat gezoem van bijen als je buiten zit is echt rustgevend. 

Link naar reactie
Op 4-8-2021 at 12:50 zei Lienappelsien:

En leuke verandering @Miekmoek! Dat wordt mooi. Voor een echt groene tuin moet je nog wat geduld hebben, maar dat komt dan wel. Af en toe nog wat planten er bij en laten groeien.

Dankje! Ja, idd een portie geduld nodig.. Helemaal rechts staat een vlinderstruik, dus heb wel hoop dat die in ieder geval volgende zomer een mooie grote groeispurt maakt 😄 

En met plantenbakken kom je ook al heel snel ver, want daar kan je lekker fleurige eenjarige planten inzetten. Maar m'n vriend wil die mee helpen uitzoeken en nog geen tijd samen gehad om daar mee bezig te gaan. Eerst maar eens naar ikea van het weekend om eens lampen uit te zoeken (het wordt weer steeds vroeger donker en dan mis je ze toch wel 😂

Link naar reactie
2 minuten geleden zei Eefje:

Die van mij begint ook een bloem te maken volgens mij! ❤️

Fijn! Ze doen het goed hier, het tweede bloemetje bloeit nu ook. En het plantje rechts onder op de foto heeft ook een aantal lange steeltjes die hij uitrolt, ik heb geen idee of daar ook bloemen in komen? Ze vangen in ieder geval genoeg vliegen en muggen op de slaapkamer, ben er blij mee 😄

Link naar reactie

Hier doen ze het ook goed! Het zijn goede plantjes voor mij, omdat ze graag kletsnat staan haha!

Aangezien er nu een hor in de konijnenkamer zit heb ik ze daar weggehaald, er staan er nu 2 in de slaapkamer en 4 in de woonkamer. Ik heb wat extra plantenruimte op de vensterbank geregeld :). 

IMG_20210806_114444.thumb.jpg.c0e4f0dd82ee9d4085048ed507f2a6d0.jpg

• Vind ik leuk 2
Link naar reactie
4 hours ago zei Miekmoek:

Dankje! Ja, idd een portie geduld nodig.. Helemaal rechts staat een vlinderstruik, dus heb wel hoop dat die in ieder geval volgende zomer een mooie grote groeispurt maakt 😄 

En met plantenbakken kom je ook al heel snel ver, want daar kan je lekker fleurige eenjarige planten inzetten. Maar m'n vriend wil die mee helpen uitzoeken en nog geen tijd samen gehad om daar mee bezig te gaan. Eerst maar eens naar ikea van het weekend om eens lampen uit te zoeken (het wordt weer steeds vroeger donker en dan mis je ze toch wel 😂

Vlinderstruiken zijn inderdaad leuk en doen het heel goed. Ze bloeien op nieuw hout en als je ze in maart/april snoeit schieten ze daarna een stuk omhoog. 

• Bedankt 1
Link naar reactie
17 minuten geleden zei IreneM:

Ik zit ondertussen op het punt dat de eerste planten hier het weer zwaar beginnen te krijgen 😢

Heb je ze op een goede plek qua hun lichtwensen staan? En gebruik je en app om te zien wanneer je ze water moet geven? Dat vind ik echt een uitkomst! Er zit zoveel verschil in tussen verschillende planten wanneer ze water willen. De ene om de dag en de andere maar 1 keer in de 3 weken, en andere zitten daar weer tussenin. 

Of misschien geef je ze teveel als je ze water geeft?

Link naar reactie

Ja ik denk dat ik het wel goed doe qua plek. Ik gebruik de Plantsome app voor water geven. Voordat ik water geef check ik nog altijd eerst met de vochtigheidsmeter of het echt nodig is. Ze komen wel allemaal van hetzelfde tuincentrum en die waren ook echt allemaal verzopen toen ik ze kocht, dus daar kan het misschien nog van komen. Heb net alle lelijke bladeren weggehaald bij die planten, misschien dat dat nog helpt.

Link naar reactie
  • Evee wijzigde de titel naar Het kamerplanten topic

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .