Ga naar inhoud

Het kamerplanten topic

Evee

Aanbevolen berichten

De plant die ik nog graag wilde hebben is te koop bij plantsome. Dus nu heb ik per ongeluk een winkelwagentje met 6 planten gevuld en moet ik keuzes maken 😄 Ik wil in ieder geval één of twee hangende plantjes die veilig zijn voor huisdieren er bij, daar hebben ze genoeg keuze in. 

Ze hebben ook een mini calathea orbiflora, weet iemand hoe hoog die gaat worden? 

Link naar reactie
1 hour ago zei Evee:

De plant die ik nog graag wilde hebben is te koop bij plantsome. Dus nu heb ik per ongeluk een winkelwagentje met 6 planten gevuld en moet ik keuzes maken 😄 Ik wil in ieder geval één of twee hangende plantjes die veilig zijn voor huisdieren er bij, daar hebben ze genoeg keuze in. 

Ze hebben ook een mini calathea orbiflora, weet iemand hoe hoog die gaat worden? 

Uiteindelijk wordt die wel groot, mijne is denk ik 70 a 80 cm hoog? Misschien nog iets meer. Maar ik denk dat het wel heel lang duurt voordat je vanaf mini daar bent. Welke plant wilde je graag?

Link naar reactie
Op 3-7-2021 at 19:45 zei IreneM:

Morgen kom ik weer met een update trouwens 😂 

Ik zie niks. 🤭

Vandaag twee dressoirs in elkaar gezet en laten die, naast ruime opbergmogelijkheden, ook nog eens voldoende mogelijkheid bieden om planten op uit te stallen. Met andere woorden, ik heb vandaag echt alle planten moeten herordenen en dat was best een klus, want het moet ook nog een beetje matchen.. Ik denk dat het half gelukt is. Ik ben wel tevreden maar nog niet helemaal. Gelukkig komt er over twee weken nog een wandrek in de keuken en met een beetje geluk ook nog een plank in de slaapkamer, dus dan kan ik weer opnieuw beginnen. 🥲

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
7 hours ago zei Pablo&Lola:

Ik zie niks. 🤭

Vandaag twee dressoirs in elkaar gezet en laten die, naast ruime opbergmogelijkheden, ook nog eens voldoende mogelijkheid bieden om planten op uit te stallen. Met andere woorden, ik heb vandaag echt alle planten moeten herordenen en dat was best een klus, want het moet ook nog een beetje matchen.. Ik denk dat het half gelukt is. Ik ben wel tevreden maar nog niet helemaal. Gelukkig komt er over twee weken nog een wandrek in de keuken en met een beetje geluk ook nog een plank in de slaapkamer, dus dan kan ik weer opnieuw beginnen. 🥲

Teveel gekocht, het paste niet allemaal in de auto 🙈 (hoewel ik ook wel een hele kleine auto heb), dus de helft staat nu bij mijn ouders. Mn ma komt het morgen brengen en dan moet ik het nog inpotten, en dan komen foto's! 

• Haha 2
Link naar reactie
Op 24-6-2021 at 16:59 zei pakyakker:

Nieuw plantje.😍

Ben helemaal verliefd.

20210624_165724.jpg

Kan iemand mij vertellen hoe deze plant heet? Ik heb al gegoogled op roze groene plant maar dan krijg ik niet deze. Ik wil 'm graag stekken maar ik weet niet hoe het moet dus vandaar dat ik de naam moet weten.😂

• Haha 1
Link naar reactie

Ik heb van 't weekend ook voor 't  eerst een stekje van de Tradescantia tricolor eraf gehaald! Volgens mij zou 't makkelijk moeten zijn, eraf knippen, in het water zetten en weer in de aarde als er wortels zijn.. 🤷🏼‍♀️ De plant groeit in ieder geval erg goed bij mij! 

• Vind ik leuk 1
  • Mee eens! 1
Link naar reactie
2 hours ago zei Miekmoek:

Ik heb van 't weekend ook voor 't  eerst een stekje van de Tradescantia tricolor eraf gehaald! Volgens mij zou 't makkelijk moeten zijn, eraf knippen, in het water zetten en weer in de aarde als er wortels zijn.. 🤷🏼‍♀️ De plant groeit in ieder geval erg goed bij mij! 

Ik heb net al allemaal filmpje gekeken en informatie opgezocht en schijnt inderdaad dat die heel makkelijk te stekken is. Ik ga het zien. Ik ben echt een newbie qua planten namen en stekken. Gelukkig bestaat er dit topic waar ik elke dag wat van leer.

Link naar reactie
  • Evee wijzigde de titel naar Het kamerplanten topic

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .