Ga naar inhoud

Het kamerplanten topic

Evee

Aanbevolen berichten

10 minuten geleden zei Dollie:

ZZ plant? 

Bedankt voor de tip! Dat is ook een makkelijke plant lees ik, dat is ook prettig 🙂

11 minuten geleden zei Pablo&Lola:

@Lienappelsien Balen van je sansevieria’s. 😕 Toch iets te veel water gehad? Ik ben wel benieuwd naar je nieuwe plantjes. 🙂

Ja, ik denk dat ze een keer teveel water hebben gehad... Ik vind ze best leuk dus ik vind het wel jammer. In dezelfde tijd is 1 van mijn Euphorbia trigona's ook gaan rotten, dus een beetje teveel TLC gegeven. Van die plant heb ik een paar stukken afgesneden. Ziet er niet uit 🙈 maar ik kon hem niet in zijn geheel weg doen en het overgebleven deel lijkt het weer goed te doen. 

Ik ben ook zo benieuwd naar mijn nieuwe plantjes! *stuiter stuiter*

Link naar reactie

Mijn graslelie heeft opeens weer meer bruine punten en het ziet er verschrikkelijk lelijk uit. Ik erger mij er heel erg aan. Ik doe verder alles volgens het boekje. Goede luchtvochtigheid, 1x in de week de plantenspuit en geeft voldoende water. Help. Moet ik die bladeren er maar gewoon uittrekken? Want het gaat ook niet meer echt herstellen of wel?

Link naar reactie
9 minuten geleden zei Lienappelsien:

Bedankt voor de tip! Dat is ook een makkelijke plant lees ik, dat is ook prettig 🙂

Ik heb ze nog niet zo heel lang en mijne zijn beide overgenomen (nou ja en gevonden 😂) kneuzen maar tot nu toe gaat het heel makkelijk ja. De eerste hebben we helemaal in stukken moeten snijden omdat hij in een ronde pot zat (in het midden breder dan de opening) en daarna weer in elkaar gepuzzeld, maar hij vertoont alweer nieuwe groei ondanks de steekpartij. 

6 minuten geleden zei pakyakker:

Mijn graslelie heeft opeens weer meer bruine punten en het ziet er verschrikkelijk lelijk uit. Ik erger mij er heel erg aan. Ik doe verder alles volgens het boekje. Goede luchtvochtigheid, 1x in de week de plantenspuit en geeft voldoende water. Help. Moet ik die bladeren er maar gewoon uittrekken? Want het gaat ook niet meer echt herstellen of wel?

Beschadigd blad herstelt in principe niet meer nee. Bruine puntjes is toch meestal teveel water volgens mij. Of te weinig, maar je geeft sneller teveel dan te weinig. Een bruin puntje hier en daar is onvermijdelijk voor mijn gevoel maar bij mijne is het niet dusdanig dat het storend is.

• Bedankt 1
  • Haha 1
Link naar reactie

Als je graslelies te weinig water geeft worden ze volgens mij lichter van kleur en slapper (als ik goed in mijn geheugen heb gegraven). Ik zou dan ook denken dat je teveel water geeft. Of hij staat te zonnig?

Het is al een tijd geleden dat ik graslelies heb gehad, maar het waren toen erg makkelijke planten. Te zonnig vonden ze alleen niet fijn.

aangepast door Lienappelsien
  • Mee eens! 1
Link naar reactie

Qua licht wel, ik wilde zoiets nog suggereren, maar omdat je het ook over tocht had twijfel ik een beetje. Op zich zijn dat vrij sterke planten maar ik zou daar nog even wat meer over opzoeken op internet. 

Die dracaena is leuk ja, mijn moeder heeft die ook! Ik heb zelf eentje met stam en dan hetzelfde blad, of lijkt er tenminste erg op.

ACtC-3dgZ_JFyNJF_Z4p98qu-oEVDBRY4Puly10QEmw4T4VYxi1AVDWFrDku067JkZwUoQXGuH59RUKfdMKQ-RJzuED9uvUaNUM7_nRgY4ko95hlG03xO87AF0lBSYhvgekm53vYapg-UnT4OEB0fZ-5UQIq=w611-h915-no?authuser=0

• Vind ik leuk 3
Link naar reactie
18 minuten geleden zei Evee:

Wij vieren altijd sinterklaas bij mijn schoonfamilie met aparte, niet te dure cadeautjes en dan een spel. Kim was één van de cadeautjes. Hij staat in de badkamer, hij staart je aan als je onder de douche staat 😄 

Ik hoop dat ik jou de volgende keer heb met secret santa. Als dat zo is weet je METEEN dat ik het was als ik het cadeau wat ik in mijn hoofd heb kan vinden.

• Haha 1
Link naar reactie
  • Evee wijzigde de titel naar Het kamerplanten topic

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .