Ga naar inhoud

Het kamerplanten topic

Evee

Aanbevolen berichten

8 minuten geleden zei Evee:

Ik heb twee vochtmeters besteld, van die stekers,  misschien ook handig voor jou @Lienappelsien om die er bij te steken? 

Ze moeten nog binnen komen dus ik heb geen idee of het in de praktijk ook handig is haha. 

Van die stekers die van kleur veranderen? Ik vroeg daar pas naar bij de Intratuin, maar de medewerker daar zei dat ze niet zo betrouwbaar zijn, dus ik heb ze niet gekocht. Ik gebruik zelf zo’n combi ph-/vochtmeter met nummertjes (voor vocht: dry-moist-wet van 1 t/m 10) die we voor het gras hadden gekocht. Werkt best wel prima volgens mij. 

Link naar reactie

Ik heb er besteld met 3 instellingen en een lampje als er water nodig is geloof ik. Er moet wel een batterij in. Ik weet niet of dit perfect werkt, maar ik wilde het toch uitproberen. Als het niets is, dan niet. Maar er zijn gewoon een paar planten waarbij ik het lastig vind inschatten of ze wel al water nodig hebben. Daar wil ik het toch bij proberen. Als er iemand  tips heeft voor goede vochtmeters hoor ik het graag 😄 

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie

Ik heb eentje van de ikea (meer voor de lol want geen problemen met water geven hier) maar daar kan ik dus echt helemaal niks mee worden, die blijft gewoon vrolijk doorzeuren ook als ik er net pontificaal water op gegoten heb. En elke keer als ik 's avonds mijn werkkamer in kom denk ik *wortelhapjes* knippert daar nou 🤨 

• Verward 1
Link naar reactie

Lekker knus zo met zijn allen.🙂 Ik geef ze zelf iets meer de ruimte maar dit zal ook best goed komen. Zijn het hele strengen of korte stukjes van 2 blaadjes? 

Mijn moeder is toch overtuigd dat het nodig is om die van haar te stekken. Nu moet natuurlijk wel gaan lukken. 

Link naar reactie

Ziet er goed uit! Dat wordt een mooi vol plantje als ze allemaal gaan groeien. Heb je er nog een zakje omheen gedaan hierna?

Ik zou af en toe even voorzichtig voelen of ze al vast zitten en dan de dingetjes waar ze mee vast zitten weer los halen, omdat vanuit het midden van het bladpaar de nieuwe groei gaat komen. Dan weet je zeker dat er niks in de weg zit. 

Link naar reactie

Haha, ja, ik dacht past wel, maar een iets ruimer bakje was misschien wel handiger geweest. 😂 Het zijn inderdaad korte stukjes van twee blaadjes.

Ik heb er nu een zakje omheen ja. De krammetjes zitten niet heel strak, maar ik zal het in de gaten houden, thanks! 

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Geplaatst: (aangepast)
10 minuten geleden zei Mira11:

Dat duurde denk ik een week ofzo. Nu heb ik ook weer besteld 🤦‍♀️. Kon die mooie maranta lime voor die prijs niet weerstaan. 

Ze versturen ma t/m do. 

Haha! Die IS ook heel leuk. 😄 Ik heb maandag besteld, maar verder nog niks gehoord, dus het zal nog wel niet ingepakt zijn. Hopelijk wordt het vandaag nog verstuurd. 🤞🏻

aangepast door Pablo&Lola
  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
1 minuut geleden zei Pablo&Lola:

Ooooh, mijn stekjesbox is onderweg! Zijn we allemaal zenuwachtig voor de white fusion? Ik wel. 😂

Hahahah! Wat goed! 

Ik kreeg ook net bericht dat het onderweg is. Ik heb er gelukkig geen diva stekjes in zitten. 😉😄

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Zojuist zei Dollie:

Ik niet, ik ben vooral jaloers op Mira en jou 😝 nee het is jullie van harte gegund 😁 en het is helaas/gelukkig bijna 1 juni!

Ben je al aan het aftellen? Volgens mij is de matanta er nog steeds. Als je nu besteld komt ie bijna in juni aan. 😄

Link naar reactie

Hahaha ik kijk nu vooral met grote vrezen uit naar 1 juni omdat ik nog veel moet schrijven/bijwerken en of ik het ga halen hangt af van hoe snel mijn supervisor feedback gaat geven. 

Ik ga in elk geval mijn afspraak met mezelf niet nog verder breken door nu planten te bestellen 😛 had al wel één plant besteld omdat die in de aanbieding was en een levertijd van meerdere weken had. En hoe mooi de lemon lime ook is, heb nu eerst andere plantjes die ik graag wil (nou ja, wil ze allemaal tegelijk, maar dat kan helaas niet). Ik ga de calathea vittata bestellen en een nieuwe/tweede calathea beautystar (mijne ligt nog steeds op de planten IC, als ie wel opknapt dan zet ik ze samen in een pot en heb ik een grotere 🤷‍♀️). Daarnaast kijken of de Intratuin nog steeds de ceropegia woodii silver glory heeft, als ze die niet hebben moet ik nog even opnieuw nadenken 😁 

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
1 minuut geleden zei Dollie:

Hahaha ik kijk nu vooral met grote vrezen uit naar 1 juni omdat ik nog veel moet schrijven/bijwerken en of ik het ga halen hangt af van hoe snel mijn supervisor feedback gaat geven. 

Ik ga in elk geval mijn afspraak met mezelf niet nog verder breken door nu planten te bestellen 😛 had al wel één plant besteld omdat die in de aanbieding was en een levertijd van meerdere weken had. En hoe mooi de lemon lime ook is, heb nu eerst andere plantjes die ik graag wil (nou ja, wil ze allemaal tegelijk, maar dat kan helaas niet). Ik ga de calathea vittata bestellen en een nieuwe/tweede calathea beautystar (mijne ligt nog steeds op de planten IC, als ie wel opknapt dan zet ik ze samen in een pot en heb ik een grotere 🤷‍♀️). Daarnaast kijken of de Intratuin nog steeds de ceropegia woodii silver glory heeft, als ze die niet hebben moet ik nog even opnieuw nadenken 😁 

Ja erg hè?! Ik heb ook nog van alles op mijn verlanglijstje staan. Ik moet echt wel stoppen want mijn huis is te klein aan het worden.😄

Link naar reactie
1 minuut geleden zei Mira11:

Ja erg hè?! Ik heb ook nog van alles op mijn verlanglijstje staan. Ik moet echt wel stoppen want mijn huis is te klein aan het worden.😄

Hahaha ja bij mij is deel van het probleem op dit moment nog dat ik overal wel een plek voor kan verzinnen, maar dat houdt ook een keer op. En het is voor mij ook gewoon echt een hobby, uitzoeken wat ik wil en hoe ik er dan het beste voor kan zorgen en wat het mooiste lijkt etc. Als ik nu onmiddellijk alles vol zet is het wel snel gedaan met de pret. (Plus dan gaat mijn bankrekening huilen...) Dus ik probeer wel echt een beetje streng voor mezelf te zijn en het te doseren. Heb je ook weer meer voorpret 🤷‍♀️

• Vind ik leuk 1
  • Mee eens! 1
Link naar reactie
  • Evee wijzigde de titel naar Het kamerplanten topic

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .