Ga naar inhoud

Het kamerplanten topic

Evee

Aanbevolen berichten

Mijn kapstok hangt eindelijk 🥳 Dus ik heb de planten erop gezet die ik eerst tijdelijk ergens anders had. Maar nu is die plek natuurlijk weer wat leger 🤔 Daar moet nog even wat aan gedaan worden. En nu kan ik eindelijk een plant naast de kapstok + bankje zetten. Heeft iemand nog tips? De plant mag best hoog zijn, 1 m incl pot of zo, maar moet niet heel breed worden, liefst een beetje smal. Er komt geen zon, maar het is niet een heel donker plekje. En moet niet giftig zijn. Een palm vind ik sowieso wel leuk, maar misschien heeft iemand nog een ander idee.

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
6 hours ago zei Pablo&Lola:

Een uitzonderingsplant is een excuus voor een plantverslaafde om toch een plant te kunnen kopen. Maarrr, het moet wel een plantje zijn dat al langer op je wensenlijst staat en moeilijk te krijgen is. 

@Kolino Natuurlijk is het Dollie. 😛 

EN je moet van tevoren je uitzonderingsplant aanwijzen, je kunt niet elke keer spontaan roepen dat het je uitzonderingsplant is.

@IreneM calathea white star isn iet giftig, kan goed met weinig licht en is vrij smal. Of ie uiteindelijk de 1 meter haalt weet ik niet. 

Link naar reactie

Hahaha! 😁 de uitzonderingsplant, ik ga em onthouden!

Voor de mensen met vlinderstruiken, zijn die van jullie ook zo giga laat met bloeien? Mijn black knight en empire blue beginnen net en de rest laat nog op zich wachten. Naar mijn idee zijn ze een week of 3 later dan normaal, misschien toch last gehad van de vorst in april?

Link naar reactie

Ik heb totaal geen verstand van alles wat buiten groeit en bloeit, maar ik vond het ook al opvallend laat ja. Weet niet hoe het er nu voor staat (hij staat helemaal achterin de tuin) maar dacht een paar weken geleden wel goh wordt het niet eens tijd 🤔 ik heb geen idee wat voor soort ik heb. Een paarse 🤷‍♀️😂

Link naar reactie
1 minuut geleden zei Anul:

Heb je er een foto van probeer lief te overtuigen dat ze nuttig zijn

Dit zijn ze alle 6. 3 plakkers voor de kleine vliegjes en muggen en die met die kelkjes en happertjes zijn voor de grotere insecten.

IMG_20210709_150010.thumb.jpg.5ba35764641eec9226151a22ade3f098.jpg

Link naar reactie

Ondertussen is het vraagstuk nu wel: zijn ze daadwerkelijk vegetarisch? Het zijn natuurlijk planten, maar ze nemen wel voedingsstoffen op uit insecten (de vraag of insecten als vlees gezien moeten worden beantwoord ik voor het gemak even met 'ja'. Zijn ze dan wel vegetarisch? Ze bevatten immers wel dierlijke bestanddelen. Van externe bron dan, maar toch. Kan een plant echt vegetarisch zijn als die vlees eet? 

Link naar reactie

Toch rest de vraag of vleesetende planten vegetarisch kunnen zijn zonder vegetariërs te zijn.. aangezien ze de dierlijke resten wel opnemen in hun systeem. 🤔 Help, ik kan niet slapen zonder antwoord.

EDIT: Wat Eefje zegt dus.

aangepast door Pablo&Lola
  • Haha 1
  • Verward 1
Link naar reactie
5 minuten geleden zei Kolino:

Dan moet je gaan kijken uit welke elementen een vlieg/mug bestaat... dat zijn elementen die veelal ook gewoon in de grond voorkomen.

Maar de mens is ook uit de aardbodem geschapen en niet vegetarisch..

Nee, zonder dollen, ik lees net dat vlees spierweefsel is van gewervelde dieren en insecten zijn ongewerveld, dus insecten zijn geen vlees?

Link naar reactie
  • Evee wijzigde de titel naar Het kamerplanten topic

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .