Ga naar inhoud

Het kamerplanten topic

Evee

Aanbevolen berichten

3 minuten geleden zei mystique:

Ik heb vroeger individuele planten gehad, tot het er te veel werden en ze toch écht moesten gaan samenhokken. 🤭 Nu zijn de meeste van m'n planten graslelies en sanseveria's, dus daarbij is een mooi gevulde pot veel mooier dan een eenzaat, vind ik. Daarnaast nog Aloë Vera's en cactussen. Denk dat ik zo'n 130 individuele planten heb. 😁 

Wow, ik geloof dat we een nieuwe winnaar hebben! 🎉 😄

aangepast door Mira11
  • Haha 2
Link naar reactie
14 hours ago zei Marjoleink:

Ik had er 2 en ik heb er nog steeds 2. Ik moet eerlijk zeggen dat ik door dit topic wel de neiging heb om nog een plant te kopen, maar ik vind dat ook weer een beetje zielig.

Zielig voor wie? Je hebt een 100% score op plantenverzorging. 😄 Ik denk dat elke plant graag met jou mee naar huis gaat. 

Link naar reactie
1 hour ago zei Pablo&Lola:

Kokospotgrond heb ik. Volgens mij is dat een duurzamer alternatief zonder turf. Ik heb er nu inderdaad wat perliet doorheen gegooid. 

Ja, dat las ik ook inderdaad. Dat maar eens proberen dan. Ik kwam hier vorig jaar achter maar toen had ik net een grote zak gekocht en zoveel gebruik ik blijkbaar niet, het is nu bijna op. Volgens mij is kokos ook al wat luchtiger?

Ik tel planten die samen in een pot staan als één plant, maar dat komt bij mij ook niet zoveel voor. Heb een pot met graslelies wat volgens mij iets van drie stuks zijn maar die heb ik zo gekregen.

Link naar reactie

Zijn syngonium arrow en Pixie hetzelfde? Ik zie echt geen verschil zo op google. Of is pixie de kleine variant van de arrow ofzo 🧐

Ik weet inmiddels wel wat er mis is met mijn drakenklimop. Die staat voor een raam op het zuiden waar de hele dag vol de zon op staat. Vinden ze niet zo fijn volgens internet 😏.

Link naar reactie

Je zou ze echt naast elkaar moeten zien en dan zie je het waarschijnlijk wel! Die van mij komt van de Jumbo, daar vertrouw ik nooit op de naamkaartjes. Maar die monstera die geen monstera maar een raphidophora was kwam van Intratuin, staat echt op het kaartje dat het een philodendron monstera is, dus zelfs zij weten niet wat ze verkopen 😆.

Link naar reactie

Volgens mij is de monstera wel op de één of andere manier verwant aan de philodendron, alleen de raphidophora is dus geen monstera 😅😂 maar die wordt wel monstera genoemd. In het Engels is de raphidophora ook de Swiss cheese vine en de monstera deliciousa de Swiss cheese plant dus vrij verwarrend. Ik heb overigens het idee dat ze bij Intratuin ook graag 'hippe' namen er op plakken, de Philodendron Birkin heet daar ook opeens White Measure.

Is vooral altijd leuk als ze op de labeltjes in de supermarkt 'Groene plant' zetten. Oh dankjewel dat had ik nog niet gezien!!! 🤷‍♀️

aangepast door Dollie
  • Haha 1
Link naar reactie

Bij birkin denk ik meteen aan die exorbitant dure tassen van Hermes. En die gruwelijk lelijke gepersonaliseerde versie die Kim K van de smaakvolle Kanye heeft gekregen 😆😆. Maar dat terzijde. 

Gelukkig heb ik nu dan wél per ongeluk een monstera, met dank aan de Jumbo 😊.

Link naar reactie

@IreneM, dat valt heel goed mee. Ik heb een lange kleerkast, daar staan al 21 potten op. Twee reuzen staan aan weerszijden van de venster op de vensterbank en dan nog een paar op een bijzetkastje. De enige die, in mijn ogen, té veel plek inneemt, is mijn halfdode Aloë Vera, die ook nog halflevend is en ik dus niet kan ... wegsmijten. 😕

Link naar reactie
7 hours ago zei Punky punk:

Wij hebben maar 9 planten. Door dit topic wil ik er ook wel meer. Een groene kamer. Ow yeah!

"Moeder, kunnen we straks even naar het tuincentrum?"

Pas maar op! Straks krijg je een bunnybunch verbod van je ouders vanwege enorm hoge kosten. 😂

Wat ik heel erg leuk vind is om stekjes te kopen online. Via Marktplaats of Facebook groepen. Dan betaal je meestal €1 of €1.50 per stekje, je kunt dan kiezen welke je wilt hebben en als je betaald hebt sturen ze het op met een brievenbuspakketje. Je hebt dan al voor €15 (incl. verzenden) een stuk of 8-10 stekjes. Dit worden later met veel geduld allemaal nieuwe plantjes. 

Potgrond van de supermarkt en binnenpotjes zijn ook niet duur. 

Op de Facebook groepen zijn ook veel Belgen. Je kunt daar ook je vragen stellen als je iets niet weet. De mensen zijn aardig en behulpzaam. Een heel verhaal maar ik ben gewoon erg enthousiast en ook wel een beetje verslaafd.😂 

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .