Ga naar inhoud

Het kamerplanten topic

Evee

Aanbevolen berichten

Ben nu bezig met plantenquarantaine want die rouwvliegjes zoo vreselijk. Als dit niet werkt ga ik aaltjes kopen. Mijn vloer is elke dag een begraafplaats van die vliegjes.

Ik laat nu ook de grond van mijn planten heel goed uitdrogen voor ik ze weer water geef.

Link naar reactie

Dus je moet nog een keer terug? Vervelend 😂

Toen ik een paar weken geleden veel planten heb gehaald, hadden ze bij het tuincentrum volgens mij net een enorme hoeveelheid water gehad. Elke keer als Plantsome vindt dat ze water moeten hebben check ik voor de zekerheid even met een vochtigheidsmeter, maar die slaat al weken uit naar het meest natte. Ik geef ze dus uiteraard nog geen water bij. Wat doen jullie normaal gezien met zulke planten? Gewoon wachten tot de grond een keer (bijna) droog is?

Link naar reactie

Ik sla ze dan inderdaad over tot het inderdaad wel droog voelt. Ik heb maar bij een paar planten een vochtigheidsmeter, ik heb een aantal verschillende, ben nog aan het uittesten wat ik handig vind. Ik heb ze nu dus bij de meest lastige planten gestoken. 

Link naar reactie

Als het een meter is met een staafje wat omhoog gaat als je het water bijvult, kan het ook helpen om er een keer tegenaan te tikken. Ik deed een tijd de planten op werk, en die meters bleven wel eens haken. Als je er dan tegenaan tikte, schoof het staafje weer naar beneden en zag je dat ze toch water nodig hadden.

Link naar reactie

Ik heb een plantje ter adoptie aangeboden, dit werd vandaag opgehaald en ik heb een peperplantje teruggekregen. Dus nu heb ik een peperplant. Ik heb geen idee wat voor peperplant en waar die dan blij van wordt. Er zitten twee kleine beginnetjes aan van iets wat peper wordt, hopelijk als dat gaat groeien weet ik wat voor plant het precies is 💁.

• Vind ik leuk 2
Link naar reactie
18 hours ago zei IreneM:

Dus je moet nog een keer terug? Vervelend 😂

Toen ik een paar weken geleden veel planten heb gehaald, hadden ze bij het tuincentrum volgens mij net een enorme hoeveelheid water gehad. Elke keer als Plantsome vindt dat ze water moeten hebben check ik voor de zekerheid even met een vochtigheidsmeter, maar die slaat al weken uit naar het meest natte. Ik geef ze dus uiteraard nog geen water bij. Wat doen jullie normaal gezien met zulke planten? Gewoon wachten tot de grond een keer (bijna) droog is?

Dat heb ik vooral bij supermarktplanten wel regelmatig, volgens mij denken ze daar dat elke dag water geven de beste verzorging is 😅 die laat ik uitdrogen inderdaad. Bij een vetplant of sansevieria of zo zou ik misschien de aarde vervangen. Ik heb begin dit jaar een calathea/stromanthe gekregen die is wel vier weken nat gebleven 😐 maar niks aan over gehouden gelukkig!

Link naar reactie

Ohh ja dat is een peper plantje!  Die zijn niet zo moeilijk hoor, vergelijkbaar met een tomatenplantje of paprika plantje.

Als er heel veel pepertjes (tegelijk) aan komen, weet dat je ze ook kan invriezen en later gebruiken 😉 Soms heb je echt een overvloed aan pepers, maar misschien eet jij die wel dagelijks 😄  Wij niet zo ontzettend vaak, dus dan vries ik ze in voor later.

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
29 minuten geleden zei Lienappelsien:

“De laatste 20” 🤣 In hoeveel weken/dagen zijn die er bij gekomen?

Geen idee joh, ze waren er opeens. 🤷🏻‍♀️😂

Er staan nog twee planten bij @Dollie: een sansevieria moonshine & een alpinia zerumbet stek die ze stiekem aan de sansevieria heeft ‘gekoppeld’. 

• Haha 2
Link naar reactie
  • Evee wijzigde de titel naar Het kamerplanten topic

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .