Ga naar inhoud

Het kamerplanten topic

Evee

Aanbevolen berichten

Ahhh jammer! Mijn moeder zou ook nog even gaan kijken (voor zichzelf, niet voor mij) dus ben benieuwd hoe dat ging. Denk dat ze toch niet tevreden er mee is, ze koopt het liefst groot, groter, grootst en wil al heel lang een grote strelitzia ondanks dat ze er ook niet echt plek voor heeft 🤷‍♀️😂

Link naar reactie

Hij mag bij mij wel groot worden uiteindelijk, maar ik wil graag wat klein beginnen 😄 

Ach ja, je moet ook wat te wensen over houden en dan heb je reden om nog eens een bloemenzaak binnen te lopen toch.

Ik moest trouwens wel lachen dat mijn man niet door had dat er 3 planten in huis bij waren gekomen gisteren. Hij had alleen de plantjes buiten gezien. 

Link naar reactie
Op 9-6-2021 at 20:04 zei Lienappelsien:

En hoeveel kamerplanten zouden er sinds de start van dit topic door alle BunnyBunchers zijn aangeschaft? Meer dan 50 in ieder geval 🤣

Ik heb er de laatste tijd ook meer aangeschaft dan daar voor. Ik had altijd al wel vrij veel planten in huis, zelfs toen ik nog bij mijn ouders woonde had ik veel planten op mijn slaapkamer. Beetje erfelijk belast, want mijn moeder is ook een plantenliefhebber, zowel in huis, als in de tuin als in de natuur. Als kind wisten wij ook altijd veel namen van planten (en dieren). Maar nu dus, door jullie enthousiasme, is het weer aangewakkerd.

Ik heb een pannenkoekje op de salontafel er bij. Een baby banaan, een baby strelitzia en een baby (mwah, meer kleuter😆) olifantsoor en een suikerdruifje (parthencissus striata) gekocht. Mogelijk dat we over een paar jaar het huis uit moeten omdat het dan is veranderd in een oerwoud...🤭

En 2 schildpadplantjes (callisia repens). Daar staat bij dat die gegeten mogen worden door huisdieren zoals konijntjes. Maar dan moet je denk ik wel een biologisch gekweekt exemplaar kopen. 

Al met al weer helemaal fanatiek met mijn planten!

• Vind ik leuk 3
Link naar reactie

Mijn aandeel is 3 nieuwe planten. Een zz-plant, een stekje van een pannenkoekplant en iets dat een senecio mandraliscae zou kunnen zijn (of volgens het kaartje: vetplant). En als AH ze morgen nog heeft komt er nog een dwergpalm bij.

Niet gek als je bedenkt dat ik 2,5 jaar geleden begonnen ben met 2 gekregen vetplanten.

• Vind ik leuk 4
Link naar reactie

Ik denk dat ik in mijn eentje al wel goed ben voor 50+ nieuwe planten sinds de start van dit topic, maar ik had ook echt even een nieuwe hobby nodig en deze is hartstikke leuk. De complimentjes die ik van visite krijg zijn ook leuk meegenomen. Het huis is er enorm veel gezelliger van geworden. 😁 

aangepast door Pablo&Lola
  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie

O, dan valt het hier nog mee! Ik heb er in de woonkamer maar net 20 staan. Boven nog een paar uitgebloeide orchideeën. Bij het voorste raam op het noorden staan allerlei verschillende soorten calathea's. Die zijn al een paar jaar oud en vrij groot. Toen ik die ontdekte was ik er enorm van gecharmeerd (en nog!). Ik dacht altijd dat eigenlijk alleen varens zo donker konden staan, maar die dingen gaven altijd zoveel rommel (afvallend blad).

Het achterste raam is op het zuiden, dus daar kan ook niet alles staan, maar we doen, als het erg zonnig is, het zonnescherm naar beneden zodra de zon vol op het raam komt.

Ik liep mij gisteren erg in te houden toen ik even in het tuincentrum was voor vogelzaad, maar toen zag ik daar een bloempot voor maar 4 euro, waar mijn baby banaan echt super leuk in zou staan, beetje goudkleurige, exotische pot. Normaal ben ik niet van het goudkleurige, meer van naturel, maar deze kon ik niet laten staan...😇
Heeft jullie banaan trouwens ook wel eens water op het blad liggen? Het schijnt normaal te zijn bij bepaalde planten, maar ik had het nog nooit gezien. Of geef ik te veel water?

Link naar reactie

Is inderdaad bij sommige planten (o.a. bananenplant en alocasia) normaal, ze noemen dat guttatie. Bij sommige andere planten is het wel een teken dat je iets minder water kunt geven. Mijn epipremnums doen het soms als ik een beetje scheutig ben geweest met de gieter.

May be an image of 1 person and text that says "When people ask what I spend all my money on"

Bijna nog een blauwvaren gekocht bij de AH net maar heb me in kunnen houden.

• Haha 1
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .