Ga naar inhoud

Het kamerplanten topic

Evee

Aanbevolen berichten

Als ik het opnieuw kon doen zou ik 'm wel wat vaker (deels) draaien. Hij moet niet helemaal rondom vol zijn want dan zit ik met de muur, maar het contrast begint nu wel groot te worden. Ik overweeg om te testen of het helpt als ik 'm bijv. een uurtje per dag met de andere kant naar het licht wat dichterbij het raam zet. 

Link naar reactie

Ik draai ‘m nu ook regelmatig een stukje.

Het lijkt bij jou bijna of het 2 planten zijn, en hij zal steeds verder naar rechts gaan. Ik denk dat je idee wel kan helpen, dan zullen er in ieder geval aan de linkerkant ook nieuwe bladeren komen. 

Hij wil dat je minder tv kijkt. Kijk eens naar mij!

• Haha 1
Link naar reactie

Ja mijn vader zit aldoor te mopperen dat je toch niet fatsoenlijk tv kunt kijken zo! (Het is mijn huis, hij kijkt hier helemaal nooit tv 🤷‍♀️)

Hij maakt aan de andere kant overigens wel nieuw blad aan, maar erg klein. Als daar wat grotere bladeren bijkomen dan is het wat meer in balans hopelijk. Ik ga het gewoon maar eens testen. 

Link naar reactie

Ik ben eigenlijk helemaal geen fan van mijn monstera. Ik heb hem nog maar net, maar hij maakt allemaal lelijke luchtwortels aan en het blad doet erg weinig vergeleken met al mijn andere planten. Geen idee wat er mis gaat, maar ik sta op het punt hem ter adoptie aan te bieden.

Link naar reactie

ik heb ook vleesetende plantjes gekocht en binnen gekregen 😄 Ik wil ze samen, bij elkaar, in een bak zetten, dat moet ik dus nog wel even regelen. Ze staan nu gewoon in de oorspronkelijke potjes te wachten. Ik was van plan ze in een ovenschaal te zetten want dat past handig op de vensterbank in de slaapkamer. Daar kunnen ze dan fijn de muggen vangen. 

Ik had al een venus vliegenvanger, maar die was na 3 jaar niet meer zo heel erg blij had ik het idee. Ik denk achteraf dat hij niet zonnig genoeg stond en ik had er geen schotel onder, dus watergeven moest aan een zijkant en dat ging soms wat lastig. Eigenlijk was dat het plantje van mijn man haha.

Hij heeft nu dus ook de vleesetende plantjes uitgezocht, maar dit keer ga ik mij ook bemoeien met de zorg. Ik was nu van plan om in de schaal een plekje met een paar steentjes of mos ofzo te maken, waar ik dan water kan geven zonder dat het op de plantjes zelf beland. Ik moet ook nog even uitzoeken wat ik het beste kan gebruiken qua potgrond enz. Volgens mij moet dat zonder voeding zijn.  

Link naar reactie
19 hours ago zei MichelleloveElmo:

Ik ben erg blij met mn gatenplantje. Was een zielig ding toen ik hem met 50%korting kocht. Zeker nu met de zon en warmte doet hij het goed. Hij heeft alleen een rare pluk aan de achterkant, vraag me af of ik hem kan stekken🤔  De kapotte bladeren zijn de schuld van de marmotten en hamsters hier ik huis😖

Screenshot_20210712-110352~2.png

Screenshot_20210712-110347~2.png

Zo te zien heb jij de Monkey leaf. Leuk dat hij zo opknapt!

19 hours ago zei Eefje:

Ik ben eigenlijk helemaal geen fan van mijn monstera. Ik heb hem nog maar net, maar hij maakt allemaal lelijke luchtwortels aan en het blad doet erg weinig vergeleken met al mijn andere planten. Geen idee wat er mis gaat, maar ik sta op het punt hem ter adoptie aan te bieden.

Misschien staat hij niet op een goede plek? Te donker? Hij wil wel licht maar weinig direct zonlicht. Of je moet nog wat geduld hebben aangezien je hem nog maar net hebt 😉 

Die epipremnum is mooi!

ik wil nog een philodendron scandens brasil of (of én 😉 ) een epipremnum golden pothos/scindapsus neon. 

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
7 minuten geleden zei pakyakker:

Heeft iemand ervaring met een waterdruppelaar die je in de aarde steekt? Ik ben twee weken op vakantie en niemand heeft de mogelijkheid om op mijn planten te letten ik dacht misschien is dat een goede oplossing.

Ja, zo’n waterbol waar ik het over had is een waterdruppelaar. Het ligt wel een beetje aan de plant hoe snel de bol leeg is: mijn calatheas op een donkere plek doen er twee weken over, maar mijn strelitzia en bananenplant twee dagen.

Link naar reactie

Het werkt in ieder geval wel dus. Ik ga het maar gewoon proberen dan. Dan ga ik nu alvast kijken hoe lang ze er mee doen.

Ik wil ook niet alle planten. Maar vooral mijn monstera, pannenkoekplant en die trans nog wattes eeh die plant met die roze en groene bladeren.😂

Link naar reactie

Ik zou wel afwegen bij welke planten je het wel/niet doet, want een tradescantia droogt wel graag uit tussen waterbeurten door. Pannenkoek ook wel. Monstera heb ik 'm ook wel een tijdje voor gebruikt, dat ging prima. Voor calatheas is het ook geen probleem en ik gebruik ze idd ook voor mijn bananenplanten en strelitzia. Je kunt overigens ook gewoon een fles op de kop in de grond steken, zelfde effect. Maar de grond blijft dus dan wel (totdat dat ding leeg is) constant vochtig. Misschien kan iemand na een week of zo 1x langs gaan?

Link naar reactie

Ooh hè wat lastig. Dan denk je dat je oppas moet zoeken voor je konijn moet dat ook voor je planten.😂

Misschien verhuis ik wel een paar planten.

Als ik Vlekje mee kon nemen dan had ik ook al 10x een maatje voor haar kunnen vinden. 😉 Die blijft mooi thuis.

Link naar reactie

Oh dan wil de oppas toch vast wel even één of twee keer bij de plantjes kijken? Zet ze allemaal (voor zover dat slim is m.b.t. lichtbehoefte) samen op tafel of zo dan is het zo gepiept.

Konijn is (in jouw geval dan, misschien niet bij @Pablo&Lola of mij 😂 hoewel... ik heb idioot veel planten maar ook idioot veel konijnen compenseert weer) een stuk meer werk dan planten haha.

1 minuut geleden zei mammafelina:

Vraagje: ik heb 2 sansevieria’s in 1 potje.

om ze ruimte te geven wil ik ze beide een eigen pot geven. Kan ik dat gewoon doen of kan dat alleen een bepaalde periode van het jaar?

Verpotten doe je het liefst in het groeiseizoen en dat is nu dus kan prima! Bij voorkeur niet in de winter.

aangepast door Dollie
  • Bedankt 1
  • Haha 2
Link naar reactie

Ik heb twee vragen!

Hoe vaak gebruiken jullie de plantenspuit? Plantsome geeft dat niet aan, maakt dat nog uit per plant?

En morgen ga ik naar het tuincentrum 🥳 gaat dit nog goedkomen of kan ik beter een nieuwe kopen? Het is een pilea depressa 

D675707A-5FB0-4EA2-9BD5-3AC67A68431E.jpeg

Link naar reactie
  • Evee wijzigde de titel naar Het kamerplanten topic

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .