Ga naar inhoud

Het kamerplanten topic

Evee

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Terwijl we natuurlijk allemaal (ja toch, jullie ook toch? 😂) vol spanning afwacht nog even wat leuks delen 😛 vorig jaar in september ruilde ik een plant die het bij mijn moeder niet goed deed tegen een paar stekjes:

ACtC-3erQbQBoO8s9coSsKSVWYlDkdHUBcbNTcvBcvvGRJVZrlI9HRdMsbnHQC8eYJm8fOhPET_3hQUQH8ZqtHIU8zV93bcO6u7VoDkwf-kutpwFyo6gnS2eZ8Y2bhknHBIAsedI2JBPkwmO1ZCtjBkzBrag=w515-h914-no?authuser=0

Was natuurlijk niet helemaal de ideale tijd meer voor stekjes dus het wortelen ging langzaam, uiteindelijk begin van dit jaar beide op aarde gezet.

Vandaag ziet de micans er zo uit:

ACtC-3cv75URAre4hi7qV9nKeP7CcWCgLzMtwPG-nyPanLUDJTIafwRvoOuhLSqERIxbe0idFp6Bp-e_hlUK0bv2qpTDAOgSU2x8nEojKgfvstMlTdAAI_aRYXCmAYc4iYSEISTlkN9xlxi3yKymQr7Iursr=w515-h914-no?authuser=0

En met de brasil had ik het eigenlijk al op gegeven, maar zolang het blad niet dood gaat maar gewoon afwachten natuurlijk. Vandaag even gespiekt en hij heeft toch eindelijk wat nieuwe wortels aangemaakt en een nieuw groeipunt 😄

ACtC-3eL3zQgJCvoApI5pSxvSj3JZvX8EN-4hOKzPPblfcQUQf9yGmLecAuVditXKNvKTTX1NLZIYfsG2xQMPwzdL3S9eOu55-1B7nstvuq4_XqbbKDRUmk-S9VLxedJM-0QAJmtQSZu7yZkIHc62iDRuIg7=w515-h914-no?authuser=0

Het zijn allebei philodendrons en allebei op dezelfde manier verzorgd, standplaats etc. dus wel grappig dat het dan zo verschillend verloopt.

aangepast door Dollie
  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
48 minuten geleden zei IreneM:

Voor de mensen die wel toe zijn aan iets nieuws, bomen in huis is blijkbaar ook een ding:

https://www.tubantia.nl/wonen/een-boom-in-je-huis-is-helemaal-hot~ae31eb46/
Ik vind het zelf wel leuk eigenlijk 😂 maar mijn huis is helaas niet zo groot

Het ziet er inderdaad leuk uit! 

Hoe meer, hoe beter, was lange tijd het devies, maar inmiddels komt in ruil daarvoor de grote joekel”

O, o, @Pablo&Lola....

• Haha 2
Link naar reactie
Citaat

“Ik kwam dit exemplaar tegen en heb hem voor mijn vriend gekocht met Valentijn. Hij was wel even teleurgesteld omdat hij aanvankelijk dacht dat het een Green Egg-barbecue was.”

Hahaha, zou zo mijn vriend ook reageren. 

Heel toevallig heb ik gisteren twee grote plantenbakken voor (kleine) boompjes meegenomen. Maar die zijn voor buiten op het terras, binnen heb ik echt geen plek meer voor joekels, want ik verwacht dat mijn bananenplanten en strelitzia op den duur ook flink wat plek zullen opeisen. Oja, en ik heb al een best wel grote palm in de woonkamer staan. 😅

• Haha 2
Link naar reactie

Het was al wel een redelijke plant bij aanschaf, ik heb het even op de mail teruggezocht, ik heb hem als bananenboom van 80 cm gekocht. Potmaat 24 cm. Ik weet dat hij het eerste jaar echt al enorm groeide in de hoogte, en ik heb hem denk ik 2 jaar geleden een keer verpot naar echt een grote pot (40 cm diameter?). Waarna hij dus weer een spurt maakte 😄 ik heb hem nu 4 jaar. Het is een musa tropicana. Volgens internet zou dit dan zijn maximale formaat wel zo een beetje moeten zijn. Ik ben benieuwd. Er komt wel weer een nieuwe pup op zag ik net!

• Bedankt 1
Link naar reactie
15 hours ago zei Pablo&Lola:

Eentje voor @Dollie, eentje voor @Mississippi en eentje voor mezelf. 😁 Mijn vriend kan alleen even geen tv meer kijken, maar dat is niet mijn probleem. 💁🏼‍♀️
3979A51C-A4CE-4FDA-A2BF-1A858995C622.jpeg.0a9844eee8e0344dc0aaeeb179c54a9b.jpeg

Zo lief dat je helemaal terug bent gegaan, dankjewel!! Ik zou ook zeggen dat mijn dank even groot is als @Dollie's liefde voor planten, maar ik weet niet of dat eigenlijk uberhaupt wel te evenaren is 😛

Hij is zo mooi he. Ik zie hem al helemaal staan in mijn nieuwe keuken. Die nog gebouwd moet worden, maar je kan maar alvast voorbereid zijn toch 🤷‍♀️

• Vind ik leuk 2
Link naar reactie

Ik ging naar de aldi om sedum plantjes voor in de tuin. Die heb ik dus nu. Maar ja, ik reed dus 2x langs de lokale bloemenwinkel daar.

Ik dacht ik kijk er toch even of ze een paradijsvogel plant hebben. Niet dus. Maar wel net nieuwe plantjes binnen.  Zo schattig! Nu heb ik dus een nieuwe graslelie, een nestvaren en zo een schattige peperomia (optipan staat er op het potje?)

IMG_20210609_095722.jpg

• Vind ik leuk 4
Link naar reactie
7 minuten geleden zei pakyakker:

Wanneer krijgt een Monstera Deliciosa meer gaten in het blad? Ik ben ongeduldig ik heb nu heel veel bladeren zonder gat. Gaten zijn mooi.😂

🤣 hier hetzelfde. Mijn Monstera heeft 1 blad met een gat. Bij 1 nieuw blad dat nog opgerold zit zie ik ook een gat. 

Wat ik bijzonder vind is dat hij onderaan kleine blaadjes heeft en er tegelijkertijd dus 1 groter blad opgerold zit. Dus ik kijk gefascineerd hoe de bladeren groeien/ontstaan.

Link naar reactie

Als ik het goed heb begrepen zijn de onderste, kleinere bladeren zonder gaten de oudste bladeren en krijgt de plant meer bladeren met gaten naarmate ze ouder worden/groeien. Mijne heeft nog maar een blad met gaten, de nieuwste. Ik wacht dus ongeduldig op een nieuw blad. 😂

• Vind ik leuk 1
  • Mee eens! 1
Link naar reactie
  • Evee wijzigde de titel naar Het kamerplanten topic

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .