Ga naar inhoud

Het kamerplanten topic

Evee

Aanbevolen berichten

28 minuten geleden zei Pablo&Lola:

Bob (kat) heeft vandaag al twee keer de minipalm uit de bloempot getrokken. Ik krijg de neiging om er een giftige plant neer te zetten. Kijken of ie het dan nog zo grappig vindt. 😠

Ontmoet mijn kattenpalm... dit is Arie. Arie heeft het zwaar 😅 Hij is aan alle kanten afgekloven...

Maar als ik Arie weg doe, dan beginnen ze aan een andere plant, is mijn ervaring. Dus ik kan hem beter laten staan. 

Resizer_16221147146050.jpg

• Haha 2
Link naar reactie

Omg die Arie! Maar met katten is dit denk ik wel de slimste strategie, tenminste, als ze aan je planten zitten. Mijne deed dat helemaal niet.

Het universum vond dat ik toch troostplanten verdien, mijn laatst bestelde rode bananenplant(en) zijn bezorgd 🥰 had geen bevestiging van verzending gekregen of zo. Het was een combi aanbieding, nu kijken of ik eentje kan ruilen voor een andere gave plant en anders zet ik eentje boven en eentje beneden. 

Ik had via Groupon besteld, aangezien ik dezelfde deal met exact dezelfde advertentie (maar wel duurder) ook op Bol.com zag staan vond ik het wel betrouwbaar genoeg. Ik heb dus echt nog nooit planten die zo netjes ingepakt waren gekregen 🤷‍♀️ helemaal in een plastic koker en precies passende doos. Helaas evengoed wel een beetje bladschade op beide planten maar goed.

ACtC-3fWMki6xz2EClGq8dbC2MMCwoJOcIQ8Bv7HYTKqXR1yEbew2JUlji4IKBejsfZArwYMNnlCYA1zd6_gKvkPEozvZYt9eTDahiCersPT_VluGRG7KruEK4uQfnKGZfSbDg6_3dgX-GBo3XMmW9n5VL1n=w1380-h777-no?authuser=0

• Vind ik leuk 4
Link naar reactie

De eerste zou ik sowieso doen, die is echt super makkelijk vind ik. Kan qua licht redelijk wat hebben (alleen geen direct licht) en hij geeft heel duidelijk aan wanneer ie dorst heeft, dan gaan de bladeren hangen. Plens water er in en even later staat ie er weer vrolijk bij. Moet wel redelijk vaak water hebben.

Calatheas zijn ook geschikt voor plekken met minder licht, maar wel wat moeilijker in de verzorging, is in dit topic al wel een aantal keer benoemd. Ze hebben ook een hoge luchtvochtigheid nodig anders wordt het blad lelijk.

Link naar reactie

De eerste heeft bij mij jaren op de afzuigkap geleefd (super zielig), maar doet het nog steeds en laat zelfs weer nieuwe groei zien. Die tweede is een triostar denk ik? Ik heb zelf de magic star, die schijnt nét iets makkelijker te zijn, maar blijft net als de derde wel een plant die ietsje moeilijker is in de verzorging. Ze zijn nogal ‘finicky’, zoals ze dat zo mooi in het Engels zeggen.

Link naar reactie

Triest. Van onderen komt er wel nieuw blad, vooral bij nummer 3, maar nummer 1 en 2 zijn behoorlijk lelijk. Zo dorrig. Ik zou ze voorlopig eigenlijk op een plek willen zetten waar ik ze minder vaak zie (🤫), maar heb nog geen goede plek gevonden.

En bij m’n yucca, die het de laatste tijd juist heel goed deed, gaan nu opeens de bladeren vanaf de zijkanten krullen 😏 en een paar puntjes worden bruin. Voorheen werden de onderste bladeren soms geel als ik hem te weinig water gaf. Dus heeft hij dan nu teveel water gehad?

Maar ook leuk nieuws: ik heb het nieuwe drietal! Een bananenplant, een monstera en een fatsia 🥳🥳🥳 Ik ben vooral heel blij met de monstera en de bananenplant! De monstera is kleiner dan die van @pakyakker. De bladeren staan nog goed bij elkaar, dus hij heeft voorlopig nog geen mosstok nodig. De bananenplant is groot! Hij past dus ook niet op de vensterbank. Hopelijk vindt hij minder licht ook fijn. Ik had me het blad van de fatsia veel fijner voorgesteld, maar het grove vind ik ook wel leuk. Ik moet er alleen een beetje aan wennen dat het blad zo glimmend is. Een beetje plastic-achtig. 

Nu nog grote potten kopen... Tips voor betaalbare adressen (naast Action)?

Ik zal ze morgen of in het weekend op de foto zetten 🙂 

aangepast door Lienappelsien
  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
14 minuten geleden zei Lienappelsien:

Zo goedkoop als bij de Action kan ook bijna niet. Tuinland kende ik niet. Daar zie ik inderdaad wel wat tussen. De Boule is leuk geprijsd. En goed idee om er dan van dezelfde ook een paar in andere maten te nemen.

Ja de boule serie heb ik inderdaad ook. Vind ik wel een mooie simpele pot. 

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .