Ga naar inhoud

Het kamerplanten topic

Evee

Aanbevolen berichten

Hahaha ja ik sleep ook altijd van alles mee op de fiets (scheelt dat ik een krat achterop heb)

Overigens in het filmpje hierboven heeft ze het ook over flink veel water geven, in haar videos noemt ze vaker wat jullie op de vorige pagina aanhaalden over water geven tot het er aan de onderkant uitloopt. Ik weet het niet zeker, maar ik denk zelf dat dat vooral te maken heeft met hoe (vaak) je water geeft (en het soort plant). Je merkt in haar videos wel dat ze een beetje de grenzen opzoekt van wat de plant kan hebben en dat ze ze liever goed laat uitdrogen. (Snap ik ook wel als je honderden planten hebt... En zij heeft er tenslotte verstand van en prachtige planten 😁) Maar ik doe dat zelf niet, ze krijgen hier vaker een kleinere hoeveelheid. Ik heb afgelopen weekend een aantal planten overgeslagen en geen van allen vertoont tot op heden signalen van dorst, dus blijkbaar zit er best veel rek/reserve in, maar geef ik ook weer niet zoveel/zo vaak water dat er problemen zoals wortelrot ontstaan. Is dus logisch als je minder vaak geeft dat je meer in één keer geeft en de plant goed moet doordrenken, maar ik denk dat het één niet per se slechter is dan het ander alleen en en (vaak en zoveel) is waarschijnlijk geen goed idee.

Link naar reactie
5 hours ago zei pakyakker:

Ik ga her zien. Ik heb mijn auto uitgeleend. Nou is het nog geen 5 minuten fietsen dus anders maar lopen.

Ik heb ook een keer gefietst met een gordijnstang van 2.85 dus dit moet vast lukken.

😂 En je had niemand gespiest? “Hm, die hing er nog niet aan toen ik bij de winkel wegfietste.” 🤔

• Haha 4
Link naar reactie

Ik kijk altijd naar Planterina als ik Mars voer/spuiten klaarmaak (of naar Amerikaanse late night satire, ik wissel het af xD) dus al met al kijk ik er ook uren naar ja 😂 ik vind haar ook hilarisch, honden die er doorheen blaffen of telefoon die gaat of dat ze met een plant aan komt zetten en concludeert dat ie eigenlijk allang water moest hebben. Is weer eens wat anders dan al die gelikte Instagram posts overal.

2 hours ago zei Lienappelsien:

Ik heb het even op internet opgezocht, en de derde is een vingerplant. Het is zeker overdreven om ze alle 3 te kopen? 😬

Natuurlijk niet.

aangepast door Dollie
  • Mee eens! 1
Link naar reactie

Eeeeeh hij zag er bij elkaar gebonden mooier uit. Ik kan er ook niet echt een goede foto van maken. En nu heb ik al een tak aan een satéprikker vast gebonden anders was die nog wijder. Wat kan ik hier aan doen?

Ik moet nog wel even een pot kopen dus voornu staat die op een bordje. Vandaar ook het zand op de vloer.

1 blad is helaas wel dubbel gekomen dus vrees dat die gaat afsterven.

20210526_155441.jpg

20210526_155447.jpg

Link naar reactie

Dat is inderdaad een flinkerd @pakyakker. Leuk hoor!

Ik zag bij foto’s van monstera’s de ene keer wel en de andere keer geen mosstok. Vroeg me al af of het verschillende soorten waren maar ik dacht al van niet. Als ze echt groter worden gaan de takken dus wel vallen zonder zo’n stok. 

Kan een bananenplant nou wel of niet voor een raam? Vaak lees ik dat ze van veel licht houden, maar niet van direct zonlicht. Maar andere keer lees ik dat ze in de volle zon moeten. 

Link naar reactie

Ik was vandaag ook bij de ah, nog getwijfeld over de bananenplant en/of monstera, maar toch maar niet gedaan.. Vond ze te groot.. M'n konijnveilige plantenruimte in de woonkamer is al vol, kunnen evt alleen kleine bij. Wil boven nog planten, maar we gaan in oktober verbouwen en moet alles leeg.. Niet zo handig dus om nu al giga planten daar neer te zetten. 

Toevoeging; mag dan gewoon in november lekker naar het tuincentrum om mooie planten met potten te kopen voor de slaapkamer en studeerkamer 😄

aangepast door Miekmoek
Link naar reactie

Ik ga denk ik maar een mosstok kopen ook al vind ik dat er niet mooi uit zien. Ik erger mij gewoon dat die takken niet zo staan als ik ze wil hebben.😂

Ik moet ook nog een bloempot hebben dus moet sowieso een keer naar het tuincentrum.

Maar ben verder wel blij het is wel precies de grootte die ik zocht. Nog nog wat meer gaten in de bladeren en dan is die perfect. Nog even geduld hebben.

Link naar reactie
26 minuten geleden zei pakyakker:

Ik ga denk ik maar een mosstok kopen ook al vind ik dat er niet mooi uit zien. Ik erger mij gewoon dat die takken niet zo staan als ik ze wil hebben.😂

Ik moet ook nog een bloempot hebben dus moet sowieso een keer naar het tuincentrum.

Maar ben verder wel blij het is wel precies de grootte die ik zocht. Nog nog wat meer gaten in de bladeren en dan is die perfect. Nog even geduld hebben.

Je kan misschien ook een wat grotere dunne pot kopen? Dat de pot niet helemaal gevuld is met aarde, maar de stengels wel bij elkaar houdt? 

Een beetje zoiets:

20210526_191140.thumb.jpg.74b3210dd2194c98c4d5c9f8cf73a6ea.jpg

Maar in jouw geval dan de aarde tot de helft van de pot. 

Link naar reactie
2 hours ago zei Lienappelsien:

Kan een bananenplant nou wel of niet voor een raam? Vaak lees ik dat ze van veel licht houden, maar niet van direct zonlicht. Maar andere keer lees ik dat ze in de volle zon moeten. 

Ik heb mijne voor een raam op het westen en die is nu bezig met z’n tweede nieuwe blad, dus volgens mij gaat het prima. Ik weet alleen nog niet of ik ‘m achter het gordijn schuif als het hartje zomer is. Volgens mij moeten ze langzaamaan wennen aan direct zonlicht, maar kan het wel.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .