Ga naar inhoud

Het BB baktopic

Aanbevolen berichten

16 hours ago zei Marjoleink:

@Gnarfje is de ongekroonde bakkoningin van Bunnybunch. Of misschien is ze wel gekroond, dat weet ik eigelijk niet.

Normaal gaan we altijd wokken in het najaar, in Amersfoort dacht ik (ik ben nog maar een keer geweest) en dan nam Gnarfje altijd heerlijke cupcakes mee. Ik hoop dat het dit jaar weer door kan gaan.

Dank je wel, maar is wel beetje veel eer hoor. 🙂 Maar ik hoop het dit jaar ook weer mee te kunnen maken. Heerlijk wokken en kletsen 😄 En natuurlijk neem ik dan weer cupcakes mee, heb dat dit jaar echt gemist dat ik ze niet kon maken voor jullie 🧁

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago zei Gnarfje:

Dank je wel, maar is wel beetje veel eer hoor. 🙂 Maar ik hoop het dit jaar ook weer mee te kunnen maken. Heerlijk wokken en kletsen 😄 En natuurlijk neem ik dan weer cupcakes mee, heb dat dit jaar echt gemist dat ik ze niet kon maken voor jullie 🧁

Nee hoor, dat is niet teveel eer! Je bakcreaties zijn werkelijk prachtig en superlekker.

Ik dacht in oktober nog, geen 'oud' BunnyBunchers die zoals andere jaren rond oktober plots weer op BunnyBunch verschijnen met de wok in aantocht 🤣 Het zou inderdaad mooi zijn als het dit najaar/in de winter weer kan 😃

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago zei Gnarfje:

Ook zonder cupcakes zouden we het leuk vinden als je erbij bent.

Ik ga dit jaar, als het doorgaat, wel een overnachting erbij boeken. De terugreis was me niet meegevallen.

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, mijn eerste lactosevrije en glutenvrije boterkoek is in de maak. Ik heb nog nooit een boterkoek gebakken, maar het leek me niet al te moeilijk. Ik heb glutenvrij havermeel gebruikt, omdat de glutenvrije bakmixen allemaal zelfrijzend zijn en dat is niet nodig voor boterkoek. Of eigenlijk plantaardige-margarinekoek...🤣 Ik moest nog wel eerst om een nieuwe springvorm, want bij de oude bleek de bodem eruit te vallen...

aangepast door Okki
  • Haha 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is hem! Best goed gelukt en smeuïg. Wel nogal kruimelig, maar dat heb je als er geen gluten in zitten. Maar de smaak is goed! Het is jammer dat er wél lactosevrije boter bestaat, maar dat de supermarkten hier dat niet verkopen. Als ik dat nog eens ergens vind, dan gebruik ik die boter i.p.v. plantaardige margarine. Dan is het vast nóg lekkerder!

Screenshot_20210426-205139~2.png

• Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

43 minuten geleden zei Okki:

Dit is hem! Best goed gelukt en smeuïg. Wel nogal kruimelig, maar dat heb je als er geen gluten in zitten. Maar de smaak is goed! Het is jammer dat er wél lactosevrije boter bestaat, maar dat de supermarkten hier dat niet verkopen. Als ik dat nog eens ergens vind, dan gebruik ik die boter i.p.v. plantaardige margarine. Dan is het vast nóg lekkerder!

Screenshot_20210426-205139~2.png

Oehh dat ziet er erg goed uit! Alsof je hem zo in de winkel hebt gekocht 😄 

• Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Evee:

@Okki dat ziet er goed uit, goed gelukt! Hoe is de smaak? 

@mammafelina 😅

Dat laatste krijg ik niet weg...

De smaak is goed, maar niet echt boterkoekachtig. Ik heb natuurlijk havermeel gebruikt i.p.v. tarwemeel dus dat smaakt anders. En margarine smaakt ook anders dan boter. Maar je moet wat, als je niet tegen tarwe/gluten en lactose kan. Ik vind hem lekker!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 27-4-2021 at 08:43 zei Okki:

De smaak is goed, maar niet echt boterkoekachtig. Ik heb natuurlijk havermeel gebruikt i.p.v. tarwemeel dus dat smaakt anders. En margarine smaakt ook anders dan boter. Maar je moet wat, als je niet tegen tarwe/gluten en lactose kan. Ik vind hem lekker!

Een heel goed idee om ook eens te gaan proberen. Aangezien ik zelf geen tarwe en lactose mag.
Ik zal eens zoeken. Een poos geleden kon ik wel aan lactosevrije boter komen, maar die winkel is gestopt. Lijkt me idd lekkerder dan met margarine.

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 27-4-2021 at 08:43 zei Okki:

Jaaaa gevonden. De winkel heeft een doorstart gemaakt en is verhuist, maar doet aan bestellen.
Als je zoekt op lactosevrijwinkelen . nl  zie je een eldorado aan lactosevrije producten. Wel wat duurder natuurlijk, maar wel lekker. Helaas hebben ze nu nog maar een beperkt assortiment glutenvrij, maar dat is gelukkig steeds meer in de normale winkels te krijgen.

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 hours ago zei Gnarfje:

Jaaaa gevonden. De winkel heeft een doorstart gemaakt en is verhuist, maar doet aan bestellen.
Als je zoekt op lactosevrijwinkelen . nl  zie je een eldorado aan lactosevrije producten. Wel wat duurder natuurlijk, maar wel lekker. Helaas hebben ze nu nog maar een beperkt assortiment glutenvrij, maar dat is gelukkig steeds meer in de normale winkels te krijgen.

Dank je, zal daar ook eens kijken. Ik heb bij online supermarkt Crisp ook lactosevrije boter gevonden! Half gezouten franse roomboter van fromagerie Gillot. Morgen wordt mijn bestelling geleverd dus binnenkort ga ik nog een keer boterkoek bakken.

• Mee eens! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had nog wat overrijpe peren liggen, dus ik dacht laat ik er een taart van maken. Maar alles ging zo'n beetje mis. Het beslag was erg plakkerig en voelde al niet zoals het zou moeten zijn, hij brak doormidden toen ik hem uit de vorm haalde en toen ik wat brokstukken proefde zat er een vreemde bijsmaak aan. 

Ik neem hem dus toch maar niet mee naar schoonmoeder vanavond. Misschien dat ik mijn vriend nog een stuk aanbied na werk als hij het aandurft, maar ik ben bang dat de rest daarna toch echt de vuilnisbak in gaat.

Screenshot_20210509-161324_Gallery.jpg

• Verdrietig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

39 minuten geleden zei happy211:

Ik had nog wat overrijpe peren liggen, dus ik dacht laat ik er een taart van maken. Maar alles ging zo'n beetje mis. Het beslag was erg plakkerig en voelde al niet zoals het zou moeten zijn, hij brak doormidden toen ik hem uit de vorm haalde en toen ik wat brokstukken proefde zat er een vreemde bijsmaak aan. 

Ik neem hem dus toch maar niet mee naar schoonmoeder vanavond. Misschien dat ik mijn vriend nog een stuk aanbied na werk als hij het aandurft, maar ik ben bang dat de rest daarna toch echt de vuilnisbak in gaat.

Jammer dat het niet gelukt is, maar toch goed geprobeerd! 

Ik voel me niet zo lekker dit weekend dus de geplande bakdag zal niet kunnen doorgaan. Balen! Maar vorig weekend heb ik brownies gemaakt. Ik van sommige ingrediënten te weinig dus ze smaakten niet naar brownies. Maar ze waren wel overheerlijk!

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei happy211:

Ach altijd jammer als dat gebeurt... Zo op de foto ziet ie er best te eten uit 😄

Ik heb sinds kort een brandertje, dus ging gisteravond voor m'n ouders crème brule maken, ook geen succes 😅 De crème was te eiig en klonterig en de suiker voor het karamel laagje viel er te snel in weg waardoor 't moeilijk was het tot een knapperig karamel laagje te branden. Ach ja, volgende week maar eens uitzoeken hoe 't wel moet voordat ik 't aan gasten serveer 🙈

Link naar reactie
Delen op andere sites

Feesttaart! 🎉

Samen met mijn nichtje een heerlijke taart gemaakt voor haar 7e verjaardag. Vind de rommelige kindertaarten stiekem veel leuker dan de nette volwassenenmensen taarten. 

Natuurlijk ook tussendoor gesnoept tijdens het maken. Je moet tenslotte weten wat je je gasten geeft. 😄

20210511_233121.jpg

• Vind ik leuk 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minuten geleden zei Mira11:

Feesttaart! 🎉

Samen met mijn nichtje een heerlijke taart gemaakt voor haar 7e verjaardag. Vind de rommelige kindertaarten stiekem veel leuker dan de nette volwassenenmensen taarten. 

Natuurlijk ook tussendoor gesnoept tijdens het maken. Je moet tenslotte weten wat je je gasten geeft. 😄

20210511_233121.jpg

Gefeliciteerd met de verjaardag van je nichtje 🥳

• Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben ff geleden begonnen aan een glutenvrije banoffee cake.

Over een 20 minuten weet ik meer en met de topping ben ik ondertussen ook al begonnen.

Fingers crossed dat het er niet uit gaat zien als het monster van Frankenstein 🤞

• Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .