Ga naar inhoud

Knoetje is verkouden


Dorusjedot

Aanbevolen berichten

Onze Knoet is helaas heel erg veel aan het niezen. Heeft een klein beetje een vochtig neusje en heel af en toe na een flinke niesbui een snotje. 

We zijn gisteren naar de dierenarts geweest met hem (en Toet). 

 

Inderdaad, een bacteriële snotneus. Nu moeten we hem om de dag een prik geven met Duplocilline en iedere dag zijn neusje spoelen met Fluimucil infuus vloeistof. 

Ik zie er nu al tegen op om dat bij hem te gaan doen, omdat ik het zo sneu vind voor hem. 

 

Hebben jullie nog tips & tricks voor het spoelen? 

Ik ga het natuurlijk zo snel en stressvrij mogelijk proberen te doen. En met heel veel liefde. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Spoelen is gewoon heel erg vervelend. Dat is een kwestie van doorpakken. Het beste in een handdoek wikkelen zodat je het snel gedaan krijgt omdat hij geen kant op kan. Maar Knoet is het nieuwe konijn toch? Ik zou de opvang wel even inlichten. Hoe lang moet je duplo geven? De eerste klappen zijn goud waard, dus beter als het aanslaat iets langer doorbehandelen dan iets korter. Ik hoop heel erg dat je het er onder krijgt. Snot is heel hardnekkig en wordt snel chronisch. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, Knoet is het konijn wat we al even hebben. Toet is ook gelijk nagekeken en heeft er geen last van. 

 

Mijn vriend is met de konijnen gegaan, maar die heeft heel eerlijk gezegd dat hij het ook niet meer precies wist. Omdat we nu ook zelf moeten gaan prikken, ga ik er vrijdag langs om dit te leren. Dan kan ik gelijk alles even duidelijk navragen. 

Ik ben inderdaad ook van het goed hard aanpakken, dus wat dat betreft zitten we op een lijn @Eefje

 

We zijn er ook snel achteraan gegaan, want het viel zaterdag op dat hij er last van had. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn dat toet geen last heeft, hopelijk blijft dat zo. Ik heb hier helaas wel een doorbesmetting gehad van Frits naar Betsy. Gijs heeft het weer niet van haar opgepikt gelukkig. Super dat jullie er zo snel bij zijn, ik duim ontzettend voor jullie dat het niet chronisch wordt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Eefje gisteren heeft de dierenarts ons nog even gebeld. Ze heeft extra uitleg gegeven. We moeten voor nu 5x prikken (dus ongeveer 2 weken). En iedere dag spoelen. Hierbij moet het juist niet het andere neusgat uit zegeaar, maar moeten we voorzichtig druppeltjes in de neus laten lopen, zodat het echt helemaal tot de longen kan komen. 

Na het 5x prikken komt er weer een vervolg afspraak waarbij hij weer helemaal nagekeken wordt. 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Spannend allemaal, hopelijk slaat het aan! Er zijn best veel topics over snot op bb, wel de moeite waard even op te zoeken. Geloof dat in het algemeen wordt aangeraden om in elk geval nog een week (meen ik) door te behandelen vanaf de dag dat je geen symptomen meer waarneemt. Wilhelminapark heeft er ook een flinke pagina aan gewijd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago zei Dorusjedot:

En iedere dag spoelen. Hierbij moet het juist niet het andere neusgat uit zeg maar, maar moeten we voorzichtig druppeltjes in de neus laten lopen, zodat het echt helemaal tot de longen kan komen. 

 

Mij was geleerd om juist niet te druppelen, maar "met kracht" alle vloeistof snel in een neusgat te spuiten en met je duim eventueel het andere neusgat dicht te houden (klinkt indrukwekkender dan het is, want het zijn natuurlijk geen liters die je in het neusje spuit), zodat de kracht de vloeistof ver genoeg naar binnen brengt en het konijn niet met het kopje achterover gedwongen moet wachten om de druppeltjes naar beneden te laten zakken. Voor het moppie het door had, was het al gebeurd en dat is voor konijnen die het heel vervelend vinden vastgepakt te worden en medicijnen toegediend te krijgen een groot voordeel. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 15-4-2021 at 12:33 zei JokeC:

Voor het moppie het door had, was het al gebeurd en dat is voor konijnen die het heel vervelend vinden vastgepakt te worden en medicijnen toegediend te krijgen een groot voordeel

Ik heb dit nu 2 keer geprobeerd. Merk toch dat Knoet veel rustiger is al ik het rustig druppel. Als ik het snel doe, vind hij het vele male vervelender. 

 

Maar toch heel erg bedankt voor de tip! 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .