Ga naar inhoud

Het kamerplanten topic

Evee

Aanbevolen berichten

Haha die twee hou je nog even spannend? 😛 super leuke plantjes allemaal!

Als het goed is heb je de epipremnum neon (waarom dat scindapsus overal bij geplakt wordt weet ik niet, maar dat is echt een andere soort) en de philodendron micans lime die op elkaar lijken. Toevallig heb ik zaterdag wat stekjes geruild bij de plantenbieb en nu ook een neon stekje 😄

AM-JKLU5Yqp-gNVEC-xQgQPkvBg6k-hPYBifE8j3KO_iZxcQD7ZYIhsggLamCAwIPtDlHp2JcG6gSYzXpXFl6cH6nPul4imuJyOi9FA7VnTlrBGOu5hn8HBf2AoeucVRN3HM0Et7kReQR547lWkkTTpbOCde=w515-h914-no?authuser=0

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie

Aaahhh een soort verrassingsei voor volwassenen 😁

Op de foto zijn twee stekjes trouwens, maar eentje is voor mijn schoonzus. Gaat dus wel even duren voordat het een vol plantje is (meerdere keren opnieuw stekken en bij de pot in zetten) maar ach dat houdt me van de straat 😛 

Link naar reactie

Vandaag voor het eerst een plant gestekt! Mijn schefflera (de plant die ik het langste heb 😅) is aan de onderkant flink wat blad kwijt. Al een paar jaar geleden gebeurt door teveel water. Daardoor is die nogal uit verhouding. Ik hoop dat ik uit een of beide stekjes en nieuwe stengel kan laten groeien om het op te vullen. Ik las op internet dat je zowel kan stekken in water en grond, dus ik probeer gewoon beide.

6CB5A18F-15B1-494B-9BAA-43B65C9B98DB.jpeg

92060A11-4A90-4B9D-801F-7B4EDD4747BC.jpeg

• Vind ik leuk 3
Link naar reactie

Hahaha leuk! Zelfs mijn hamster heeft al een eigen plant dus wij zijn voorzien 😛 

Ik ben nu aan het wachten tot mijn stekken van vorig jaar groot genoeg zijn om op de plank in de keuken te gaan. Die is vrij donker, dus ik verwacht weinig nieuwe groei dan, daarom moeten ze al wel een beetje leuk zijn qua formaat. 

Ik laat zelf overigens die stengels gewoon aan de plant zitten en haal alleen de kleine plantjes er af, dan groeien er weer nieuwe plantjes aan. Weet natuurlijk niet of dat wenselijk is voor jou, straks heb je een miljoen graslelies 😂 maar ik vind het wel leuk lijken als er wat aan hangt. (Uiteraard kunnen er ook gewoon weer nieuwe stengels uit groeien)

• Haha 2
Link naar reactie

Kom ik gisteren thuis van een paar dagen weg, heeft m'n senecio het totaal begeven, er is echt niks meer van over. Geen idee wat ik verkeerd heb gedaan. Alles heeft netjes water gehad voordat ik weg ging. Baal als een stekker, want was wel een heel leuk plantje.

Link naar reactie
36 minuten geleden zei Kolino:

Kom ik gisteren thuis van een paar dagen weg, heeft m'n senecio het totaal begeven, er is echt niks meer van over. Geen idee wat ik verkeerd heb gedaan. Alles heeft netjes water gehad voordat ik weg ging. Baal als een stekker, want was wel een heel leuk plantje.

Die hoeven toch ook maar eens in de zoveel tijd water? Die van mij in ieder geval, die hoeft maar 1 keer in de 3 weken of zo water en die staat voor het raam en groeit goed. Zo'n plant is wel een van de laatste waarbij je het verwacht dat ze het begeven als je een paar dagen weg bent. Misschien ben je iets te scheutig geweest voor je weg ging, dat hij teveel heeft gehad?

Link naar reactie
Zojuist zei Lienappelsien:

Misschien ben je iets te scheutig geweest voor je weg ging, dat hij teveel heeft gehad?

Hij heeft niet overdreven veel gehad. Maar wie weet, de hele plant is verschrompeld en hangt totaal slap. De rest van de planten is niets mee aan de hand, maar dat zijn andere soorten vetplanten (o.a. crassula).

• Verward 1
Link naar reactie

Heeft er iemand ervaring met een water-spiritus-zeep mengsel om te sprayen om het te bestrijden?

Ik heb de plant die het het meest had weggegooid. Die zag er toch al een tijd zielig uit. In welke straal rond die plant moet ik de andere planten mee behandelen? 

Link naar reactie

Ik heb laatst een mengsel van groene zeep en azijn gebruikt, dat was erg effectief. 1 keer behandeld en het was helemaal weg, maar dat was kennelijk niet zo'n hardnekkig ongedierte. 

Één van onze planten had heel lang schildluis, daar hielp dat mengsel niet voldoende tegen. Regelmatig mee behandeld, maar er bleef toch iets in leven en een paar weken later zat hij weer vol. Daar hebben we een agressief goedje tegenaan moeten gooien en toen was het weg. 

• Bedankt 1
Link naar reactie
  • Evee wijzigde de titel naar Het kamerplanten topic

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .