Ga naar inhoud

Het kamerplanten topic

Evee

Aanbevolen berichten

1 uur geleden zei Lienappelsien:

Haha mooi, weer een zak speelzand kan ik makkelijk bij in het graafgedeelte van Do en Jerry kwijt. 2 vliegen in 1 klap 🤣

Wat gek dat je ZZ-plant er vooral last van heeft. Ik las dat je de plant die de vliegjes heeft het beste in quarantaine zet. Lijkt me wat overdreven? En zoals pakyakker zegt, dan moet je wel precies weten in welke plant(en) ze zitten, wat vaak niet zo duidelijk is. En je moet dan ook een ruimte hebben waar ze in quarantaine kunnen...

Nou het bleek toch niet zo gek te zijn, hij had wortelrot. Ik had 'm van iemand overgenomen, toen de wortels wel geïnspecteerd maar denk toch wat plekjes over het hoofd gezien. Heb 'm weg gegooid. Alleen één calathea zaten ze sinds kort ook bij, dus baal een beetje dat ik dit niet eerder gedaan heb. 

Ik zet ze zekern iet in quarantaine, ik had nu heel duidelijk door welke plant het was maar ik heb altijd wel her en der een enkel vliegje vliegen, daar doe je gewoon niet zoveel aan met zoveel planten.

Link naar reactie

Is er een manier om er achter te komen welke plant het is? Ik vermoed namelijk mijn pannenkoekenplant of de graslelie. Kan ik bijvoorbeeld een stukje aarde eruit scheppen, en is daar dan iets aan te zien?

Gelukkig is het niet mijn calathea of monstera want de vliegjes bestonden al toen ik hen in huis nam.

Link naar reactie

Zo ziet mijn Fatsia er nu uit. Zeker niet dramatisch, maar hij is niet helemaal happy en ik snap niet wat hij anders wil. Tussen de waterbeurten door blijft de grond vochtig zoals ook moet bij Fatsia's. Ik heb de wortels nog even bekeken, maar ik ben geen expert om er iets geks aan te ontdekken.

Zo ziet het er best ok uit:

57848225_1Fatsia-kopie-kopie.jpg.c60589391742aacf2ef848098269c4f4.jpg

Hier zie je dat hij een beetje sip is:

1143462150_2Fatsia-kopie-kopie.jpg.06f6885eab64438c20557959cf2523a5.jpg

En dat sommige bladeren dus wat slap zijn (en inmiddels toch ook een paar bruine randjes):

508395329_3Fatsia-kopie-kopie.jpg.11de7e67da0349330c77e0066fd74515.jpg

Iemand tips?

Link naar reactie
  • Evee wijzigde de titel naar Het kamerplanten topic

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .