Ga naar inhoud

Het BB baktopic

Aanbevolen berichten

2 hours ago zei happy211:

@Okkiik gebruik de glutenvrije producten van de Albert Heijn (ruime keuze van huismerk producten). Ik pas de hoeveelheden alleen aan bij koekjes en appeltaartdeeg, dan moet je wat meer bloem gebruiken omdat het anders te plakkerig is. Ik doe het eigenlijk op gevoel, zoeken naar de juiste 'consistency'.

Je kunt ook amandeelmeel gebruiken, erg lekker, maar wel prijzig en daarbij kunnen volgens mij wel sporen van gluten zitten.

Voor lactosevrije producten kun je kijken wat je zelf het fijnst vindt, ik ga meestal voor lactosevrije koemelk maar je kunt natuurlijk ook plantaardige melkvervangers gebruiken. Lactosevrije slagroom gebruik ik van het merk MinusL.

Dank je wel! De lactosevrije producten, daar was ik al wel uit. Ik moet vooral nog even wennen aan de glutenvrije/tarwevrije bakdingen. Ik bak niet zo vaak, en nu nog minder omdat ik dus niet goed weet wat te gebruiken. Maar hier kan ik wel wat mee, dank je! Ik ga binnenkort wel wat proberen.

• Vind ik leuk 1
Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Reacties 93
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Populaire berichten

Oh joepie een echt bak topic op BB 🥰😍 Ik zal maar niet al mijn creaties hier neerzetten, dan is de ruimte van BB gelijk helemaal gebruikt 😂🤣😂 Maar ik was natuurlijk nooit zo'n ster om hier foto's

Wat baksels van mij: Verjaardagstaart witte chocolade en bosvruchten voor mijn zusjes verjaardag Chocoladetaart met salted caramel topping en stukjes karamel en Tolberone Worteltaart

Ik alleen als ze super mislukt zijn 🤣 Prachtige pruimen cake die ik snel als toetje wilde maken omdat m'n schoonvader bleef eten 😅 M'n vriend keerde hem om op een bord na het avondeten en z

12 hours ago zei Eefje:

@Miekmoeken @Rosindaik wil jullie recepten voor worteltaart en kleffe chocotaart! En dan hoop ik dat mijn vriend ze gaat maken 😊

Heb ik al gedeeld! Zie hier mijn worteltjestaart recept in de verborgen inhoud:

Op 10-4-2021 at 22:02 zei Miekmoek:

Nou dan hier toch een poging. Ja, ik doe de kruiden ook zelf toevoegen idd.

Toon verborgen inhoud

Ingrediënten :

- 450 gr zelfrijzend bakmeel

- 2 tl bakpoeder

- 3 tl kaneel

- 2 tl gemberpoeder

- 1 tl (versgeraspte) nootmuskaat

- 2 sinaasappels

- 300 ml zonnebloemolie

- 6 eieren

- 400 gr (lichtbruine) basterdsuiker

- 700 gr geraspte wortel (zelf raspen is het lekkerst)

- naar smaak: stukjes ananas, cranberries, rozijnen en/of walnoten/pistachenoten
(ik varieer met de extra smaakjes, ik doe zelf nooit walnoten want dat vind ik niet lekker, pistache past wel erg goed erbij, maar vind ik zelf lekkerder om er alleen op te doen, ik doe wel altijd nog 1 extra iets erdoorheen. Ananas is erg lekker in kleine stukjes, maar vergeet ik vaak te kopen, cranberries of rozijnen heb ik altijd wel in huis, maar mix van de 3 is ook lekker!)

Ingrediënten glazuur:

- 300 gr roomkaas (of meer als je er tussenin ook vulling wil)

- 80 gr poedersuiker (of naar smaak)

- 1 citroen

- evt. pistachenoten/walnoten

Hoe te maken:

Verwarm de oven op 180C. Zeef het bakmeel, bakpoeder en specerijen. Neem een andere kom en klop daarin de eieren samen met de olie en suiker. Giet dit mengsel bij de droge ingrediënten en meng (niet mixen!). Voeg de geraspte wortel, sinaasappel en evt noten/cranberries/rozijnen/ananas toe en meng. Schep het mengsel in de taartvorm (best een grote, anders minder mengsel maken) en bak de taart in ongeveer 1 uur of tot een satéprikker (oid) er schoon uitkomt. Laat de taart 10 minuten in het blik afkoelen en vervolgens op een rooster om helemaal af te koelen. De taart zal goed gerezen zijn, maar zakt nu weer in elkaar: dan wordt hij lekker smeuïg. 

Klop voor de glazuur de roomkaas, poedersuiker, scheutje citroensap (naar smaak) en evt citroenrasp tot een romige en gladde massa. Eventueel kan je de afgekoelde taart doormidden snijden, bestrijk de onderste helft met glazuur en leg de bovenste helft erboven op (ik vind het altijd teveel moeite en gooi gewoon lekker extra veel glazuur erbovenop). Bestrijk de bovenkant van de afgekoelde taart met glazuur en versier met overgebleven noten.

Ben benieuwd wat je ervan vindt!

Succes met het overhalen van je vriend @Eefje 😄

• Bedankt 1
Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb vorig weekend koekjes voor onze konijnen gebakken, best een prima succes. 
Nu weer zin in iets lekker voor onszelf. 

Ik weet alleen nog niet helemaal wat precies. Ik zoek eigenlijk wat originelere recepten dan de standaard cupcakes.... Iemand iets leuks? Wt ook een beetje uitdaging geeft, maar wel heel erg leuk is? 

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 10-4-2021 at 21:39 zei Rosinda:

Ik ben nu niet thuis, maar help me onthouden dan wil ik het van de week best delen! Het is een aangepast recept van internet dus misschien vind je die ook wel, maar ik hou niet zo van een spongie droge chocoladetaart inderdaad en "hoe ik hem maak" is ie echt wel lekker zwaar/stevig en beetje soort nattig. Dus wil het zeker met je delen als ik er maar aan denk 🤭

Kan je hem nog delen? 😊😍

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik ga vandaag bananenbrood bakken. Iemand een goed recept?

Had vorige 2x bananenbrood recept van Miljuschka maar die is veel te zoet als je het recept volgt en had de tweede keer er juist te weinig suiker in gedaan.. 

Link naar bericht
Delen op andere sites
18 hours ago zei Miekmoek:

Ik ga vandaag bananenbrood bakken. Iemand een goed recept?

Had vorige 2x bananenbrood recept van Miljuschka maar die is veel te zoet als je het recept volgt en had de tweede keer er juist te weinig suiker in gedaan.. 

Ik bak het fluffy bananabread van lisagoesvegan.

Edit: https://lisagoesvegan.com/fluffy-bananabread/

• Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar bericht
Delen op andere sites

Oh joepie een echt bak topic op BB 🥰😍
Ik zal maar niet al mijn creaties hier neerzetten, dan is de ruimte van BB gelijk helemaal gebruikt 😂🤣😂
Maar ik was natuurlijk nooit zo'n ster om hier foto's te plaatsen, dus als het niet lukt om er eentje uploaden weten jullie daarvan.

Dit is wel de meest toepasselijkste hier. De konijntjes/haasjes zijn geboetseerd door mijn dochter voor de oudere leden hier bekend als Petradhd ) omdat ik heel veel last van mijn handen had.

Paulus potter.jpg

• Vind ik leuk 12
Link naar bericht
Delen op andere sites
4 minuten geleden zei Gnarfje:

Oh joepie een echt bak topic op BB 🥰😍
Ik zal maar niet al mijn creaties hier neerzetten, dan is de ruimte van BB gelijk helemaal gebruikt 😂🤣😂
Maar ik was natuurlijk nooit zo'n ster om hier foto's te plaatsen, dus als het niet lukt om er eentje uploaden weten jullie daarvan.

Dit is wel de meest toepasselijkste hier. De konijntjes/haasjes zijn geboetseerd door mijn dochter voor de oudere leden hier bekend als Petradhd ) omdat ik heel veel last van mijn handen had.

Paulus potter.jpg

Wauw! Wat mooi! 

• Vind ik leuk 1
  • Mee eens! 1
Link naar bericht
Delen op andere sites

Wat een tevreden gevoel moet dat gegeven hebben dat je zo'n mooie taart (met hulp van je "crealieve" dochter) gemaakt hebt. Hopelijk wist 3-jarige Floor deze mooie verjaardagstaart ook te waarderen. 

Verzin je het ontwerp zelf? 

• Vind ik leuk 1
Link naar bericht
Delen op andere sites
2 minuten geleden zei JokeC:

Wat een tevreden gevoel moet dat gegeven hebben dat je zo'n mooie taart (met hulp van je "crealieve" dochter) gemaakt hebt. Hopelijk wist 3-jarige Floor deze mooie verjaardagstaart ook te waarderen. 

Verzin je het ontwerp zelf? 

Ja zij was er super blij mee en helemaal verliefd 🤩 en ik zeker blij met mijn crealieve dochter.
Ontwerpen is een groot woord. Ik struin Pinterest en Google af en maak dan uit alle leuke dingen iets wat ik zelf wil hebben. Maak eigenlijk zelden 1 op 1 van een voorbeeld, behalve als de klant dat wil natuurlijk.

Link naar bericht
Delen op andere sites

@Gnarfje Wat leuk dat je hier weer rond komt hangen! Het baktopic past wel bij jou inderdaad!!!

Gnarfje is jarenlang van de cakevoorziening op de bunnybunch evenementen (animal event, wok-meetings) geweest 😄

Ik kan dus uit eigen ervaring zeggen dat het allemaal net zo lekker smaakt als dat het er uit ziet!

• Vind ik leuk 4
  • Haha 1
  • Mee eens! 1
Link naar bericht
Delen op andere sites
1 hour ago zei Gnarfje:

Ja zij was er super blij mee en helemaal verliefd 🤩 en ik zeker blij met mijn crealieve dochter.
Ontwerpen is een groot woord. Ik struin Pinterest en Google af en maak dan uit alle leuke dingen iets wat ik zelf wil hebben. Maak eigenlijk zelden 1 op 1 van een voorbeeld, behalve als de klant dat wil natuurlijk.

Combineren, weglaten, toevoegen, inspiratie opdoen.....ja hoor, ik noem het minstens ontwerperig creëren. 😁

• Haha 1
Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik ga volgende week een poging doen om glutenvrije soezen te maken (met oranje glazuur voor de gelegenheid). Ik heb nog nooit soezenbeslag gemaakt, schijnt best een werk te zijn, en al helemaal geen idee hoe dat uitpakt met glutenvrije bloem. 

• Vind ik leuk 1
Link naar bericht
Delen op andere sites
1 uur geleden zei happy211:

Ik ga volgende week een poging doen om glutenvrije soezen te maken (met oranje glazuur voor de gelegenheid). Ik heb nog nooit soezenbeslag gemaakt, schijnt best een werk te zijn, en al helemaal geen idee hoe dat uitpakt met glutenvrije bloem. 

Succes! Ben benieuwd naar 't eindresultaat! 

• Mee eens! 1
Link naar bericht
Delen op andere sites
3 hours ago zei happy211:

Ooh lekker! Mijn moeder maakt die nog wel vaak, maar is eigenlijk alweer te lang geleden. Maar even een hint droppen 😁

Link naar bericht
Delen op andere sites
5 hours ago zei happy211:

helemaal geen idee hoe dat uitpakt met glutenvrije bloem. 

Wat gebruik je dan voor vervanging van die gluten, ik gebruik meestal vlozaad als ik glutenvrij moet bakken.

Link naar bericht
Delen op andere sites
10 minuten geleden zei JokeC:

Wat gebruik je dan voor vervanging van die gluten, ik gebruik meestal vlozaad als ik glutenvrij moet bakken.

Ik haal gewoon de glutenvrij bakmixen van het Albert Heijn huismerk, maar daar zul jij wel niet aan kunnen komen 😉

Die mix bestaat vooral uit maïs, aardappel en rijstmeel.

• Bedankt 1
Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 23-4-2021 at 15:23 zei happy211:

Ik heb nog niet zo heel lang geleden eclairs gebakken. Daar moest ik ook soezenbeslag voor maken. De eerste keer was het helemaal mislukt maar de tweede keer waren ze heerlijk! Het is inderdaad best een klusje maar eens ze af zijn, en gelukt, zul je geen spijt hebben! Ik heb het wel niet met glutenvrije bloem gedaan. Deel je je ervaring?

Heeft er iemand nog een receptje voor een fruitige, luchtige, frisse taart? 

En @Gnarfje, ik ben wel benieuwd naar waarom dit topic zo goed bij je past.

Link naar bericht
Delen op andere sites

@Gnarfje is de ongekroonde bakkoningin van Bunnybunch. Of misschien is ze wel gekroond, dat weet ik eigelijk niet.

Normaal gaan we altijd wokken in het najaar, in Amersfoort dacht ik (ik ben nog maar een keer geweest) en dan nam Gnarfje altijd heerlijke cupcakes mee. Ik hoop dat het dit jaar weer door kan gaan.

• Vind ik leuk 2
  • Mee eens! 1
Link naar bericht
Delen op andere sites
4 hours ago zei Marjoleink:

@Gnarfje is de ongekroonde bakkoningin van Bunnybunch. Of misschien is ze wel gekroond, dat weet ik eigelijk niet.

Normaal gaan we altijd wokken in het najaar, in Amersfoort dacht ik (ik ben nog maar een keer geweest) en dan nam Gnarfje altijd heerlijke cupcakes mee. Ik hoop dat het dit jaar weer door kan gaan.

Wat leuk! Zou ontzettend leuk zijn, ik ben erbij en lijkt me heel leuk om een wat mensen in t echt te ontmoeten die ook zoveel liefde hebben voor bunnies 🤗

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .