Ga naar inhoud

Voer, stro, hooi, vlas bewaren


MZO

Aanbevolen berichten

Wij hebben een koppel konijnen in een buitenren, en ik ben op zoek naar tips om mijn geopende zakken hooi, stro, vlas etc makkelijk en droog (wij hebben geen overkapping of afdak) te bewaren. Nu staat het in de weg en enorm te stoffen in ons schone washok :S

Hebben jullie tips? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

27 minuten geleden zei JokeC:

In een kunststof opbergkist voor tuinmeubelen? Kan een hoop in en is waterdicht.

 

Zoals Miekmoek dus tegelijkertijd aangaf! 🙂 

Die heb ik. Gaat prima, op twee puntjes na: je moet hem niet op de wind zetten, want dan waait hij open, en als je de deksel opendoet terwijl er water op ligt, dan loopt dat naar binnen, dus dat moet je eerst wegvegen. Er past bij mij 20 kilo hooi en een pak stro in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Grote emmers, een tuinkussen-opbergbox, grote curverboxen, sommige mensen stoppen het in een schone kliko vuilnisbak. Je kan ook een kist timmeren. 

De meeste dingen (hooi, stro, kruiden) moeten niet luchtdicht en niet in de zon bewaard worden, daar wel even rekening mee houden. Brokken moeten juist wel luchtdicht, maar ook niet in de zon. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 12-4-2021 at 14:50 zei Marjoleink:

Die heb ik. Gaat prima, op twee puntjes na: je moet hem niet op de wind zetten, want dan waait hij open, en als je de deksel opendoet terwijl er water op ligt, dan loopt dat naar binnen, dus dat moet je eerst wegvegen. Er past bij mij 20 kilo hooi en een pak stro in.


Weet jij de afmetingen van jouw opbergkist (mag ook een schatting zijn)? Ik zoek iets waar 20 kg in kan, maar ik heb geen idee hoe groot het dan moet zijn. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago zei Pablo&Lola:


Weet jij de afmetingen van jouw opbergkist (mag ook een schatting zijn)? Ik zoek iets waar 20 kg in kan, maar ik heb geen idee hoe groot het dan moet zijn. 

Nee. Het is een standaard tuinkussenbox van Keter, zo'n beige met groene. Volgens mij zijn die dingen allemaal ongeveer even groot. Er kan iets meer dan 20 kilo hooi in. Schatten begin ik niet aan, ik zit er al gauw 200% naast. Ik wil best van de week even meten, als ik het niet vergeet. Herinner me er nog maar een keertje aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

25 minuten geleden zei Marjoleink:

Nee. Het is een standaard tuinkussenbox van Keter, zo'n beige met groene. Volgens mij zijn die dingen allemaal ongeveer even groot. Er kan iets meer dan 20 kilo hooi in. Schatten begin ik niet aan, ik zit er al gauw 200% naast. Ik wil best van de week even meten, als ik het niet vergeet. Herinner me er nog maar een keertje aan.


Haha, bedankt! Ik zal even op internet zoeken of ik ‘m kan vinden. Dan staan er vast ook wel afmetingen bij. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Marcov74:

Of een ton op marktplaats zoeken waarin je het voer kan doen. Kan hem zelfs met de metalen ring extra afsluiten. 

Screenshot_20210414_162744_com.huawei.camera.jpg

 

Bij dit soort vaten zou ik toch even voorzichtig zijn om ze 2e hands te kopen, daar zitten wel eens wat minder "gezonde" producten in. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .