Ga naar inhoud

Het kamerplanten topic

Evee

Aanbevolen berichten

Ja, de wortels hebben de binnen-pot al helemaal vervormd!

Wat raden jullie aan voor mooie groene plant op het zuiden? Geen cactus 😬

De andere plant die voor het zelfde raam staat is de Ficus microcarpa moclame (stond op het stickertje op de pot).

Ik had vroeger altijd Ficus benjamina, maar daarvan viel in het najaar altijd veel blad af. Bij deze gelukkig niet. En ook deze plant heeft wat dikker blad, waardoor hij zich waarschijnlijk ook al wat jaren staande houdt voor dit raam.

Link naar reactie

Het zuiden is wel lastig al scheelt het dat je zonwering hebt natuurlijk! Strelitizia moet zeker kunnen inderdaad, of een bananenplant of sansevieria. Andere ficussoorten misschien ook wel, ik heb zelf een ficus tineke voor een raam op het westen maar die moet z'n eerste zomer nog meemaken daar. Ficussen zijn echt super gevoelig voor elke vorm van verandering en de benjamina volgens mij het meest van allemaal. 

Link naar reactie
49 minuten geleden zei IreneM:

Dit topic is niet goed voor mij. Ik droomde vannacht dat ik bij een tuincentrum werkte en verantwoordelijk was voor de planten 😂😂

Leuk toch?

Ik heb mijn vetplanten dubbeltjesboom en echeveria genoemd. Dat is vast bijna goed. En de app opnieuw geïnstalleerd en nu doet hij het een stuk beter. En ik ga bij Irene in het tuincentrum een ZZ plant kopen. Allemaal jullie schuld,  met je planten topic.

• Haha 2
Link naar reactie
1 uur geleden zei IreneM:

Dit topic is niet goed voor mij. Ik droomde vannacht dat ik bij een tuincentrum werkte en verantwoordelijk was voor de planten 😂😂

Ha, ha, dat lijkt mij best leuk hoor! 😃

Het topic is wel goed voor mijn planten, want... mijn ZZ-tjes staan sinds vandaag eindelijk in ruimere potten! Ik had ook twee nieuwe bloempotten nodig. Die heb ik met een cadeaubon betaald die al een poos in de la lag, dus dat was leuk betalen. Strelitizia ga ik vast ook nog aanschaffen!

Link naar reactie

Ik heb de Planta app niet toegestaan mijn locatie op te halen. Ik vind het prima om handmatig een locatie (al dan niet in de buurt) in te stellen, maar ik vind het niet prettig om de exacte locatie door te geven. Bovendien, hoe gaat dat dan als je je telefoon meeneemt op reis? 

1 of of 2 weken geleden is de app opeens grotendeels in het Nederlands. Klein foutje: 'water your plant' is veranderd in 'besproeien' 😉 Ik dacht hè, dat is gek, moet ik de sansevieria's gaan besproeien? 

Varens doen het vast goed in de badkamer? Hoge luchtvochtigheid, redelijk donker. Ze staan nu per dag een poosje in de zon, vinden ze vast niet fijn... Planta vond ze 'uitdagend' en vast daarom 'niet geschikt' voor mij 🤭

• Haha 1
Link naar reactie
16 minuten geleden zei Lienappelsien:

Klein foutje: 'water your plant' is veranderd in 'besproeien' 😉 Ik dacht hè, dat is gek, moet ik de sansevieria's gaan besproeien? 

Ja, dit. Ik stond gisteren ook al met een plantenspuit in mijn hand, maar had erg mijn twijfels. Even verder gelezen en toen zag ik inderdaad dat ze water geven bedoelen. 😅

Link naar reactie

Dat besproeien vond ik ook al raar! Die melding kreeg ik ook. Ik heb ze dus wel staan besproeien met de plantenspuit hahaha 😅

Ik gebruik de plantsome app en de planta app. Maar ik vind eigenlijk de plantsome toch het meest prettig werken. Ook omdat ik aan kan geven dat ik op vaste dagen de meldingen wil krijgen, nu krijg ik elke woensdag en zondag meldingen over welke plant wat nodig heeft. Dat vind ik fijner dan elke dag met mijn gieter water en plantvoeding in de weer te moeten.

Locatie is inderdaad overdreven voor een planten app, hou het dan bij je land / regio.

Link naar reactie

@Anul Dat zijn er heel wat! Ik heb "maar" 6 aardbeiplantjes in de tuin staan. Twee soorten.

En mijn tomaat en paprika's zijn dit weekend met de hagel echt mishandeld, ik twijfel of die het gaan redden, helaas.

Tomatenplantjes heb ik ook nog binnen in potjes, dus die kan ik wel vervangen (blij dat ik die nog niet weggegeven heb!). Maar toch, blijft zonde!

Link naar reactie

Bij mij liep Plantsome constant vast, echt heel irritant. Ik heb Plantsome dus verwijderd en gebruik nu Planta. Het enige wat ik mis aan Planta is inderdaad dat je niet in kan stellen op welke dagen je meldingen wil ontvangen en hoeveel water elke plant nodig heeft. Het voordeel aan Planta vind ik dan weer dat je de planten per kamer kan ordenen en dat je per plant een soort ‘dagboek’ bij kan houden met meerdere foto’s en notities. 

Over water geven of ‘besproeien’ gesproken: Ik geef steeds kleine beetjes, maar lees best vaak dat je planten water moet geven totdat het door het drainagegat naar buiten loopt. Wat doen jullie?

Link naar reactie

Haha jullie werden dus ook in verwarring gebracht met ‘besproeien’. Besproeien noemt Planta ‘benevelen’ (dat is ook een mooier woord). Maar daar krijg je geen melding voor (alleen bij de premium, betaalde versie). Het staat wel bij de beschrijving van een plant of dat ‘moet’ en hoe vaak. 

2 hours ago zei Pablo&Lola:

Over water geven of ‘besproeien’ gesproken: Ik geef steeds kleine beetjes, maar lees best vaak dat je planten water moet geven totdat het door het drainagegat naar buiten loopt. Wat doen jullie?

Dat vind ik ook lastig. Ik las dat inderdaad ook, maar dat lijkt me voor veel planten veel te veel. Bij bijvoorbeeld varens of een lepelplant is het misschien juist wel goed(?), maar ik denk niet dat mijn Yucca het redt als ik die zo behandel. Bij cactussen is de grond zo droog en gekrompen dat het water vaak rechtstreeks langs de grond de drainagegaten uit loopt. 

Dus ik doe nu ‘een scheutje’, maar hoeveel dat dan is en of het goed is... Ik lees de tips graag mee! De hoeveelheden die Plantsome voorstelde klopten volgens mij niet.

Link naar reactie

Philodendron birkin is hier lokaal bij de Albert Heijn (niftrik bloemen en planten handel) voor € 2,50 verkrijgbaar. 

aangepast door Gast
Wou een foto toevoegen, te veel gedoe met verkleinen :(
Link naar reactie
3 hours ago zei Dollie:

Ik weet niet meer wie het was maar volgens mij zocht iemand hier nog een monstera. Albert Heijn heeft ze nu in de aanbieding.

Jaaaa dat was ik. Dan maak ik morgen een ommetje naar de Albert Heijn. En dan maar hopen dat ik 'm op de fiets mee krijgt.😂 Ik heb zo'n leuk plateau van Ikea en daar past perfect een Monstera op.

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .