Ga naar inhoud

Dag mijn lieve vriendje Olaf. ❤

Mira11

Aanbevolen berichten

2 jaar geleden kwam je bij ons wonen. Je was een perfecte match met Liz maar al snel werd duidelijk dat je het één en ander had mee gemaakt. Uit angst en van de schrik beet je vaak en hard. Dat was zo heftig dat ik advies nodig had hoe ik daar mee om moest gaan. Meteen toen ik je beter begon te begrijpen en mijn gedrag aanpaste ging je met sprongen vooruit. We kregen steeds meer vertrouwen in elkaar. Iets wat je met Liz eigenlijk al meteen had. Wat waren jullie beste maatjes. Samen eten, slapen, chillen, rennen, binkies maken. Wat heb je Liz en mij verwend met al je lieve likjes. 

Je hield ervan om alles te onderzoeken en overal een oogje in het zeil te houden. Als er iets gebeurde stond je erbij als een soort van opzichter. Je maakte me daarmee altijd vreselijk aan het lachen. 

Je werd graag geaaid, meteen deed je je kopje naar beneden en begon je te knarsetanden.

Je hield er ook van om op de gang lekker te rennen. Met je korte pootjes ging dat verbazingwekkend hard. 😄 Er kwamen vaak prachtige binkies  tussendoor. 

Wat heb je me veel geleerd. Niet alleen over konijnen maar ook over het leven zelf. Ondanks dat je veel medicijnen kreeg dat heel veel stress gaf bleef onze vertrouwensband goed. 

Ik ben je ontzettend dankbaar voor alle onvoorwaardelijke liefde die je mij en Liz gegeven hebt. Het ga je goed lieve kleine grote vriend! ❤

Je wordt enorm gemist.

20210317_153029.jpg

20210226_161803.jpg

• Verdrietig 10
Link naar reactie
Delen op andere sites

Onvatbaar dat dit is kunnen gebeuren. Hij heeft zo'n mooi leven gehad bij jou. Een leven zoals elk konijn hoort te krijgen. Een konijnwaardig leven.

Je hebt gedaan wat je kon. Misschien zelfs meer dan dat. Jammer genoeg is Olafje er niet meer bovenop geraakt. 

Ik wens je megakeisuperveel sterkte toe. 

Stay strong. ❤️

• Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo genoten altijd van de foto's van en verhalen over Olaf (en Liz natuurlijk), zorgen meegevoeld over zijn gezondheid, vergeten dat hij eigenlijk nog maar 2 jaar bij jou woonde, omdat hij er "gewoon bij hoorde", Liz en Olaf vormden een droomkoppeltje en nu is die lieverd er niet meer. Wat een gemis zal het zijn voor Liz en jou. Dat wordt flink snotteren om het verlies van dat kleine ventje waar alles voor uit de kast getrokken is, maar wat helaas niet genoeg was voor een konijnwaardig leven. 😭

• Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Mira11:

Wat heb je me veel geleerd. Niet alleen over konijnen maar ook over het leven zelf. 

Mooi geschreven, nogmaals heel veel sterkte met je verlies. Ik kan altijd al helemaal verdrietig van dit soort stukjes en foto’s worden, laat staan hoe verdrietig jij nu moet zijn. Wat een lieverdje om te zien ook op de foto’s. Wat oneerlijk zeg. Aan de ene kant zo’n schattig pluizenbolletje, aan de andere kant ook heel dubbel nu dat dat hem de das om heeft gedaan 😢

Ben nu wel benieuwd naar Olaf z’n Bunny boedhism.

• Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden zei BaasjevanBrownie:

Mooi geschreven, nogmaals heel veel sterkte met je verlies. Ik kan altijd al helemaal verdrietig van dit soort stukjes en foto’s worden, laat staan hoe verdrietig jij nu moet zijn. Wat een lieverdje om te zien ook op de foto’s. Wat oneerlijk zeg. Aan de ene kant zo’n schattig pluizenbolletje, aan de andere kant ook heel dubbel nu dat dat hem de das om heeft gedaan 😢

Ben nu wel benieuwd naar Olaf z’n Bunny boedhism.

Bij Olaf moest ik wel aanwezig en bewust zijn bij wat ik deed. Goed kijken hoe hij reageerde en wat ik precies deed. Dat was in het begin best moeilijk maar het was geweldig om te zien hoe mijn handelen en natuurlijk Liz invloed hadden op zijn welzijn en gedrag. Dat veranderde nog steeds tot aan het laatst. Minder natuurlijk als in het begin.

Zijn prachtige vacht heeft zeker niet meegeholpen. De dierenarts gaf aan dat zijn darmen waarschijnlijk ook niet goed functioneerde. Anders hadden de medicijnen wel beter aangeslagen. 

• Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

14 hours ago zei JokeC:

Zo genoten altijd van de foto's van en verhalen over Olaf (en Liz natuurlijk), zorgen meegevoeld over zijn gezondheid, vergeten dat hij eigenlijk nog maar 2 jaar bij jou woonde, omdat hij er "gewoon bij hoorde", Liz en Olaf vormden een droomkoppeltje en nu is die lieverd er niet meer. Wat een gemis zal het zijn voor Liz en jou. Dat wordt flink snotteren om het verlies van dat kleine ventje waar alles voor uit de kast getrokken is, maar wat helaas niet genoeg was voor een konijnwaardig leven. 😭

Het voelt ook voor mij alsof Olaf er al veel langer was. Tjonge ik heb al wat afgehuild. Het was ook echt een lieve schat die ook zo vreselijk grappig kon zijn. 

• Verdrietig 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden zei Pablo&Lola:

Ik herinner me de filmpjes van Liz & Olaf nog in de videoclip van @Koosje. Tjonge, wat heb ik gelachen om jouw wit monstertje! Hoe hij half het rennetje omver rent met zijn korte, snelle pootjes. 😊

Ja, dat was typisch Olaf. 

Supersnel met zijn korte x pootjes en een beetje lomp. Liz bleef ook altijd heel stil zitten (en ik ook) als hij zo aan het rennen was. De kans op een botsing was anders best aanwezig. 😄

• Vind ik leuk 2
  • Haha 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago zei Boefje:

Aaahw....... zo schattig.. vooral die foto dat hij zijn kopje zo drukt en je die kleine tandjes ziet. Ik vind het zo verdrietig dat het kleine mannetje er niet meer is.. 😢 als ik die foto's zie wil ik hem helemaal plat knuffelen. ❤❤❤❤

Hij was ook echt lieverd die echt hield van een aai en knuffel. Tenminste als hij niet te druk was met van alles en nog wat. 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .