Ga naar inhoud

Het kamerplanten topic

Evee

Aanbevolen berichten

17 minuten geleden zei Evee:

Kringloopwinkels waren altijd een goede optie, maar volgens mij zijn planten wel populair op het moment want toen ik er laatst keek was er bijna niets en wat er stond was vrij... ehh.. excentriek?

Ja dat zal best! Ook een handige manier om aan potten en dergelijke te komen. Maar nu ga ik ook liever nog niet naar winkels. En bij de kringloop moet je er net tegenaan lopen. Online is het wel een uitdaging om potten heel te laten bezorgen.

Link naar reactie

Nou toch heb ik ook wel eens wat bijzondere tuinplanten geprobeerd, en dat is toch ook gewoon lastig hoor 😄

Ik denk planten het vooral goed doen in hun normale klimaat. En als je ze naar een ander land of binnenshuis zet, dan klopt dat klimaat niet meer en moet je het gaan nabootsen. Dat is vooral de uitdaging 😄

Ik krijg vanavond mijn plantjes binnen met red je pakketje zag ik 😅

• Mee eens! 1
Link naar reactie

Dat denk ik ook inderdaad. En ik heb zelf net de hortensias in mijn voortuin aangevuld, die staat vol met grote struiken die al jaren oud zijn maar er zaten wat kale plekken tussen. Ik vermoed dat ik die de komende zomer(s) ook flink extra mag verzorgen totdat ze echt diep geworteld zijn. Dat laatste kan binnen natuurlijk ook niet, ze kunnen niet dieper wortelen bij te weinig water en teveel water loopt ook niet weg. 

Evengoed is het wel bijzonder irritant dat kamerplanten zo ingewikkeld zijn 😁

Link naar reactie
7 minuten geleden zei Evee:

Nou toch heb ik ook wel eens wat bijzondere tuinplanten geprobeerd, en dat is toch ook gewoon lastig hoor 😄

Ik denk planten het vooral goed doen in hun normale klimaat. En als je ze naar een ander land of binnenshuis zet, dan klopt dat klimaat niet meer en moet je het gaan nabootsen. Dat is vooral de uitdaging 😄

Ik krijg vanavond mijn plantjes binnen met red je pakketje zag ik 😅

“Red je pakketje” 🤣 Nu maar hopen dat je plantjes het ook bij jou redden.

Link naar reactie

Ik krijg bij die plantengroepen wel een beetje hetzelfde gevoel als op Marktplaats moet ik zeggen, wat een irritante mensen. Ik probeer mijn rode banaan voor iets leuks te ruilen, is geen hele goedkope plant dus dan ga ik 'm natuurlijk niet voor een pannenkoek of zo ruilen. Nu is er hier in de buurt een plantenbieb waar mensen blijkbaar aldoor de mooiste dingen uitzoeken en dan simpele stekken (graslelies enz) terug zetten in plaats van naar waarde ruilen, dus die bieb heeft daar al een paar keer een pissige post over gemaakt (terecht). Nu wil ze graag voor zichzelf die banaan hebben, prima, maar komt ze met voorstellen als een scindapsus pictus stek. Ja, leuk, die kun je voor 5 euro bij de supermarkt een hele plant kopen, practice what you preach hè... En ik lees net een post van iemand die een bananenplantje zoekt, dus ik reageer dat ik nog een stek heb, krijg ik een reactie met 'ja, graag!'. Had al bijna een PB gestuurd om alles te regelen, zie ik dat die jagraag persoon heel iemand anders is 🤨 ga je lekker, beetje stekjes inpikken?

aangepast door Dollie
Link naar reactie

Hier in de tuin gaat het over het algemeen goed, ziet er hartstikke leuk uit, lekker groen en veel bloemen. Maar we hebben wel een paar stakkers erbij. Kamperfoelie gaat steeds kapot van de luis, de malva heeft slakjes en alles wat we tussen de klimop zetten om er wat bloemen in te krijgen overleeft de winter steeds niet. We hebben wel een bosviooltjeskaboem. Dat begon twee jaar geleden met 1 viooltje dat ik bij mijn zus van het landje had gehaald, nu heeft de halve buurt bosviooltjes. 

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .