Ga naar inhoud

Het kamerplanten topic

Evee

Aanbevolen berichten

1 minuut geleden zei Pablo&Lola:

@IreneM Ik geloof niet dat ik het recht heb om er iets tegenin te brengen. 😜

Hahahah nee vind ik ook 😂 Als ik er ooit een tegenkom voor een goede prijs neem ik m wel mee. Maar ik ben er nog niet aan toe om 50+ euro uit te geven voor 1 plant. 

Ik heb trouwens mail van Plantsome dat ze de boel gereset hebben, maar het is nog niet goed. Ik krijg wel een gratis babyplant bij de volgende bestelling. Zal vast geen white fusion bij zitten 😬

• Vind ik leuk 1
  • Haha 1
Link naar reactie
42 minuten geleden zei IreneM:

Als ik er ooit een tegenkom voor een goede prijs neem ik m wel mee. Maar ik ben er nog niet aan toe om 50+ euro uit te geven voor 1 plant.

Doe een stekje, veel goedkoper! Wel even controleren of je er ook wortels bij krijgt en niet alleen een stengel + blad. 😅 Ik geef ook echt geen 50 euro uit aan een plant; 20 euro nog niet eens. Nog niet..

Link naar reactie

Ik weet niet of de vraag hier al eens is gesteld maar ik heb dus al best lang last van mini vliegjes bij mijn planten. Wat kan ik daar aan doen? Ik weet niet zo goed uit welke plant het komt maar heb een soort van een vermoeden. Het begint nu wel irritant te worden als in dat ze voor mijn gezicht gaan vliegen en in mijn thee belanden.

Link naar reactie

Dat zijn rouwvarenmugjes. Ik heb helaas dé perfecte remedie nog niet gevonden. Aaltjes werken goed, maar niet heel langdurig en ik vind dat te prijzig om een paar keer per jaar te herhalen. Het is op zich niet of nauwelijks schadelijk voor je plant, maar het zijn inderdaad nogal irritante beestjes. Je kunt nog de aarde van de besmette plant vervangen en evt. daarna een laagje geel zand op de potgrond doen. Ik heb dat laatst geprobeerd zonder de potgrond te vervangen en ze waren inderdaad even weg maar daarna weer terug, het werkt blijkbaar vooral preventief. Misschien vervang ik de potgrond ook nog wel even, heb twee planten die er vooral last van hebben nu.

• Bedankt 1
Link naar reactie

@IreneM ik ga over een uurtje je calathea halen 😁 als je me even je telnr mailt via opvang emailadres dan kunnen we via Whatsapp even wat afspreken over het ophalen? Planten ophalen bij mij komt inclusief een gratis meet & greet met Mars en Lumi 😎 (tenzij je dit weekend niet kan, dan euh wordt het een gratis meet & greet met mijn vader 😛)

• Haha 2
Link naar reactie

Ik ben tevreden over Planta. Je moet inderdaad wel per ruimte aangeven hoe licht die plek is. Maar dat kan je omzeilen door bijvoorbeeld een woonkamer voor het raam en een woonkamer donkerder aan te maken. Op het ene tabje zie je de ruimtes en kies je de planten te zien die in die ruimte staan, en op het andere tabje zie je een overzicht van al je planten. Je meldingen zie je ook in een overzicht per dag. 

Je kan aangeven hoe laat je een melding wilt krijgen.

Je kan bij een melding deze snoozen, dan krijg je over 2 dagen weer een melding. Of je kiest er voor om een beurt over te slaan. 

Als je de plant water hebt gegeven vink je dat aan. Doe je dat niet (want je hebt hem geen water gegeven), dan staat hij de volgende dag gewoon weer bij je meldingen (dan rood ipv oranje).

Je kan ook aangeven als je een plant juist een keer eerder water geeft.

Je kan de naam van de plant aanpassen.

Er staat enige info over de behoeftes van de plant. Je kan als je dat instelt eens in de zoveel tijd meldingen krijgen om een plant te beoordelen en hem dan een score geven hoe het met hem gaat. Je kan een foto of notities toevoegen. 

Als je een plant toevoegt, of op planten zoekt, wordt er aangegeven of hij geschikt is voor een bepaalde ruimte en voor het niveau dat je jezelf hebt gegeven. 

Je krijgt geen meldingen over wanneer je voeding moet geven, dan moet je de betaalde versie gebruiken. Ook geen meldingen over benevelen (water plant hebben ze pas vertaald naar besproeien 😉 ). Wel zie je bij je plantinfo of en hoe vaak je dat ‘moet’ doen. 

aangepast door Lienappelsien
Link naar reactie

Ik heb ook een paar van die irritante vliegjes. Ik zat er aan te denken om van die hydro/cacao(?)doppen bovenop de potgrond te leggen van bijvoorbeeld mijn bananenplant. Maar dat kan niet bij alle (dorstige) planten.

Dat zand is ook wel een idee. Moet dat per sé geel zand zijn, of kan ik ook gewoon een zak speelzand kopen zodat ik de rest aan de konijnen kan geven 😉 ?

Link naar reactie

Volgens mij kan speelzand ook. Ik heb zelf een paar van die plakklavertjes in potten staan, maar na de eerste tripsbehandeling is het aantal vliegjes ook behoorlijk gedaald.

De grond van je planten laten uitdrogen schijnt ook te helpen, aangezien de vliegjes hun eitjes graag in vochtige grond leggen, maar ik durf dat met mijn calatheas niet aan. 

aangepast door Pablo&Lola
Link naar reactie
11 minuten geleden zei Lienappelsien:

Ik heb ook een paar van die irritante vliegjes. Ik zat er aan te denken om van die hydro/cacao(?)doppen bovenop de potgrond te leggen van bijvoorbeeld mijn bananenplant. Maar dat kan niet bij alle (dorstige) planten. Dat zand is ook wel een idee. Moet dat per sé geel zand zijn, of kan ik ook gewoon een zak speelzand kopen zodat ik de rest aan de konijnen kan geven 😉 ?

Ik heb ook wat uit de zandbak van de konijnen gepakt hoor 😂 overigens heeft mijn ZZ plant, die bijna geen water krijgt, er voornamleijk last van 🤷‍♀️

Link naar reactie

Haha mooi, weer een zak speelzand kan ik makkelijk bij in het graafgedeelte van Do en Jerry kwijt. 2 vliegen in 1 klap 🤣

Wat gek dat je ZZ-plant er vooral last van heeft. Ik las dat je de plant die de vliegjes heeft het beste in quarantaine zet. Lijkt me wat overdreven? En zoals pakyakker zegt, dan moet je wel precies weten in welke plant(en) ze zitten, wat vaak niet zo duidelijk is. En je moet dan ook een ruimte hebben waar ze in quarantaine kunnen...

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .