Ga naar inhoud

Het kamerplanten topic

Evee

Aanbevolen berichten

2 hours ago zei Koosje:

Wie weet de naam van deze plant.
Hij / zij staat op de badkamer en doet het daar ontzettend goed.

DSCI0047.jpg

Dit is een plant waar ik altijd een beetje de kriebels van krijg. Hij is vaak zo ielig. Gewoon helemaal niet mooi. Deze volle plant van jou vind ik dan weer wel ok. 😄

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
8 hours ago zei Mira11:

Lange nietjes werken goed. Tip van Dollie.

Yes! Paperclips even verbuigen of een ijzerdraadje o.i.d. werkt vast ook. 

ACtC-3ciUSXKHjmcrEJ8fAZCe_8O1tGDu78MJ4Pxpb10_wcUm4sdzybYmkjgZ5AhkPN6NIipFP4zZY5kDa3ltj_mE1gChtVu5vIxkm2R_GtNSBC3Trh2V1SkEJZMCkFy_NTEjAWhFoE6FGYJbCPOfPJRdrhu=w1373-h915-no?authuser=0

Ik had dit vorig jaar, zal straks eens een foto maken van hoe het er nu bij staat. Dit is de variegated versie en die is echt moeilijk ben ik inmiddels achter, maar hij groeit nu. Zal nog wel stekken er bij moeten doen (als deze eenmaal groter is of als ik van de plant van mijn moeder wat mag knippen) want maar een deel van de bladparen is uiteindelijk gaan groeien, al waren ze wel allemaal geworteld. Overigens had ik op deze foto nog de strengetjes in z'n geheel op de aarde gelegd, maar je moet ze per bladpaar knippen anders groeien ze niet ben ik achter gekomen. Dat was bij mij zo tenminste, ik hoor ook van mensen die gewoon nonchalant zo'n strengetje opgerold op de aarde hebben gelegd bovenop hun plant en die ging gewoon groeien dus tja 🤷‍♀️ dat doet ie dus bij mijn gewone woodii ook niet. Maar de gewone is wel 238902830 keer makkelijker verder gelukkig. Het is me mijn eer te na om nu op te geven maar eigenlijk komt die variegata me de neus uit 😂 al heb ik heto ok niet handig aan gepakt door hem niet gewoon in een binnenpot te doen etc maar dit vond ik zo leuk er uit zien.

Ik heb 'm de eerste tijd overigens in een ziplock zakje gedaan, dat is sowieso de eerste maand of zo wel aan te raden en ik denk als ik die variegata nog een keer stek dat ik ze er in laat tot ie groeit, wellicht helpt dat.

• Haha 1
Link naar reactie

Ja ik vind de variegated versie eigenlijk mooier met veel wit er in (zoals je op de eerste foto wel ziet), maar met veel licht worden de witte delen roze. Aangezien het al zo ontiegelijk moeizaam gaat ga ik dat maar niet riskeren met minder licht, deze heeft namelijk eigenlijk wel direct licht nodig. Mijn gewone woodii staat wel op een voor deze plant behoorlijk donkere plek, maar die groeit wel lekker en het nieuwe blad blijft vrij lichtgroen wat ik persoonlijk erg mooi vind. 

Link naar reactie
32 minuten geleden zei Eefje:

Ik probeer mijn drakenklimop te stekken. Ik ben heel ongeduldig. Staan nu een paar stengels vijf dagen op water zoiets en elke dag ben ik teleurgesteld dat ik geen wortels zie groeien. 

Succes ermee. Ik zit ook al 2 of inmiddels 3 weken op wortels van mijn ceropegia te wachten en er is nog niks in zicht. 😂

Die variegated variant ziet er mooi uit, @Dollie. Balen dat ie zo hopeloos met stekken is. Ik blijf ook maar schuiven met mijn gewone variant, maar op een donkere plek groeit ie ook best aardig. Momenteel staat ie recht voor de neus van Pablo. 😅

F1C01FFB-5C58-4AE6-887E-86C6C6F6BE13.jpeg.bce95d4a0e2aa5bd65b2d62fae4b5c12.jpeg

• Vind ik leuk 5
Link naar reactie
3 minuten geleden zei Pablo&Lola:

Succes ermee. Ik zit ook al 2 of inmiddels 3 weken op wortels van mijn ceropegia te wachten en er is nog niks in zicht. 😂

Die variegated variant ziet er mooi uit, @Dollie. Balen dat ie zo hopeloos met stekken is. Ik blijf ook maar schuiven met mijn gewone variant, maar op een donkere plek groeit ie ook best aardig. Momenteel staat ie recht voor de neus van Pablo. 😅

Wauw! Die is mooi vol. 

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
17 minuten geleden zei Pablo&Lola:

Pablo! ❤️ Ben zo jaloers op hoe vol die van jou is, fantastisch! Wat ik me wel afvraag als ik deze detailfoto zie is of dit geen ceropegia ace of spades is? Dit blad is meer een driehoek, terwijl die van mij hartvormig is. 

A picture of a String of Spades

String of spades (foto via Google)

_RyyJlJgF-WlABn37l1S8tTe5HJjkAP2l4WaRpA79u1C895RL-vi4VOvT5tX8ZvFeVhvZ9xz0O7agC0uAKi-eWJwOtbJ8nkntoxbhMWpdMT8eqZoNQIoT6AIakqXtMulMzsAWzzVGTp9WxZgOVdjUyypbSP3EkfQMYj456mxWTh5DH46WOHjs297JaIm8VvRjGHg8ueLMPl42aD1pipYcfClkxMeTyP2e7mKYEFyQ7icPGa2w9_AfF2cgQIMpRnqorsmV5FNvT-F72ziN4vot_KNTze2ovZVnA3geMNzWY3BvapfCSBzEjohiGFhSVd6Z5Y7QCVj3MOEowIewcr9NOvtyvKfFjb2wWKzq1pK-15r55wFioWbr1yWXqrLX4Z-ZRlYhxd3onMFnnjFfk7xf8TVSNWc4bB9PJMmP5sJ7E6Og4co9wbx2S-K5RHigrzT0wqY8Dk95OcdWcLyWcBrGpBhyPIKObDVE5pwSkM6QCmz3egN87aZfkOthAHK_gOCUcaBj6B5yNExNohdv5jU6Sg6eC2U21AOLaPaxVrMUeG5su3s_4FJHYSb10Yod3KNKiAHafk3x0IR221Zx8VN4BTKNyM6Ua-9MUDmVOq-V6s-a_zrk6OVCBen-lrC3S-MjZ2dkO9DxXmWVflZ3Gsd_5vol8kdR1j3BvXGgz_OZo5n4vWUzHPFNgrfw8No8GWaW42U9lXUdzTXcwTSZw=w516-h915-no?authuser=0

Mijn string of hearts

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie

Die ziet er mooi uit! @Pablo&Lola. Ik vind die van jou zo ook al wel leuk hoor @Mira11

Ik heb mijn Sansies weer onder handen genomen 😅 Stumper 1 en 2 weer uit de binnenpot gehaald (die had ik pas verpot) en er zat nog meer schimmel. Dus ik heb ze nu echt volledig ontbloot en ook veel wortel weggehaald. Stumper 2 heb ik in een kleinere binnenpot teruggezet omdat er anders veel potgrond zonder wortels is waardoor de grond weer te lang nat blijft. Dat bedacht ik toen ik stumper 1 net had gedaan 🙄

Stumper 3 (iets minder stumperig) bleek ook duidelijk te nat te staan. Gelukkig geen schimmel. 

Nummer 4, geen stumper, heeft het wel naar zijn zin. De grond was daar veel droger en ik kreeg hem bijna niet uit de binnenpot. Die staat nu dus in een groter pot. 

Ik ben benieuwd of 1 & 2 het gaan redden. Ik weet nu in ieder geval wat het probleem is. Het is ook zo verraderlijk dat de bovenkant van de grond kurkdroog is. Ze gaan nu terug op verwaarloosniveau. 

Van nummer 3 braken er 2 kleine bladen met wortel af. Die staan nu gezellig in een kleine pot met nog een derde stuk wortel waar een uitloop aan zit. En van een paar slechtere bladen die ik had verwijderd heb ik stukken gesneden om die te gaan bladstekken. Die moeten eerst een paar dagen indrogen las ik. 

aangepast door Lienappelsien
Link naar reactie
2 hours ago zei Lienappelsien:

Die ziet er mooi uit! @Pablo&Lola. Ik vind die van jou zo ook al wel leuk hoor @Mira11

Ik heb mijn Sansies weer onder handen genomen 😅 Stumper 1 en 2 weer uit de binnenpot gehaald (die had ik pas verpot) en er zat nog meer schimmel. Dus ik heb ze nu echt volledig ontbloot en ook veel wortel weggehaald. Stumper 2 heb ik in een kleinere binnenpot teruggezet omdat er anders veel potgrond zonder wortels is waardoor de grond weer te lang nat blijft. Dat bedacht ik toen ik stumper 1 net had gedaan 🙄

Stumper 3 (iets minder stumperig) bleek ook duidelijk te nat te staan. Gelukkig geen schimmel. 

Nummer 4, geen stumper, heeft het wel naar zijn zin. De grond was daar veel droger en ik kreeg hem bijna niet uit de binnenpot. Die staat nu dus in een groter pot. 

Ik ben benieuwd of 1 & 2 het gaan redden. Ik weet nu in ieder geval wat het probleem is. Het is ook zo verraderlijk dat de bovenkant van de grond kurkdroog is. Ze gaan nu terug op verwaarloosniveau. 

Van nummer 3 braken er 2 kleine bladen met wortel af. Die staan nu gezellig in een kleine pot met nog een derde stuk wortel waar een uitloop aan zit. En van een paar slechtere bladen die ik had verwijderd heb ik stukken gesneden om die te gaan bladstekken. Die moeten eerst een paar dagen indrogen las ik. 

Wat een stumpers! 😂

• Haha 1
Link naar reactie
  • Evee wijzigde de titel naar Het kamerplanten topic

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .