Ga naar inhoud

Het kamerplanten topic

Evee

Aanbevolen berichten

Alle stekjes van mijn drakenklimop beginnen flink te groeien 🥰. Geïnspireerd door dit succes probeer ik nu mijn peperomia orba pixie green te stekken. Die plantjes doen het eigenlijk heel goed, maar zien er niet meer uit. Doordat ze te ver doorgroeien hangen ze uit de pot en kijk je aan de bovenkant op een paar kale stengels. Als de stekjes lukken gaat de moederplant weg. Of ik maak er nog meer stekjes van om weg te geven.

• Vind ik leuk 4
Link naar reactie

Ik ben geïnspireerd door dit topic ook al aan het stekken geslagen haha.

Ik heb twee stekjes van mijn clusia gehaald en in water staan. En van mijn peperomia hope heb ik een stekje op water en een bladstekje. Ik ben benieuwd of het iets gaat worden. De bromelia stekjes lijken het wel aardig goed te doen in ieder geval 😄 Van het nichtje van gijs heb ik een stekje van een calathea en een mother of thousands. 

Ik heb nog één bananenpup waar het niet goed mee ging, maar die krijgt ook weer pups.  Hopelijk doen de stekjes van het stekje het dus 😄 

En ik zag dat mijn pannenkoekplant ook al 2 inimini babies krijgt. 

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
50 minuten geleden zei Dollie:

Ik begrijp dat het moeilijk te geloven is maar er zaten toch wel echt twee konijnen in ja. Heb geprobeerd ze in te ruilen bij het tuincentrum maar dat werd niet geaccepteerd als betaling??? 🤷‍♀️

Ze hadden er wel konijnen (☹️) dus had makkelijk gekund!

• Verdrietig 1
Link naar reactie

Ben ik ook, zijn veel minder invasief dan een niet inheemse plant die in de natuur terecht komt.  Denk bevoordeeld aan de Japanse duizendknoop die hier niet thuis hoort en voor aardig wat problemen zorgt.

Link naar reactie

Ik heb best veel ramen op het noorden, daar staan nu van die neppe ikea plastic planten 😄 

Maar dat is omdat de katten daar veel in de vensterbanken zitten en mijn katten knagen best wel aan planten.

Ik vroeg mij af of er mensen zijn die ervaring hebben met van die vensterbank-kasjes. Ik denk dat dat bij een raam op het noorden wel kan toch? Daar staat hooguit net in de avond een schuine straal zonlicht.

En welke plantjes passen daar in? En blijven klein genoeg om er in te passen en doen het goed in zo een klimaat? 
Ik ben niet echt een cactus fan, en voor mijn gevoel hebben die ook wel meer zon nodig dan een raam op het noorden. 

Zoiets als dit dus:
https://www.ikea.com/nl/nl/p/socker-kweekkas-wit-70186603/

SOCKER Kweekkas, wit

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
  • Evee wijzigde de titel naar Het kamerplanten topic

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .