Ga naar inhoud

Het BB baktopic

Aanbevolen berichten

Ik zat vandaag zelf bounties te maken en dacht laat ik een foto ervan delen op BunnyBunch, maar nu is er helemaal geen baktopic... Tot nu 😄 Ben benieuwd naar jullie baksel creaties! 

aangepast door Evee
titel aangepast, icoontjes in titels zijn niet zo handig.
Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Reacties 93
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Populaire berichten

Oh joepie een echt bak topic op BB 🥰😍 Ik zal maar niet al mijn creaties hier neerzetten, dan is de ruimte van BB gelijk helemaal gebruikt 😂🤣😂 Maar ik was natuurlijk nooit zo'n ster om hier foto's

Wat baksels van mij: Verjaardagstaart witte chocolade en bosvruchten voor mijn zusjes verjaardag Chocoladetaart met salted caramel topping en stukjes karamel en Tolberone Worteltaart

Ik alleen als ze super mislukt zijn 🤣 Prachtige pruimen cake die ik snel als toetje wilde maken omdat m'n schoonvader bleef eten 😅 M'n vriend keerde hem om op een bord na het avondeten en z

Oh ik hou van bakken dus ben heel blij met dit topic!

Ik maak niet altijd foto's van mijn baksels, dit zijn degene die ik nu op mijn telefoon heb staan.

image.png.f5b3896f6e31e760173035b3e97bc91d.pngChocolade-banaan cake in de leuke konijnenvormimage.png.e99819fe0673662d4173f7c54020b745.pngTiramisu cupcakes image.png.6b9ef9ed0c1e28c86215ce1888726f43.png Sinaasappel plaatcake

• Vind ik leuk 5
Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Evee wijzigde de titel naar Het BB baktopic
Zojuist zei Marjoleink:

Ik bak eigenlijk al een jaar niet meer. Probleem is niet het bakken, maar meer wie het dan op gaat eten.

Dat is precies de reden dat ik mn baksels meeneem naar werk, collegas hebben er nooit problemen mee 🤭 

Leuk topic, zeker als er ook recepten worden gedeeld!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Die bovenste is mooi!

11 minuten geleden zei Rosinda:

Dat is precies de reden dat ik mn baksels meeneem naar werk, collegas hebben er nooit problemen mee 🤭 

Leuk topic, zeker als er ook recepten worden gedeeld!

Dat doe ik normaal ook, maar wij werken al meer dan een jaar thuis.

• Bedankt 1
Link naar bericht
Delen op andere sites

En wij ons maar afvragen waar die corona-kilo's toch vandaan komen. 🤣 

Wat een mooie baksels allemaal! Complimenten, hoor.👍

Hier bakken de kinderen graag en dan komt het er "weleens" anders uit te zien dan op de plaatjes. 

• Haha 1
Link naar bericht
Delen op andere sites

Zeker mee eens hoor @BunnieHop!! ik moet zeggen dat ik het ook mega lastig vind om een taart er op de foto net zo smakelijk eruit te laten zien als dat hij smaakt dus war mij betreft mogen alle baksels gedeeld worden hoor! Ik ben vooral op zoek naar nieuwr en leuke recepten 🥰

@IreneM als je op Walcheren, Zeeland woont of er eens ben mag je ene berichtje doen hoor 😆

Link naar bericht
Delen op andere sites
4 hours ago zei MichelleloveElmo:

recept?

Alsjeblief:

Spoiler

Ingrediënten voor 10 st.

150 gr kokosrasp

150 gr pure chocolade

2 el agavesiroop

2 a 3 el kokosolie

Zo maak je het:

Smelt de kokosolie in de magnetron. Meng de kokos met de agavesiroop en kokosolie. Het mengsel is klaar als het plakkerig aanvoelt. Blijft het droog? Voeg dan een extra el kokosolie toe.

Verdeel het kokosmengsel over een kleine (bak)vorm of cakevorm. Druk het goed aan en laat het minimaal 2 uur opstijven in de koelkast of zet de vorm een half uurtje in de vriezer.

Smelt de chocolade samen met 2 tl kokosolie au bain marie (of in de magnetron). Laat de chocola iets afkoelen zodat hij beter uithardt. 

Haak het hard geworden kokosmengsel uit de vorm en snijd de bountyplaat in repen. Haal de bounty’s met een vork voorzichtig door de gesmolten chocolade. Laat ze uitharden op een vel bakpapier. Drizzle er eventueel nog wat extra choco lade overheen.

• Bedankt 1
Link naar bericht
Delen op andere sites
Geplaatst: (aangepast)

Leuk dat er meteen bakselcreaties worden gedeeld! Vorige week heb ik zowel macarons als mijn favo worteltaart gemaakt; 

20210410_212357.thumb.jpg.5bef10557ae923896e55af7311785896.jpg

20210410_212842.thumb.jpg.9e77330fd48165aa29eb3ab76e93d779.jpg

Macarons zijn echt vet veel werk en kunnen snel mislukken. Ook ben ik nog aan 't experimenteren voor de beste vulling, dus work in progress.. 

M'n worteltjestaart heb ik al wel echt precies zoals ik en m'n vriend hem het beste lusten: smeuïg, lekker kruidig én fruitig (zonder pistachenoten erin, maar wel erop, walnoten houd ik niet van). Mocht iemand geïnteresseerd zijn kan ik dat recept ook delen! Maar dat wordt veel typen (basisrecept staat in de receptenboek en heb daar veel aanpassingen aan gemaakt dus kan niet knippen/plakken).. 

aangepast door Miekmoek
  • Vind ik leuk 2
Link naar bericht
Delen op andere sites

Wat gaaf van 

4 minuten geleden zei Miekmoek:

Leuk dat er meteen bakselcreaties worden gedeeld! Vorige week heb ik zowel macarons als mijn favo worteltaart gemaakt; 

20210410_212357.thumb.jpg.5bef10557ae923896e55af7311785896.jpg

20210410_212842.thumb.jpg.9e77330fd48165aa29eb3ab76e93d779.jpg

Macarons zijn echt vet veel werk en kunnen snel mislukken. Ook ben ik nog aan 't experimenteren voor de beste vulling, dus work in progress.. 

M'n worteltjestaart heb ik al wel echt precies zoals ik en m'n vriend hem het beste lusten: smeuïg, lekker kruidig én fruitig (zonder pistachenoten erin, maar wel erop, walnoten houd ik niet van). Mocht iemand geïnteresseerd zijn kan ik dat recept ook delen! Maar dat wordt veel typen (basisrecept staat in de receptenboek en heb daar veel aanpassingen aan gemaakt dus kan niet knippen/plakken).. 

Wat gaaf van je macarons! Ik wil het ook nog eens proberen maar lees/hoor indd dat het mega veel werk is en moeilijk! Vind ze zeker mooi gelukt 🤗

Ben zeker wel benieuwd naar je worteltaarrecept, ik heb zelf een eigen recept dus ben meer benieuwd naar de aanpassingen zoals je zelf noemt mbt nootjes. Maak je de kruidenmix om zo te zeggen ook zelf naaf eigen recept?

Link naar bericht
Delen op andere sites
2 hours ago zei Rosinda:

Wat baksels van mij:

Verjaardagstaart witte chocolade en bosvruchten voor mijn zusjes verjaardag

Chocoladetaart met salted caramel topping en stukjes karamel en Tolberone

Worteltaart

20201026_220750.jpg

20200930_202020.jpg

20200416_193940.jpg

Ben wel heel benieuwd naar jouw chocoladetaart met salted caramel topping! M'n vriends lievelingstaart is chocolade, maar vind t altijd best lastig die niet te droog te maken.. En salted caramel ben ik wel fan van 😄

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .