Ga naar inhoud

Het kamerplanten topic

Evee

Aanbevolen berichten

*konijnendropjes*, nu wil ik ook een peperplantje!

Eigenlijk zou ik ook mijn eigen tomaatjes moeten gaan kweken, zo veel dat ik die eet... Dat de planten giftig zijn voor konijnen weerhoudt me alleen een beetje.

Waar laten jullie al die planten? 100, ik vind mijn ruime 30 al veel.

Link naar reactie

Dat snap ik ook niet hoor! Ik heb er nu tussen de 20 en 30 denk ik in huis, de boel is aardig verzadigd. Ik heb ook wel een aantal grote units. Maar 100? Ik heb geen idee waar ik die zou moeten laten. Ons huis is zo al een aardige jungle.

Link naar reactie
42 minuten geleden zei Eefje:

Vleesetendeplant.nl 👍

Heel netjes verpakt ook! 

Ik zit nu op die website en dan krijg ik onder in beeld zo een opjuttende pop-up van "een klant in groningen, nederland heeft zojuist de ... gekocht".  Is @Dollie er ook aan het shoppen geslagen 😂

• Haha 3
Link naar reactie
Geplaatst: (aangepast)

Ik wacht even de recensie van Eefje af 😁

2 hours ago zei Kolino:

*konijnendropjes*, nu wil ik ook een peperplantje!

Eigenlijk zou ik ook mijn eigen tomaatjes moeten gaan kweken, zo veel dat ik die eet... Dat de planten giftig zijn voor konijnen weerhoudt me alleen een beetje.

Waar laten jullie al die planten? 100, ik vind mijn ruime 30 al veel.

OVERAL EN NERGENS. Het valt hier op het oog nog best mee vind ik 😁 alleeen werkkamer staan er echt heel veel, ik denk dat ook bijna de helft van mijn collectie daar staat terwijl het niet zo'n grote kamer is 😅 zal binnenkort wel weer eens foto's maken. Ik heb overigens toch voornamelijk kleine en middelgrote planten, maar een paar (4?) echt grote.

aangepast door Dollie
Link naar reactie

Heel verstandig Iris! Ik ben benieuwd hoe het gaat. Het zijn redelijk veeleisende rakkers. Ze willen veel licht en heel veel water, moeten echt nat staan. Ik voorzie problemen met vakanties. Dan moeten ze dus echt uit logeren. 

Ik heb de halve stad afgestruind voor potjes die het juiste formaat hebben, leuk zijn en ook nog goedkoop. Uiteindelijk bij sostrene grene waxinelichthouders gevonden voor 2 euro per stuk en thuis ook nog eens ontzettend perfect bleken te passen! 

IMG_20210709_184705.thumb.jpg.8caa58e74e34ad26a69aa7a6e8eb32f0.jpg

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie

Je zou nog kunnen overwegen om er tijdens de vakantie van die waterbollen in te zetten? Ik had inderdaad al gelezen dat ze nogal kritisch en veeleisend zijn dus ik ga afwachten hoe het jou bevalt haha. En of ze echt een beetje goed hun werk doen. Lijkt leuk met die potjes zo! Vooral die middelste plant vind ik echt geniaal er uit zien.

Link naar reactie
5 hours ago zei Dollie:

Dat heb ik vooral bij supermarktplanten wel regelmatig, volgens mij denken ze daar dat elke dag water geven de beste verzorging is 😅 die laat ik uitdrogen inderdaad. Bij een vetplant of sansevieria of zo zou ik misschien de aarde vervangen. Ik heb begin dit jaar een calathea/stromanthe gekregen die is wel vier weken nat gebleven 😐 maar niks aan over gehouden gelukkig!

De Calathea's hebben hier ook nog geen water gehad, zo nat nog. Maar ik neem mij vanaf nu ook aan om zelf met een maatbeker water te doen, want die ik al had zijn ook steeds te nat, omdat ik volgens mij teveel geef elke keer.

Link naar reactie
10 minuten geleden zei IreneM:

De Calathea's hebben hier ook nog geen water gehad, zo nat nog. Maar ik neem mij vanaf nu ook aan om zelf met een maatbeker water te doen, want die ik al had zijn ook steeds te nat, omdat ik volgens mij teveel geef elke keer.

Het ligt er natuurlijk heel erg aan waar ze staan en hoeveel licht ze krijgen. De ene plant is binnen een paar dagen al droog en een ander blijft zo twee weken vochtig. Ik heb aardig wat

planten aan de waterbol, dan kunnen ze het lekker zelf bepalen. 😜

• Mee eens! 1
Link naar reactie
4 minuten geleden zei Pablo&Lola:

Het ligt er natuurlijk heel erg aan waar ze staan en hoeveel licht ze krijgen. De ene plant is binnen een paar dagen al droog en een ander blijft zo twee weken vochtig. Ik heb aardig wat

planten aan de waterbol, dan kunnen ze het lekker zelf bepalen. 😜

Ja die dingen zijn wel handig, maar t ziet er zo lelijk uit 🙈

• Mee eens! 1
Link naar reactie
1 hour ago zei Pablo&Lola:

Toch maar weer een plantenbestelling gedaan. Maar er bestaat zoiets als “uitzonderingsplanten”, heb ik vandaag van een zekere persoon geleerd. Deze persoon heeft toevallig ook een plant in de bestelling zitten. Eén keer raden. 😂

Wat is een uitzonderingsplant?

Link naar reactie
  • Evee wijzigde de titel naar Het kamerplanten topic

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .