Ga naar inhoud

Het kamerplanten topic

Evee

Aanbevolen berichten

1 uur geleden zei Pablo&Lola:

Daar zit ik dan met mijn nieuwe vrienden.

247A091F-9C06-493E-B24E-997BD8C1F1E9.jpeg.aa245944e6ca8be0b5fc400f9b8bb6a9.jpeg

Zin in een spelletje ‘Raad de plant’? Roept u maar!

B706E5C6-216E-4717-A9F3-A5A83E64AA73.jpeg.f00ee919d511acbe624edb9bbff97294.jpeg

V.l.n.r.: 1 ..., 2 ..., 3...

098A8ED7-A93F-4C51-A2FF-126FE7C003D5.jpeg.d170fddbcc8ed3a082f7d0be8bc46e29.jpeg

V.l.n.r.: 4 ..., 5 ..., 6 ...

BE0E0C87-0BE2-4DD5-8496-D0E15D0C694E.jpeg.85aa9ca381108cc9d7e45769db4378a8.jpeg

V.l.n.r.: 7 ..., 8 ..., 9 ..., 10 ...

Leuk! Een beetje uitdaging met de varens. Ik ben gek op hertshoorns. 🙂

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie

Mijn vriend zei, een beetje teleurgesteld: “Ik dacht dat je er meer had besteld..” 😂

Ik wil graag nog een paar grotere, lompe planten, maar ik weet nog niet zo goed welke. Een Calathea wil ik ook heel graag, maar ik durf niet zo goed meer nu ik weet dat het zulke zeikerds zijn, haha.

• Haha 2
Link naar reactie

Haha hij had een jungle-invasie verwacht.

Ik zat vandaag op plantenwebshops te kijken en kwam ook een aantal calathea’s tegen en dacht door de berichten in dit topic ook meteen ‘neuh, doe maar niet’. Niet overmoedig worden 🤣 Veel calathea’s vind ik ook niet direct heel mooi dus dat scheelt weer.

• Haha 1
Link naar reactie
54 minuten geleden zei Pablo&Lola:

Mijn vriend zei, een beetje teleurgesteld: “Ik dacht dat je er meer had besteld..” 😂

Ik wil graag nog een paar grotere, lompe planten, maar ik weet nog niet zo goed welke. Een Calathea wil ik ook heel graag, maar ik durf niet zo goed meer nu ik weet dat het zulke zeikerds zijn, haha.

Er zit verschil in de soorten. Sommige zijn wat makkelijker dan andere. 

Link naar reactie

De medallion vind ik totaal niet vergelijkbaar met de anderen, die heeft echt nog nooit een bruin randje of puntje gehad. Hij gaat wel heel dramatisch hangen als ie dorst heeft, dus de familieband is toch niet te ontkennen 😉 maar de enige schade die deze plant bij mij heeft is knaagschade 😂 is ook de enige calathea (bij mij dan) die gebloeid heeft en ook de eerste met nieuw blad in aantocht dit seizoen.

Ik heb het idee dat de calathea magicstar (die nauw verwant is aan de triostar, die iets meer kleur heeft en makkelijker te krijgen is) ook aanzienlijk makkelijker is, maar die heb ik pas vier maanden dus daar kan nog een aap uit een eh, blad komen wellicht 😛 

Link naar reactie

Ja, heb ik ook minder problemen mee dan met sommige anderen! Vind 'm nog wel een tikkeltje gevoeliger dan de medallion. De Ornata en orbifolia gaan hier veel lastiger en zie ik op Reddit en Facebook ook veel meer problemen mee. De maui queen ben ik ook niet heel erg over te spreken, maar die is vast ook niet zo over mij te spreken want hij weet stiekem denk ik wel dat het m'n minst favoriete calathea is 🤷‍♀️😂

Ik krijg er binnenkort nog een calathea network bij, ben benieuwd hoe die gaat, die is nu een beetje verwaarloosd begreep ik.

Link naar reactie

Ik heb één palm in de woonkamer die er echt niet uit ziet, mijn man zegt regelmatig "doe die nou maar weg", maar dat is nu de plant waar de katten aan knagen. En ik ben bang dat als ik die weg doe, ze gewoon aan een volgende plant beginnen. De niet zo mooie palm blijft dus gewoon staan 😄 

Link naar reactie
28 minuten geleden zei Dollie:

Ornata en orbifolia gaan hier veel lastiger

Ja, ik heb de Ornata dus. M'n vriend gekregen voor z'n verjaardag. Heb z'n vrienden al gewaarschuwd dat ze de volgende keer ook moeten kijken naar onderhoudsvriendelujke planten 😅 

Maar op zich doet ie 't best prima. 1 a 2 blaadjes blijven hangend, dus helemaal goed doe ik het niet. Maar ja, ik heb te lage luchtvochtigheid in huis en ik sproei hem niet. De hoeveelheid licht die die krijgt lijkt wel goed. Ik heb hier en daar wat kleine bruine randjes, maar over het algemeen zijn 't mooie bladeren. En ik zorg al bijna een jaar voor hem nu. Toch best een prestatie voor iemand die een pannekoekplant kan laten doodgaan 😂

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie

Ik had mezelf heel goed voorbereid en een lijstje gemaakt met welke plant, welke grootte en welke pot ik ging kopen. Maar eenmaal binnen ging het dus fout, want van een paar planten hadden ze niet het kleinere formaat dat ik wilde, alleen de grotere, of de plant zag er niet goed uit of was er überhaupt niet. Dus op een gegeven moment heb ik in blinde paniek maar gepakt wat ik mooi vond en volgens mij heb ik nu drie Calathea’s gekocht.. Denk ik..

• Haha 8
Link naar reactie
24 minuten geleden zei Dollie:

Hahaha jij bent echt los gegaan! Mooi allemaal! Die maranta gaat hangen uiteindelijk, ik weet niet of je daar rekening mee gehouden had. De onbekende calathea is een makoyana.

22 minuten geleden zei Mira11:

Wow! Je hebt het meteen serieus aangepakt 😄

Prachtige planten!

Ja, echt erg.. Maar ze zijn zo mooi! 😍 Hopelijk blijven ze dat ook. Ik heb qua licht wel mooie plekjes voor ze in huis, maar ik moet even denken wat handig is qua temperatuur. Ik heb de medallion beneden, daar is het vaak het warmst, en de andere twee boven in de slaapkamer, maar daar staat de verwarming standaard uit.

@Dollie De maranta heb ik zelfs uitgezocht op dat ie gaat hangen, maar bedankt voor de tip, haha. Ook bedankt voor de naam van de onbekende calathea. Scheelt mij weer zoeken. 😄

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie

Een aantal van mijn planten leven nu op grotere voet. 

Wel grappig dat als je een plant in een andere sierpot van een andere stijl zet de plant een heel andere look krijgt.

Tijdens het verpotten leek ik 2 sansevieria’s te kunnen delen/scheuren/snijden. Dat heb ik in ieder geval gedaan 😆, dus van die 2 heb ik nu ook een derde pot samengesteld. Ben benieuwd of ze aanslaan. 

De Planta app gaf een melding dat de spathiphyllums water moesten krijgen, dus dat werkt. Bij Plantsome kan je nergens aangeven dat je een plant al voor de melding water hebt gegeven zodat het waterschema aanpast? Bij Planta volgens mij ook niet, al kan je daar wel een zelfgemaakt schema aanmaken. 

• Vind ik leuk 2
Link naar reactie
  • Evee wijzigde de titel naar Het kamerplanten topic

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .