Ga naar inhoud

Het kamerplanten topic

Evee

Aanbevolen berichten

Heb van de week een bestelling van Sprinklr binnengekregen, bloempotten boven op de planten gegooid, andere planten zaten in een doos die veels te klein was waardoor veel bladeren geknakt. Ook de planten zelf waren te duur voor wat je krijgt, ze zagen er uit alsof ze uit de afprijshoek van het lokale tuincentrum geplukt waren.

Als je potten erbij wilt bestellen vooral bij de kleine plantjes kijk goed naar de verhouding plant pot. Had een mini plantje waarbij ze een veels te grote pot bij voorstelde ziet er echt niet uit.

Decorum heb ik betere ervaringen mee, mooie en gezonde planten en degelijk verpakt.

Als Sprinklr gereageerd heeft zal ik hier wel wat foto’s plaatsen.

Link naar reactie

Dat had ik dus met plantje.nl terwijl andere leden daar dan wel weer goede ervaringen mee hadden. Het zag er bij mij uit of het van een afstand in de doos was geworpen. Maar ik heb dat wel netjes vergoed gekregen, hoewel ik niet zo snel weer bij hun zou bestellen.

Ik heb ook wel eens bij bloomique besteld en daar zaten de planten toen in een soort hard plastic beschermcovers in de doos, dat kwam dus wel goed aan. 

Bij sprinklr heb ik nog noot besteld, bedankt voor het delen van de code, ik spotte er al wel een niet al te grote paradijsvogelplant, dus nu ben ik toch aan het twijfelen 😄 

Link naar reactie

Ik heb juist wel heel goede ervaringen met Sprinklr. Het is inderdaad duur, dat vind ik ook, maar ik vind het heel fijn dat het biologisch is. De kwaliteit van de planten vind ik bij hen wel erg goed, nog geen last gehad van geknakte bladeren ofzo. Kan ook iets mis gegaan zijn bij de bezorging. Ik ben wel benieuwd wat ze ermee gaan doen, volgens mij hebben ze een nette klantenservice.

Decorum is kwalitatief idd echt goed, maar zo vreselijk bespoten. Hun kassen staan zo ongeveer in mijn achtertuin, dus ik kan precies zien wat ze daar doen 😅

Mijn paradijsvogelplant komt ook van Sprinklr en die groeit als een gek. Echt een mooi ding. Bezorging ging toen helemaal goed, wel even opletten dat je idd de juiste potmaat erbij bestelt als je die nodig hebt!

• Bedankt 1
Link naar reactie

Mijn calathea ornata en lancifolia zijn allebei aan het schimmelen. Mijn ornata houdt de bladeren ook overdag bij elkaar. Wat kan ik doen? Ze zijn verder nog wel stevig. Bij de lancifolia zie je dat het eerste laagje aarde echt witte schimmel heeft en bij de ornata zie ik het niet maar ruik ik het wel. Ik dacht dat je calathea's licht vochtig moest houden alleen vrees dat ik dat nu te veel heb gedaan waardoor het is gaan schimmelen.

Link naar reactie
2 hours ago zei Marjoleink:

Ik krijg via via een stekje van een pannenkoekplant. Ik vind het nu al zielig.

Ik heb er gisteren eentje gekocht bij Tuinland, terwijl ik eigenlijk alleen hondenvoer nodig had...

Staat nu te pronken op onze salontafel. Ik ben er erg blij mee!

Ik zag daar ook hoe de planten voor het achterste raam heten; Zamioculcas Zamiifolia (als ik het goed schrijf). Lees nu ook dat ze eigenlijk niet in de volle zon willen staan.

Link naar reactie
5 hours ago zei Bammyflurry:

Ik heb er gisteren eentje gekocht bij Tuinland, terwijl ik eigenlijk alleen hondenvoer nodig had...

Staat nu te pronken op onze salontafel. Ik ben er erg blij mee!

Ik zag daar ook hoe de planten voor het achterste raam heten; Zamioculcas Zamiifolia (als ik het goed schrijf). Lees nu ook dat ze eigenlijk niet in de volle zon willen staan.

Die ZZ plant schijnt dus heel makkelijk te zijn. Maar hij staat inderdaad liever in de schaduw dan in de zon. Heb je ze er al lang staan? Misschien kan je voor midden in de zomer er een ander plekje voor vinden.

Link naar reactie
13 hours ago zei Lienappelsien:

Die ZZ plant schijnt dus heel makkelijk te zijn. Maar hij staat inderdaad liever in de schaduw dan in de zon. Heb je ze er al lang staan? Misschien kan je voor midden in de zomer er een ander plekje voor vinden.

Ze staan al een paar jaar op die plek (raam op het zuiden) maar op het heetst van de dag gaat het zonnescherm altijd naar beneden. Dat scheelt denk ik wel. Ze staan dus niet de hele middag in de bakkende zon.

Ik heb besloten dat ik ze vandaag maar eens ga verpotten. De wortels komen helemaal boven de pot uit en je kunt ze haast geen water meer geven, want dan loopt het over de rand.

Ik moet dus vanmiddag even 2 grotere potten halen. Dan heb ik 2 kleinere potten over... tja, daar moet dan natuurlijk wel even wat nieuws in...😆

Link naar reactie
  • Evee wijzigde de titel naar Het kamerplanten topic

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .