Ga naar inhoud

Het kamerplanten topic

Evee

Aanbevolen berichten

Ik heb het via Marketonweb besteld, maar ik zocht het daar recent op voor een kennis en zag toen dat ze alleen nog grote (60 ml) verpakkingen hebben. Ik doe met 20 ml nu al een jaar en heb ook de planten bij mijn moeder (ik heb het niet van een vreemde) al twee keer behandeld en mijn eigen ook herhaaldelijk. Ik zag er toevallig vorige week weer een paar op mijn werkkamer, ik behandel dan alle planten in die ruimte eenmalig met insprayen/door het gietwater en dan vier weken daarna de besmette planten nogmaals. Vorig jaar was het in eerste instantie een gebed zonder end en heb van alles geprobeerd, maar dit bleek uiteindelijk de succesformule en ook nog minst intensieve. Ik pleit wel voor alles behandelen, omdat ik merkte als ik een plant in quarantaine plaatste dat er dan blijkbaar nog een paar van die rotzakjes net boodschappen aan het doen waren of zo en vervolgens op een andere plant opdoken.

ACtC-3fOTk34DivwTqRUnn2WoY2EkDnDyKXTKTXT6iRGLWOAO2coQxAniImAftKPbj4-bOcLOYfPIok2kyNLrmsecwPxPb4jiDITj6Kff75yZ5hKraKeSkAOyKy6gXBxdCI5r7pbG5KTSfopVmbr7CEQvhQx=w1380-h777-no?authuser=0

Vorig jaar toen ik alle planten die niet in quarantaine waren (de pronkstukken uit mijn collectie destijds 😭) buiten behandeld heb 😛 wat overigens bij edialux niet aan te raden is, dit was één van mijn vele andere pogingen, maar edialux is best heftig spul voor insecten e.d. Ik vind het ook wel vervelend om te gebruiken maar ja je moet wat...

Link naar reactie

Nee gelukkig niet, ik had iets van 10-15 besmettingen in totaal (ook niet allemaal tegelijk, maar het duurde een poos voor ik de juiste strategie gevonden had en dan heb je toch nog weer verspreiding...) maar ik werd er op den duur zo moedeloos van dat ik alles tegelijk behandeld heb om verdere besmettingen te voorkomen. Uiteindelijk heeft het me twee planten gekost, een graslelie die ik direct weggegooid heb (vond ik niet de moeite van het behandelen waard 😅) en een suuuper mooie dieffenbachia, doet me nog steeds pijn haha. Die was uiteindelijk wel vrij van tripsen, maar ik had op den duur de besmette planten op de zolder van de garage gezet en daar is de verwarming nooit aan (is opslagruimte en daarnaast staat de verwarming bij de opvangkonijnen dan ook gelijk aan, niet handig) dus op den duur zo eind oktober dacht ik, ze moeten nu wel weer lekker warm in huis. Nou, één tip, verplaats een dieffenbachia nooit van een koele ruimte naar een warme ruimte. Het ding zakte binnen 24 uur als een plumpudding in elkaar. 😭

Die foto is overigens van een jaar geleden dus inmiddels alweer heel wat planten er bij 😇😂

Link naar reactie
3 hours ago zei Dollie:

Ik heb het via Marketonweb besteld, maar ik zocht het daar recent op voor een kennis en zag toen dat ze alleen nog grote (60 ml) verpakkingen hebben. Ik doe met 20 ml nu al een jaar en heb ook de planten bij mijn moeder (ik heb het niet van een vreemde) al twee keer behandeld en mijn eigen ook herhaaldelijk. Ik zag er toevallig vorige week weer een paar op mijn werkkamer, ik behandel dan alle planten in die ruimte eenmalig met insprayen/door het gietwater en dan vier weken daarna de besmette planten nogmaals. Vorig jaar was het in eerste instantie een gebed zonder end en heb van alles geprobeerd, maar dit bleek uiteindelijk de succesformule en ook nog minst intensieve. Ik pleit wel voor alles behandelen, omdat ik merkte als ik een plant in quarantaine plaatste dat er dan blijkbaar nog een paar van die rotzakjes net boodschappen aan het doen waren of zo en vervolgens op een andere plant opdoken.

ACtC-3fOTk34DivwTqRUnn2WoY2EkDnDyKXTKTXT6iRGLWOAO2coQxAniImAftKPbj4-bOcLOYfPIok2kyNLrmsecwPxPb4jiDITj6Kff75yZ5hKraKeSkAOyKy6gXBxdCI5r7pbG5KTSfopVmbr7CEQvhQx=w1380-h777-no?authuser=0

Vorig jaar toen ik alle planten die niet in quarantaine waren (de pronkstukken uit mijn collectie destijds 😭) buiten behandeld heb 😛 wat overigens bij edialux niet aan te raden is, dit was één van mijn vele andere pogingen, maar edialux is best heftig spul voor insecten e.d. Ik vind het ook wel vervelend om te gebruiken maar ja je moet wat...

Thanks ik ga even zoeken! Oei als het zo'n heftig spul is moet ik ff kijken hoe handig dat is. De pla ten staan in de woonkamer waar ook de konijnen los lopen en ik heb geen andere ruime. Dan toch maar even buiten... Of toch de monstera gewoon wegdoen. Ik moet er nog even over nadenken.

Link naar reactie
27 minuten geleden zei Jamesthebunnybutler:

Thanks ik ga even zoeken! Oei als het zo'n heftig spul is moet ik ff kijken hoe handig dat is. De pla ten staan in de woonkamer waar ook de konijnen los lopen en ik heb geen andere ruime. Dan toch maar even buiten... Of toch de monstera gewoon wegdoen. Ik moet er nog even over nadenken.

Ik gebruik het niet als mijn dieren in de ruimte zijn, maar het is verder bij mijn weten niet heel schadelijk voor ze hoor. Even luchten en de vloer dweilen en dan is het weer klaar. Als ik maar één of een paar planten behandel doe ik het meestal in de badkamer.

Als je echt maar één besmette plant hebt dan is wegdoen nog wel te overzien, maar ik kon dat niet over mijn hart verkrijgen en het waren bij mij ook (natuurlijk...) juist de duurdere planten. 

Link naar reactie
3 hours ago zei Dollie:

Ik gebruik het niet als mijn dieren in de ruimte zijn, maar het is verder bij mijn weten niet heel schadelijk voor ze hoor. Even luchten en de vloer dweilen en dan is het weer klaar. Als ik maar één of een paar planten behandel doe ik het meestal in de badkamer.

Als je echt maar één besmette plant hebt dan is wegdoen nog wel te overzien, maar ik kon dat niet over mijn hart verkrijgen en het waren bij mij ook (natuurlijk...) juist de duurdere planten. 

Oja in de badkamer kan ook wel. Zou zonde zijn van die monstera. Volgens mij tot nu toe alleen die plant... Thanks!

Link naar reactie

Nou dat had me al heel wat gescheeld ja 😂😭 (en gekost)

Bedacht me dat dat toch wel mooi zou zijn op mijn vensterbank in de woonkamer. Ik erger me nogal aan de planten/opstelling daar 😅 maar ik wacht wel even af want supermarkten hebben regelmatig dit soort acties en ben tot nu toe prima tevreden over supermarktplanten. 

Link naar reactie
2 hours ago zei Dollie:

Zodra de aanbieding afgelopen is bedenk ik me dat ik toch eigenlijk ook wel graag een grote bananenplant had willen hebben 😂🤦‍♀️

De aanbieding duurt nog een week, dus je kunt nu alvast bedenken dat je toch eigenlijk ook wel graag een grote bananenplant had willen hebben.

Link naar reactie

Ik vind ze vrij makkelijk! Alleen ik heb weer eens ruzie met hoe hij groeit, hij gaat bij mij niet hangen maar de breedte in, lijkt een beetje maf. Weet daardoor ook niet waar ik 'm neer moet zetten. Het is familie van de calathea, maar absoluut niet zelfde dramaqueen gehalte.

• Bedankt 1
Link naar reactie

Een tuinplanten vraagje: waar kopen jullie gifvrije bloembollen?

Ik kom eigenlijk in de winkels alleen van die mix pakketten tegen met biologische / gifvrije bijen en vlinder bollen, waar dan gemengde kleuren in zitten. Maar ik wil zelf liever op soort kiezen 😄 . In de tuincentrums hangt vaak wel een wandje bloembollen, maar dat is allemaal niet biologisch of gifvrij. Ik zoek zowel zomerbollen als voorjaarsbollen.  Online is er ook echt zeer weinig te vinden. Voor de voorjaarsbollen is het nu niet de tijd, dus misschien komt dat nog. Maar ik vroeg mij af waar jullie ze kopen? Ergens online? Toevallig een facebookgroep voor biologische bollen-ruil die ik nog niet gevonden heb 😂 ?? Iemand een tip?

De enige die ik tot nu toe heb kunnen vinden waar wel een aardig assortiment is aan biologische bollen, is van de warande. Die heb ik dus op mijn lijstje staan al, maar de meeste bollen worden dan pas in september/oktober geleverd. Je kan ze al wel bestellen. Iemand daar toevallig ervaring mee? 

Link naar reactie
13 hours ago zei Eefje:

Ik wil een maranta fascinator. Zijn dat zeurpieten of zijn ze gemakkelijk? 

Mijn grootste is momenteel 50 cm breed en aan de groei aan beide uiteinden te zien komen daar nog wel wat centimeters bij. 😅 Tot nu toe vind ik de Maranta prima te doen, vergelijkbaar met de Calatheas, maar die doen bij mij ook (nog) niet zo moeilijk. 

AC857AE5-4873-43F5-ACB7-E232422DD6A4.jpeg.01454e39d5309b1d6168637ce39c8296.jpeg

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .