Ga naar inhoud

Het kamerplanten topic

Evee

Aanbevolen berichten

Ik gebruikte de plantenspuit eerder best wel veel, maar nu niet meer, omdat ik ergens las of hoorde dat het niet zo heel veel verschil maakt of maar heel tijdelijk en het de kans op wolluis vergroot. En verder is de luchtvochtigheid hier de laatste tijd niet onder de 60% geweest (momenteel zelfs bijna 80%), dus ik heb niet echt het idee dat het nu nodig is.

Link naar bericht
  • Reacties 2k
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Populaire berichten

Bij deze. Een Monstera, een Calathea lancifolia, een Calathea medallion, nog een Calathea (denk ik?) en een Maranta. Oké dan. 😅

Fixed it.  

Eentje voor @Dollie, eentje voor @Mississippi en eentje voor mezelf. 😁 Mijn vriend kan alleen even geen tv meer kijken, maar dat is niet mijn probleem. 💁🏼‍♀️

Ik heb de plantenspuit sinds dit topic een aantal keer gebruikt voor de planten die daar plezier aan zouden beleven, maar heb het nu ook al een tijd niet gedaan. @Pablo&Lola die YouTubeplantenvrouw gard..... zei dat ze het onnodig vindt, dat het maar heel kort een effect heeft. Maar goed, ik kan me toch wel voorstellen dat sommige planten het wel fijn vinden. Dat ze met sproeien meer kans hebben op wolluis wist ik niet! Dat is dan wel een reden om het niet te doen...

4 hours ago zei Eefje:

@Lienappelsienhij staat op de vensterbank voor een raam op het noorden, dat zou perfect moeten zijn 🤷

Hmm tja dat zou een fijne plek moeten zijn. Misschien wil hij een binkie maken met z’n luchtwortels 😁

@Dollie degene die bij jou de konijnen én de planten verzorgt als jij er niet bent kan daar een aantal uur voor uittrekken...

Link naar bericht
1 uur geleden zei IreneM:

Ik heb twee vragen!

Hoe vaak gebruiken jullie de plantenspuit? Plantsome geeft dat niet aan, maakt dat nog uit per plant?

En morgen ga ik naar het tuincentrum 🥳 gaat dit nog goedkomen of kan ik beter een nieuwe kopen? Het is een pilea depressa 

D675707A-5FB0-4EA2-9BD5-3AC67A68431E.jpeg

Geef je 'm van onderen water? 

Ik spray nu niks, de luchtvochtigheid is absurd hoog momenteel. In de winter deed ik het wel regelmatig maar het werkt idd maar tijdelijk dus één keer per week of zo heeft geen nut. Al scheelt het wel stof op de bladeren. 

@Lienappelsienja bijna een fulltime baan 😂

aangepast door Dollie
Link naar bericht
3 minuten geleden zei Dollie:

Geef je 'm van onderen water? 

Ik spray nu niks, de luchtvochtigheid is absurd hoog momenteel. In de winter deed ik het wel regelmatig maar het werkt idd maar tijdelijk dus één keer per week of zo heeft geen nut. Al scheelt het wel stof op de bladeren. 

@Lienappelsienja bijna een fulltime baan 😂

Nee moet dat dan? 🙈 Dat kan ook niet met deze pot. Eigenlijk doe ik dat met geen een van de planten. 

Ik heb per ongeluk 2 van dezelfde gekocht, de andere doet het wel goed. Hoewel die wel regelmatig bladeren verliest, maar maakt ook veel nieuwe aan. Deze uiteraard niet zoals je kan zien.. 

Het besproeien bedoel ik ook meer in het algemeen. Zoals Calathea bv wil wel graag besproeid worden dacht ik? Maar op Google staat dan weer 'af en toe', zo vaag.

Link naar bericht

Voor sommige planten is dat beter idd. Pileas maar ook tradescantias, Chinees lantaarnplantje. Daarom is het handiger om ze in een binnenpot te laten. 

Als je sproeit voor de luchtvochtigheid zou ik meerdere keren per dag doen. White fusion schijnt overigens een hekel aan sproeien te hebben. 

aangepast door Dollie
Link naar bericht

Oh oeps. Nouja ze doen het er maar mee, ik ga die planten niet weer terugzetten in een binnenpot. Deze specifieke gooi ik wel weg, was er toch niet aan gehecht en stiekem vond ik het al niet leuk twee dezelfde te hebben 😂

Meerdere keren per dag sproeien gaat mij te ver pff. Ik heb niet het idee dat de luchtvochtigheid hier heel laag is 🤷‍♀️  Ze doen het er ook maar mee.

Link naar bericht

Om nog terug te komen op het vegetarische vleesetende planten vraagstuk: Ik ben dingen te weten gekomen die je helemaal niet wilt weten, die eigenlijk misschien los staan van dit vraagstuk, maar er wel toe doen. Er worden een hele hoop smerige 'biologische' meststoffen gebruikt, waardoor je ananas een heel stuk minder vegetarisch is dan een vleesetende plant, als je kijkt naar wat ze aan dierlijke troep gevoerd krijgen. 

Los van deze rotzooi, waarvan ik jullie zal besparen waar het precies om gaat, tenzij je het wilt weten, leven planten 'in het wild' altijd in een bodem waar allemaal dode insecten en af en toe een groter dier in zit, daar nemen ze dus ook stoffen uit op. 

Uit dit alles concludeer ik dat vleesetertjes niet meer of minder vegetarisch zijn dan welke random andere plant dan ook 👍

Link naar bericht

Ik vrees eigenlijk dat je maar weinig nog kunt eten dan. Het is ook gewoon te koop bij de welkoop en wordt aangeraden als biologische organische meststof voor je moestuin 🤮. Zo zie je maar weer dat biologisch lang niet altijd frisser of meer ethisch is dan chemisch.

Link naar bericht

Biologisch is niet veganistisch. Dus wat dat betreft verbaasd het mij niet dat daar dierlijke producten in zitten. Er is overigens ook gewoon plantaardige plantenmest te koop hoor 😉 Enne, we hebben bijna allemaal konijnen. Die produceren ook prima mest voor de (moes)tuin!

Link naar bericht

Mijn met konijnenkeutels bemeste rozen in de tuin doen het bijvoorbeeld prima. Maar ik heb tot nu toe nooit konijnenkeutels bij de kamerplanten geprobeerd. 

IMG_20210715_082813.jpg

• Vind ik leuk 1
Link naar bericht
30 minuten geleden zei Anul:

@Eefjebedoel je van dat niet plantaardig meel?

Ja, ik zet het onder een spoiler 

Spoiler

Bloedmeel, beendermeel, dat soort dingen

Klopt dat je het in je eigen tuintje niet nodig hebt, maar het wordt wel gebruikt in de landbouw en je weet niet waarbij wel en waarbij niet. Dus in die zin kun je als echte diehard vegan nieteens groenten en fruit eten als je niet zeker weet dat dit niet gebruikt is. 

Link naar bericht

Tjonge, de laatste post in dit topic is al van 1,5 dag geleden!

Ik heb 6 nieuwe plantjes besteld, wel kleintjes. Ik vond het een beetje te gek worden om er ook nog nieuwe potjes bij te bestellen, dus als ze thuis zijn moet ik even kijken of ze passen in de potjes die ik nog heb. Dat is toch even passen. En anders wordt het er weer op uit voor nieuwe potje 🙈

• Vind ik leuk 1
  • Haha 1
Link naar bericht

Ik kan je de kringloop aanbevelen. Ik was deze week bij een kringloop in een dorp verderop. Die hadden echt veel potten, allemaal 50 cent of een euro! In de kringloop in de stad was niks te vinden.

• Vind ik leuk 1
Link naar bericht
Op 17-7-2021 at 13:55 zei Dollie:

Welke heb je besteld?

Epipremnum golden pothos / scindapsus neon (op internet lees ik dat het 2 verschillende geslachten zijn die op elkaar lijken, dus welke het dan is? Ik zie toch vast geen verschil)

Philodendron Scandens Brasil (ik heb ze dus allebei besteld 😉 )

Chinees lantaarntje 

Pannenkoekenplant

En nog 2... 

• Vind ik leuk 1
Link naar bericht
  • Evee wijzigde de titel naar Het kamerplanten topic

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .