Ga naar inhoud

hoeveel vers groenvoer werkt voor jullie konijnen goed?


Tesj

Aanbevolen berichten

Ben benieuwd of jullie ook de hoeveelheid vers groenvoer wegen en zo ja, hoeveel groenvoer voor jullie konijnen goed werkt zodat ze ook goed hooi blijven eten, goede keutels houden etc. En dan is het natuurlijk ook nog zo dat het per gewicht van het konijn verschilt. 

Hoeveel groenvoer per kg geven jullie per dag is dus eigenlijk de vraag 😃.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, ik weeg het niet. Ik vul gewoon de groenvoerbakken die ik voor ze heb 😉 Dat is een 16 cm diameter metalen voerbak (eigenlijk een hondenvoer bak). De ene keer zal het een stuk meer wegen, bijv, als ik er komkommer in doe. Als het vooral losse bladgroenten zijn, dan is het misschien wat minder.

 

hier staat veel info over groenten voeren: https://www.bunnybunch.nl/informatie/groenten-voeren-konijn

 

En er is een topic waarin leden regelmatig melden wat er op het dagmenu staat van hun konijnen, soms met foto's:

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

We proberen zo'n 80 tot 100 gr groente te geven 2x per dag. Dus dat is max 200 gram voor 3 kilo konijn.

M'n vriend weegt wel elke keer, maar ik vul inderdaad ook gewoon een bakje tot die vol is. Bakje heb ik uitgekozen dat er rond de 80g groente in past, soms is het dan iets zwaarder, soms iets lichter. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geef 100 g per dag. Dus 50 g per kilo. Ik weeg het wel af maar ik doe er soms enkel grammetjes bij of sommige laat ik vallen. Want bijvoorbeeld komkommer weegt meer dan sla.

 

Vanaf donderdag is het dus 200 g groenten per dag.

aangepast door Punky punk
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weeg dat van mij ook niet... Ik vul ook gewoon het bakje. Als ik het bereid, is dat vaak een grote hand groenten. Bij mij vallen ze daar altijd op aan, terwijl ze daar niet van hielden toen ze net bij me kwamen wonen. Ze eten ook nog heel goed hooi, daar zijn ze echt niet moeilijk in. En daarnaast hebben ze ook nooit dunne keutels gehad. In dat opzichte heb ik dus geluk. Moeilijke eters zijn het niet!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het zojuist gewogen vanwege dit topic, ik kwam uit op 100gr groente voor een konijn van 2,7kg (mijn ram lust alleen ongezonde dingen zoals appel, dus die reken ik niet mee). Ik zou dus wel wat ophogen, ik denk dat ik naar 135 ga, dat is 50gr groente per kilo konijn. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .