Ga naar inhoud

Het kamerplanten topic

Evee

Aanbevolen berichten

Hahaha die plant die ik gisteren besteld heb is voor de slaapkamer in elk geval! Maar de vensterbank vind ik best moeilijk, want het is een groot raam op het westen dus veel licht. Mijn smaak is toch meer gericht op de (half)schaduwplanten merk ik. En ik wil nog graag een plank boven het bed (2-3 meter van het raam), beetje dit idee: https://nl.pinterest.com/pin/505529126931122227/ / https://nl.pinterest.com/pin/505529126931122265/

Alleen ik wil dan liever eerst wat andere ideeën elders in huis uitwerken, anders moet je of héél veel planten in één keer kopen of je zit een hele tijd met lege plekken. Denk dat dat een projectje voor volgend jaar wordt.

Volgens mijn lijst heb ik nu 68 verschillende soorten. Een aantal planten heb ik dubbel, dus kom inderdaad rond de 80 uit denk ik. Maar als jij op dit tempo door gaat heb je me over een paar maanden ingehaald 😂

• Vind ik leuk 1
  • Verward 2
Link naar reactie

Krijgen al die planten dan wel voldoende aandacht, kan mij niet voorstellen dat boven de 20 planten nog met elke plant een praatje maakt. Met al die koop verslaving wie kan garanderen dat je de afdankertjes niet in de natuur dumpt?  Dit is toch wel echt een vorm van planten mishandeling en denk dat ze dan toch echt uit huis geplaatst moeten worden en levenslang een planten verbod voor de eigenaar.

aangepast door Gast
Lege regels weg
Link naar reactie
5 minuten geleden zei Dollie:

Hahaha die plant die ik gisteren besteld heb is voor de slaapkamer in elk geval! Maar de vensterbank vind ik best moeilijk, want het is een groot raam op het westen dus veel licht. Mijn smaak is toch meer gericht op de (half)schaduwplanten merk ik. En ik wil nog graag een plank boven het bed (2-3 meter van het raam), beetje dit idee: https://nl.pinterest.com/pin/505529126931122227/ / https://nl.pinterest.com/pin/505529126931122265/

Alleen ik wil dan liever eerst wat andere ideeën elders in huis uitwerken, anders moet je of héél veel planten in één keer kopen of je zit een hele tijd met lege plekken. Denk dat dat een projectje voor volgend jaar wordt.

Volgens mijn lijst heb ik nu 68 verschillende soorten. Een aantal planten heb ik dubbel, dus kom inderdaad rond de 80 uit denk ik. Maar als jij op dit tempo door gaat heb je me over een paar maanden ingehaald 😂

Hij pakt de link niet🥺 ik heb momenteel geen planten in de slaapkamer. Weet niet goed wat ik er wil. Heb inmiddels wel twee bakken gekocht. Plantjes moeten sowieso wachten tot ik beter ben. 

https://www.ikea.com/nl/nl/p/bittergurka-sierpot-wit-80285787/

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
26 minuten geleden zei Anul:

Krijgen al die planten dan wel voldoende aandacht, kan mij niet voorstellen dat boven de 20 planten nog met elke plant een praatje maakt. Met al die koop verslaving wie kan garanderen dat je de afdankertjes niet in de natuur dumpt?  Dit is toch wel echt een vorm van planten mishandeling en denk dat ze dan toch echt uit huis geplaatst moeten worden en levenslang een planten verbod voor de eigenaar.

Ik praat tegen meerdere planten tegelijk. Werkt uitstekend. 😄

• Vind ik leuk 1
  • Haha 1
Link naar reactie

Dit is mijn woonkamer collectie. Als jullie me kunnen vertellen hoe ze heten ? 🙈

Deze weet ik. Linksboven is een ficus iets met Benjamin, rechtsboven is een vissenstaartpalm, linksonder een philodendron monstera en rechtsonder orchideeën. 

2021-05-14-16-56-36-218.thumb.jpg.154ed716d8f05024fa9095b3bde9ba0e.jpg

Van deze weet ik niet hoe ze heten. Iemand een idee? Ze zijn wel blij allemaal 😊.

2021-05-14-16-59-38-544.thumb.jpg.ef642f017c675879045061b83689356d.jpg

Link naar reactie
25 minuten geleden zei Eefje:

Dit is mijn woonkamer collectie. Als jullie me kunnen vertellen hoe ze heten ? 🙈

Deze weet ik. Linksboven is een ficus iets met Benjamin, rechtsboven is een vissenstaartpalm, linksonder een philodendron monstera en rechtsonder orchideeën. 

2021-05-14-16-56-36-218.thumb.jpg.154ed716d8f05024fa9095b3bde9ba0e.jpg

Van deze weet ik niet hoe ze heten. Iemand een idee? Ze zijn wel blij allemaal 😊.

2021-05-14-16-59-38-544.thumb.jpg.ef642f017c675879045061b83689356d.jpg

Links boven is een Peperomia, ik denk de Obtusifolia.

De rest weet ik niet. Ik ken alleen de niet giftige. Je planten zien er mooi uit! 

Link naar reactie
Zojuist zei Mira11:

Links boven is een Peperomia, ik denk de Obtusifolia.

De rest weet ik niet. Ik ken alleen de niet giftige. Je planten zien er mooi uit! 

Dankje! Ja ze doen het goed! Alleen de vissenstaartpalm moet ik wat bruin wordende stengels uithalen. Staat ook al bijna 10 jaar in dezelfde pot, zelfde grond en maar heel af en toe iets van voeding (ik hoorde van mijn vriend dat hij dat weleens doet). Misschien maar eens wat verse grond geven. 

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
8 minuten geleden zei IreneM:

He die heb ik ook! Dat is de enige die nog leeft toen ik voor het eerst planten kocht. Is alleen wel een beetje topzwaar, want het meeste blad zit bovenin 😂

De plant rechtsboven van het 2e groepje is leuk! Ben ook benieuwd welke dat is.

Ja die is leuk, maar die gaan we helemaal afknippen. Er zitten heel veel hele lange stengels aan waar bijna geen blad meer aan zit. Ding groeit maar door en zit ook zo in de knoop rond dat paaltje dat je die nooit meer uit de war krijgt. Dit is de close up. Hij moet op een of andere manier verwant zijn aan de monstera, hij gedraagt zich precies hetzelfde. 

IMG_20210514_183129.thumb.jpg.07edfc76a2ff858dcb3c9aa3561d36cc.jpg

Link naar reactie
14 minuten geleden zei Dollie:

Die philodendron monstera is overigens geen monstera (wordt wel vaak mini monstera of monstera minima genoemd) maar een rhapsidophora tetrasperma. Die van mij doet telkens echt precies wat ik niet wil 🤷‍♀️

Haha je bent te ongeduldig! Die van ons zijn oud, dan worden ze vanzelf zo zwaar dat ze gaan hangen. En niet zo goed verzorgen blijkbaar. Water geven als ze slap gaan hangen is hier al tien jaar voldoende. En af en toe een arm afknippen die te lang wordt, zodat de konijnen er niet bij kunnen 💁.

Een tetrasperma. Dat ligt weer aan mij hoor dat ik daar associaties bij krijg van horrorverhalen over de knoflooksaus van de lokale shoarmatent.

• Haha 1
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .