Ga naar inhoud

Het kamerplanten topic

Evee

Aanbevolen berichten

1 minuut geleden zei Pablo&Lola:

Oh sorry, dat had niet gehoeven hoor! Maar toch heel erg bedankt. 😁 Ik zie het inderdaad, bah. Hopelijk was alleen deze de klos. 🤞🏻

Ik had beestjes (bladluis?) op mijn Maranta. Heb ‘m flink afgesproeid en volgens mij is het nu weg, maar hij staat voor de zekerheid maar even in quarantaine.

😂

Hoe kom je erop?!

Link naar reactie
6 minuten geleden zei Dollie:

ZIet er uit als wolluis? Die vind ik zo vies ogen. Gelukkig niet meeega besmettelijk volgens mij (heb ze zelf nooit op mijn planten gehad maar mijn moeder wel). Vind je het niet zonde om niet te behandelen?

Ja, dat is ook zonde. Ik heb hem al weer in het potje staan. 😄

Ga hem redden! 💪 Tenmiste dat hoop ik. 

• Haha 2
Link naar reactie

Oh die kan er ook nog wel mee door qua prijs! Ik vond ze overal echt te duur. Over een poosje daar maar eens een bestelling plaatsen, zag dat ze ook de maranta lemon lime voor een oké prijs hebben. En heb de aglaonema christina op mijn lijstje voor de slaapkamer er bij gezet 😄 

Link naar reactie
45 minuten geleden zei Pablo&Lola:

Dat is ‘m nou net, hahaha. Een tradescantia tricolor, een monstera adansonii en een ...

Calathea white fusion. Help. 😭

Zo dat wordt een uitdaging met de white fusion! 😄

De tricolor gecompenseerd dat weer. Die kan bijna niet verkeerd gaan.

Link naar reactie
2 minuten geleden zei Dollie:

Oh die kan er ook nog wel mee door qua prijs! Ik vond ze overal echt te duur. Over een poosje daar maar eens een bestelling plaatsen, zag dat ze ook de maranta lemon lime voor een oké prijs hebben. En heb de aglaonema christina op mijn lijstje voor de slaapkamer er bij gezet 😄 

Ik hoor wel hele tegenstrijdige berichten op Facebook over stekjesbox. Er zijn behoorlijk wat mensen helemaal niet tevreden. Dat ging voornamelijk over wetsticks die niet te gebruiken waren.

Ik heb er 2 x besteld en dat was verder wel goed. 

Link naar reactie
2 minuten geleden zei Mira11:

Ik hoor wel hele tegenstrijdige berichten op Facebook over stekjesbox. Er zijn behoorlijk wat mensen helemaal niet tevreden. Dat ging voornamelijk over wetsticks die niet te gebruiken waren.

Ik heb er 2 x besteld en dat was verder wel goed. 

Ah oké, wel goed dat je het zegt want dan ga ik denk ik niet in één keer meerdere dure plantjes bestellen! Zal sowieso wel even duren voordat ik een bestelling plaats, ik heb voor juni al gekozen wat ik wil en toevallig vanavond met mijn moeder afgesproken dat ik in de zomervakantie met haar naar een tuincentrum ga waar zij lyrisch over is dus ik vrees dat ik dan wel weer aan mijn tax zit 😂 moet het nog een beetje binnen de perken houden!

Link naar reactie
4 minuten geleden zei Dollie:

Ah oké, wel goed dat je het zegt want dan ga ik denk ik niet in één keer meerdere dure plantjes bestellen! Zal sowieso wel even duren voordat ik een bestelling plaats, ik heb voor juni al gekozen wat ik wil en toevallig vanavond met mijn moeder afgesproken dat ik in de zomervakantie met haar naar een tuincentrum ga waar zij lyrisch over is dus ik vrees dat ik dan wel weer aan mijn tax zit 😂 moet het nog een beetje binnen de perken houden!

Haar assortiment wisselt enorm. Als je iets per se wilt zou ik niet te lang wachten. 

Link naar reactie
2 minuten geleden zei Pablo&Lola:

Ik vond het een beetje irritant dat er een minimaal bestelbedrag van kracht is, want zonder white fusion moest ik echt wel 6-7 stekjes selecteren terwijl ik er maar 3-4 wilde hebben. 

Oh zo ver had ik nog niet gekeken, dat vind ik bij dit soort webshops ook wel een ding. Ik ga straks twee calatheas bestellen bij https://www.deplantenpotten.nl/ en die kosten maar 4 euro per stuk maar als je nagaat dat het zo'n miniplantje is dat ook nog redelijk kwetsbaar is dan ben ik blij dat ik het gewoon bij twee plantjes kan houden. Snap ook wel dat het voor een webwinkel rendabel moet zijn maar ja. Dure hobby 😛 

1 minuut geleden zei Mira11:

Haar assortiment wisselt enorm. Als je iets per se wilt zou ik niet te lang wachten. 

Hmm oké! Ik wil deze wel heeel graag maar heb nu ook mijn zinnen gezet op anderen dus nog maar even over nadenken.

aangepast door Dollie
Link naar reactie
11 minuten geleden zei Dollie:

Oh zo ver had ik nog niet gekeken, dat vind ik bij dit soort webshops ook wel een ding. Ik ga straks twee calatheas bestellen bij https://www.deplantenpotten.nl/ en die kosten maar 4 euro per stuk maar als je nagaat dat het zo'n miniplantje is dat ook nog redelijk kwetsbaar is dan ben ik blij dat ik het gewoon bij twee plantjes kan houden. Snap ook wel dat het voor een webwinkel rendabel moet zijn maar ja. Dure hobby 😛 

Hmm oké! Ik wil deze wel heeel graag maar heb nu ook mijn zinnen gezet op anderen dus nog maar even over nadenken.

Er is er nu nog maar 1 op voorraad zag ik. Dat staat erbij.

Link naar reactie
Op 15-5-2021 at 20:47 zei Pablo&Lola:

Maar hoe zit jij in de verzameling, @Lienappelsien? Niveautje @Pablo&Lola, @Mira11 of @Dollie?

Ik heb er een stuk of 15 en dan nog een aantal mini's. Maar op 2 na heb ik ze allemaal al een aantal jaar! 

Al vrees ik wel voor 3 van de 4 sansevieria's. Ik denk wortelrot. Toen ik een paar weken geleden er 2 verpotte zat er een beetje schimmel aan de wortels en heb ik dat zoveel mogelijk weggehaald. Later las ik over wortelrot, maar toen had ik geen zin om alle grond weer te verwijderen nu ze net verpot zijn 🤭 Maar goed, ze worden steeds wat geliger, dus ik ga ze straks toch maar weer ontleden. En de 4e ziet er echt prachtig uit, terwijl ik die precies hetzelfde behandel 🤔

Ik heb 2 weken geleden 6 planten besteld, maar vraag me af of die nog wel gaan komen. O.a. varens en een kleine aloë vera. Verder staan een Monstera en een bananenplant hoog op mijn verlanglijstje!

En ik zoek nog een smalle plant voor op een vrij donkere plek. Moet tegen tocht kunnen. Ideeën? Het liefst zet ik die op een standaardje (ook nog tips waar die te kopen?).

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .