Ga naar inhoud

Het kamerplanten topic

Evee

Aanbevolen berichten

Vraagje (jaja, hoor ik er eindelijk ook een beetje bij hier 😛). Gisteren was ik mijn zebra Alocasia opnieuw in z'n pot aan het zetten. Hij had een beetje last van het palmboomsyndroom want hij was helemaal scheef in z'n pot gegroeid 😅 Ik kwam er achter dat er twee knolletjes in de grond zaten. Verder niet echt met een worteltje ofzo, maar het lijkt wel alsof er een baby uit kan groeien (dacht @Dollie) ook. 

Ik kan alleen zo 123 niet vinden hoe ik daar een nieuw plantje uit laat groeien. Ik vind vooral dingen over als er al een plantje is, maar dit is echt alleen een knolletje. Heeft iemand hier een idee?

• Haha 1
Link naar reactie

@Anul, na je post over het plantenasiel, staan er bij ons zo'n 15 'van de vuilbak geredde' tuinplanten, planten die er op sterven na dood uitzagen, maar inmiddels onherkenbaar zijn. 🥰 En ja, naar aanleiding van jouw, en andere, posts hier in dit topic, ga ik bij de volgende verpotbeurt voor een duurzaam alternatief ipv gewoon de goedkoopste potgrond te kiezen. Je/jullie hebt/hebben alvast één kiezel verlegd. 😊

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie

Ik heb de filmpjes niet gekeken, maar ik heb een paar maanden geleden van iemand een uitgeknipt artikel gekregen over dat het slecht is dat we turf in onze tuin & potgrond hebben zitten, omdat de productie daarvan slecht is voor het milleu, en waar voor impact dat op de bijen en vlinders had. Ik heb nu dus ook kokospotgrond 😄 Dat zal ook wel niet ideaal zijn, want er groeien hier niet echt kokospalmen waar ze dat van oogsten, maar het is wel lastig uitvinden wat dan wel precies goed is. 

Link naar reactie

Hier 😁

Ik had geen pot over dus moest nog even naar het tuincentrum en daar vind ik ook nog eens de beste pot ooit. En mijn ex-badkamerplant in mini formaat. Uiteraard staat die niet weer in de badkamer 😂 wilde ook nog een grote plant kopen voor in de hal, maar die komt naar een bankje te staan die ik nog niet heb een vond de grootte toch lastig inschatten. En er komt ook nog een kapstok waar planten op kunnen dus moet nog maar een keer terug. Vervelend.

F794F534-D316-49BC-A516-D4F58DBC2806.jpeg

• Vind ik leuk 3
Link naar reactie

Jullie zijn allebei een slechte invloed 😂 (maar ook wel een leuke invloed)

Ik heb nog een hele lege muur in de keuken, dus ik heb besloten dat daar ook een plank komt waar ik plantjes op kan zetten. Ik twijfel alleen nog tussen 125 of 150 cm. Op 150 kunnen wel meer plantjes 🤔

• Haha 2
Link naar reactie
3 minuten geleden zei IreneM:

Jullie zijn allebei een slechte invloed 😂 (maar ook wel een leuke invloed)

Ik heb nog een hele lege muur in de keuken, dus ik heb besloten dat daar ook een plank komt waar ik plantjes op kan zetten. Ik twijfel alleen nog tussen 125 of 150 cm. Op 150 kunnen wel meer plantjes 🤔

Jaaa, heel goed plan. Ik heb deze week besloten om een wandrek in de keuken op te hangen, puur en alleen voor plantjes. 

• Haha 2
Link naar reactie

Ik heb een plank waar heel weinig licht komt en iedereen vond het ideaal om daar vetplanten te zetten want die zijn zo makkelijk. Volgens mij zijn vijftien van de twintig dood gegaan. Toen leerde ik dat de meeste mensen de ballen verstand hebben van planten en dat je je echt moet verdiepen in wat ze nodig hebben. Veel licht bijvoorbeeld 🤦‍♂️😂

• Haha 3
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .