Ga naar inhoud

Het kamerplanten topic

Evee

Aanbevolen berichten

Die spriet groeien baby's aan! 😄 Als ze wat groter zijn kun je ze afknippen en op water zetten. 

Ik heb op zich wel mazzel, ramen op het oosten, westen en noorden. Zuiden lijkt me zeer onhandig. Vind het westen al een redelijke uitdaging met oog op mijn smaak qua planten. Hoop dat die ficus elastica het goed blijft doen dan koop ik daar nog een variant van tzt.

Link naar reactie

Ah, zo’n vermoeden had ik al, leuk!

Een raam op het westen (hier de woonkamer) vind ik ook best lastig, maar het scheelt dat er hier niks heel dicht op het raam kan staan. Ik ben toch meer van de (half)schaduw planten qua smaak. Daarom staat de slaapkamer ook zo vol. 😂 Heb je veel planten bij het raam op het noorden staan? En moeten ze daar ook echt voor het raam staan om genoeg licht te krijgen?

Link naar reactie

Ik heb heel veel ramen op het noorden, maar voor nu staan daar geen planten, maar zijn die vensterbanken zijn vooral ingericht met kattenmandjes. Ik heb drie ramen op het westen en drie op het zuiden. 

Ik weet niet meer wie eerder in dit topic de tip van de placemat als plantenschermpje tegen de meest felle zon had gegeven, maar dat ben ik nu aan het proberen in de slaapkamer, dat is bij een raam op het zuiden. 

Link naar reactie
10 hours ago zei Pablo&Lola:

Ah, zo’n vermoeden had ik al, leuk!

Een raam op het westen (hier de woonkamer) vind ik ook best lastig, maar het scheelt dat er hier niks heel dicht op het raam kan staan. Ik ben toch meer van de (half)schaduw planten qua smaak. Daarom staat de slaapkamer ook zo vol. 😂 Heb je veel planten bij het raam op het noorden staan? En moeten ze daar ook echt voor het raam staan om genoeg licht te krijgen?

Ramen op het noorden zijn juist ideaal voor planten die geen direct licht mogen vind ik. Je kunt dan ook prima een calathea of zo wat dichterbij het raam zetten. Volgens sommigen kan zelfs op de vensterbank wel op het noorden, maar dat ging met mijn maui queen niet goed. 

De zijkant van mijn huis ligt richting het noorden, dus ik heb daar alleen het kleine raam in de woonkamer en een dakraam boven. Onder dat dakraam heb ik (behalve in de winter, omdat ik normaal gesproken die kamer niet verwarm) al mijn stekjes en kneusjes staan. Ik vind dat zelf ideaal want het is wel veel licht maar nooit direct zonlicht, waardoor je niet zo hoeft op te letten met welke plant je er wel of niet neer zet. Voor het raam in de woonkamer heb ik een pilea glauca hangen en op de vensterbank een sansevieria moonshine en een anthurium clarinervium. De sansevieria kan natuurlijk ook met meer licht, maar die twee passen mooi bij elkaar vind ik 😁

ACtC-3fI1OfSHe-JdEROngWfNjR8N0ElDSUctYCN1amhr--frVjAJtFxZxvhpB_2F-LOnH19-aNHAtWLppMkXd_k6p93-rMhcHwiBnQEkv65-nhlnZwZmFx-HFMdmloFqGhgynF4nCK-HDHCtCLWeg08M1ws=w611-h915-no?authuser=0

Mars mag niet op deze vensterbank zitten, doet hij ook zelden dus dan durf ik er wel een dure plant neer te zetten haha. Lijkt me overigens wel onhandig om geen vensterbanken te hebben! Al beperkt het met grote planten die veel licht nodig hebben juist wel weer, want die kan ik niet op de grond zetten dichtbij het raam. Als mijn nieuwe bananenplant en mijn strelitzia te groot worden moet ik dus nog maar eens creatief kijken 😅

• Vind ik leuk 2
Link naar reactie

Jaaa ik ben daar ook heel tevreden mee! Er staat een vrij hoge stoel voor en het is zo'n hoog raam, dus anders leek het net niks. En zo kon mijn kat er nog net naast zitten. Bovendien dacht ik dat het Mars er van zou weerhouden de potten van de vensterbank te gooien (dat deed ie vorig jaar nog wel eens, toen er gelukkig goedkopere en stevigere planten stonden 😅😂) maar bleek dat je ze ook met kruk en al er af kunt gooien 🤷‍♀️

Ik kan wel bevestigen dat deze spotgoedkope bloempotten van de action ijzersterk zijn.

Link naar reactie
19 hours ago zei Dollie:

Post image

Omg, gisteren was echt een *krulspinazie* dag en door een ziek konijn ook slecht geslapen dus ik wilde dit in de praktijk brengen door alvast mijn 1 juni planten te bestellen (I know, I know, ZWAK) zijn beide plantjes waar ik al de hele maand naar uit kijk uitverkocht 😭 en er zijn nog genoeg andere planten die ik wil en de wereld vergaat niet maar ik ben toch diep teleurgesteld 😅

Link naar reactie

Ja mijn zelfmedelijden is ook intens. Ik heb de webshop een berichtje gestuurd of ze ze op voorraad verwachten binnenkort. Ik kan één van de twee plantjes wel elders bestellen, waar ik op zich ook nog andere plantjes van m'n wish list bij kan doen, maar deze webshop is goedkoper en vond ik er leuker/prettiger uit zien.

Link naar reactie
  • Evee wijzigde de titel naar Het kamerplanten topic

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .