Ga naar inhoud

Het kamerplanten topic

Evee

Aanbevolen berichten

5 minuten geleden zei happy211:

Ik geef standaard op vrijdag de planten water, dus heb meteen maar even wat foto's gemaakt voor hier.
Ik heb het advies van @Mira11 opgevolgd en ben aan de slag gegaan met stekjes, en ook wat moestuintjes gezaaid. Ik ben benieuwd of het iets gaat worden.

Misschien dit weekend of volgend weekend buiten eens aan de slag gaan, daar moet ook nog wel het een en ander gebeuren.

20210416_114452_resized_1.jpg

20210416_114539_resized_2.jpg

20210416_121117_resized_2.jpg

20210416_121122_resized_2.jpg

Dat ziet er zo gezellig uit! 

Ik zet mijn bromelia's altijd meteen in de grond. Omdat ze al stevige wortels hebben hoeven ze niet meer te wortelen. Ze gaan mij mij meteen in de 100% potgrond. Had ik er achteraf gezien even bij moeten vertellen. 🙂

Nog even een tip om ze niet te ver in het water te zetten. Dan gaat de blaadjes rotten. 

aangepast door Mira11
  • Bedankt 1
Link naar reactie
1 uur geleden zei Mira11:

Oh jee als ik maar niet weer allemaal leuke dingen zie die ik ook graag wil hebben. 😂🤦‍♀️

Ik was er vorige week en ze hadden een plantje dat je niet zoveel ziet staan, maar had al een andere uitgezocht en mocht van mezelf maar eentje kopen. Nu heb ik spijt en ben ik jaloers op @pakyakker 😅😂

22 minuten geleden zei JokeC:

Mooie grote potten zijn duur, zeg! Er zou eigenlijk een ruil/tweedehandsbeurs moeten zijn of zoiets. 

Mijn schoonzusje heeft de laatste tijd al een paar keer leuk kunnen scoren op Marktplaats, laatst zelfs echt zo'n hele grote pot die we later voor 48 euro bij de Tuinland zagen. Zij had 'm voor 2 euro 😮 dus misschien nog een tip voor mensen hier.

En de action heeft een bepaalde lijn potten (Lille heten ze volgens mij), zijn hele fijne, stevige potten in drie formaten en drie kleuren (grijs, wit, zwart). Ze hebben ze niet altijd/overal, maar ze komen geregeld terug in het assortiment.

aangepast door Dollie
  • Vind ik leuk 2
  • Haha 1
Link naar reactie

Die IKEA potten heb ik op mijn werkkamer, vind ik ook erg leuke potten. Alleen ze zijn er inderdaad niet in grotere maten, dus voor de grotere planten moet ik andere potten gebruiken. Ik vind het zelf heel fijn als alles overal in huis dezelfde kleur(en) heeft, dus ik heb alleen witte, grijze en lichtblauwe potten. Die van de Tuinland vind ik ook mooi en prima geprijsd, alleen door de ronde vorm is het lastig om er een binnenpot in te doen want je moet dan een kleinere binnenpot doen dan de daadwerkelijke potmaat. Of zonder binnenpot maar dat vind ik ook niet handig.

Deze zijn dat:

ACtC-3dWG89z00MZtTdyyyMUarxCTmssBhpU7B2UtTsVdKaDOKWsjmHqzwsYbWFDOdahZf2BY--VoIDS4lXY5jFyPGTiRduCFTbCBlZ8NOpc7voGN8ITAdCcdbi0rJ9jJaHq4mzSQksz9q6PaSS_Ucz_JZpq=w611-h915-no?authuser=0

Voor stekjes gebruik ik graag jampotjes met leuke vormen, en voor stekjes die ik weg ga geven bewaar ik lege potjes babyvoeding. Leuke van glazen potjes is dat je op den duur de wortels ziet ontwikkelen.

aangepast door Dollie
  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Zojuist zei IreneM:

Ik had laatst haakpaketten gekocht met luchtplantjes, ook erg leuk! Weet alleen niet zeker of ik ze al eens had laten zien hier, dus sorry als het dubbel is.

De middelste is helaas al dood. Denk te weinig licht, dus misschien dat ik daar een kunstplant in doe.

0D5484E4-C6F8-4D78-B3F6-EDB49BBFD61E.jpeg

Heeeeel leuk! Zelf gehaakt dan ook?

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie

Ooooh jongens. Mijn moeder kwam vandaag op visite en ze vroeg of ze nog iets mee kon nemen. Dus ik zei, als je nog (bloem)potten over hebt, neem maar mee! Komt ze vanochtend dus echt met 30 potten aanzetten EN een pannenkoekplant (die overigens al 5 ‘baby’s’ heeft, dus dat wordt binnenkort ook stekken)! 😂Vanmiddag hebben we nog een stuk of 10 planten voor buiten gehaald, dus ik moet nu echt als een gek die plantenapp inrichten. 🪴

• Vind ik leuk 2
  • Haha 3
Link naar reactie

Nou heel veel euro's lichter want had ook geen potjes meer. Maar hier is mijn nieuwe plantenfamilie. Kon het toch niet laten on 2 calathea's te nemen want ik kon niet kiezen.

Jaa ik hou van hele verschillende potten bijelkaar. Veel mensen vinden dat niet mooi ik wel.😁

20210416_170422.jpg

20210416_170429.jpg

aangepast door pakyakker
  • Vind ik leuk 5
Link naar reactie
23 minuten geleden zei pakyakker:

Nou heel veel euro's lichter want had ook geen potjes meer. Maar hier is mijn nieuwe plantenfamilie. Kon het toch niet laten on 2 calathea's te nemen want ik kon niet kiezen.

Jaa ik hou van hele verschillende potten bijelkaar. Veel mensen vinden dat niet mooi ik wel.😁

20210416_170422.jpg

20210416_170429.jpg

Oehh ziet er goed uit!! Mooie combi zo! 

Ik hou ook van leuke verschillende potten hoor 😄 

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
48 minuten geleden zei Dollie:

Heel mooi @pakyakker! Die pot op pootjes is echt zo leuk! Nog een tip: Die stippenbegonia haat het als ie nat gespoten wordt (hoewel hij wel van een hoge luchtvochtigheid houdt) dus die overslaan met sproeien 😁

@Mira11 jouw stekjes zijn vanmiddag op de post gegaan 🥳

Hey leuk! Ik wil al best lang een pannenkoekplant. Geef je de verzendkosten nog even door?

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie

En dat ging even fout.. Maar nu nog een foto met m'n bonsai boompje met drakenboom stekje, crassula en Peperomia. En foto's met rode siernetel (stekjes) en Coffea Arabica

Screenshot_20210416-173224_Gallery.thumb.jpg.3016ff238f32036adec078b662a0b5f0.jpg

20210416_173807.thumb.jpg.758f9111c1a85cc9991efca461d76ce0.jpgScreenshot_20210416-173605_Gallery.thumb.jpg.ce92560e9b9f4907e45aa40863117a9f.jpg

In die laatste pot wil ik nog een Monstera, maar misschien krijg ik van m'n broertje nog een plant cadeau, dus dan gaat die daarin.. 

Oja, niet te vergeten, mijn prachtige Pannekoekplant! 

Screenshot_20210416-185928_Gallery.thumb.jpg.82fc580a3ecd993d36dcbd2c35ac8f54.jpg

aangepast door Miekmoek
  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .